2015-12-23, 13:40
Medlem
0 kr. Julklappar är rätt menlösa när vi båda är vuxna människor med arbete, vi köper det vi vill ha själva.
Citera
2015-12-23, 13:53
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
precis som topic lyder... hur mycket pengar spenderar ni på eran partner vid jul?

vad är snålt och när blir det för mycket ? antar att mestadels killar kommer svara och vi tjänar ju som regel mer än tjejerna...

själv är jag uppe i 4.5 k till min sambo
Blir lite nyfiken, så ställer några frågor till dig...
- Vad har du köpt? En sak eller flera?
- Är det du köpt sådant hon behöver eller sådant som egentligen är onödigt?
- Har ni nån sorts överenskommelse gällande julklappsköpen till varandra, till exempel summa?
- Du skriver partner...är ni sambo/gifta eller bara flickvän/pojkvän som bor på olika håll.

Blev nyfiken eftersom jag tyckte att summan du angett är anmärkningsvärt hög, så mina fördomar sa mig att du är ung, har flickvän som du inte bor med och att ni inte varit ett par så länge...så blev nyfiken på om det stämmer
Citera
2015-12-23, 13:57
Runt en 500-ing. Blir oftast en T-tröja eller annat klädesplagg.
Jättekul, eller inte
Men det är vad som önskas, och därmed ges.
Citera
2015-12-23, 14:01
Medlem
Itons avatar
Vi har slutat med att köpa presenter till varandra. Istället brukar vi åka på någon resa. Det är något båda uppskattar mer och dessutom, som tur är, har vi redan allt vi behöver.
Citera
2015-12-23, 14:06
Medlem
SkepticalHippos avatar
199:-. Vi är överens om att inte ge varandra några julklappar men han har varit så bra på senaste tiden så jag vill visa min uppskattning med NÅGOT.
Citera
2015-12-23, 14:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Vi har slutat med att köpa presenter till varandra. Istället brukar vi åka på någon resa. Det är något båda uppskattar mer och dessutom, som tur är, har vi redan allt vi behöver.

Samma här. Inte en spänn till julklappar över huvud taget.
Citera
2015-12-23, 14:50
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det brukar vara så, när alla har allt värderas avsaknaden av prylar högst.
Citera
2015-12-23, 15:18
Medlem
raraKlaras avatar
3100:- från mig till maken och 249:- från maken till mig. Jag vet eftersom jag köpt bägge.

Vi ger varandra julklappar ibland, ibland inte och i år hade vi bestämt att vi struntar i det, men så mer eller mindre snubblade jag över precis en sån pryttel som jag vet att maken gått och suktat efter men är för snål för att köpa till sig själv och impulsshoppade den. Och sen stod jag ju där och tänkte att jag kan ju lika gärna köpa den där lilla gasolbrännaren jag vill ha för att värma upp plastskivor med i avkopplande syfte och slå in den till mig själv från maken. Så han inte behöver skämmas inför släkten att han inte köpt något till mig .
Citera
2015-12-23, 21:45
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Blir lite nyfiken, så ställer några frågor till dig...
- Vad har du köpt? En sak eller flera?
- Är det du köpt sådant hon behöver eller sådant som egentligen är onödigt?
- Har ni nån sorts överenskommelse gällande julklappsköpen till varandra, till exempel summa?
- Du skriver partner...är ni sambo/gifta eller bara flickvän/pojkvän som bor på olika håll.

Blev nyfiken eftersom jag tyckte att summan du angett är anmärkningsvärt hög, så mina fördomar sa mig att du är ung, har flickvän som du inte bor med och att ni inte varit ett par så länge...så blev nyfiken på om det stämmer

två saker, en grej för 500kr och en för 4k
hon vill ha det men vill inte prioritera sig själv genom att köpa det, behövs ? vet ej men det är något hon har suktat efter .

ja egentligen ska vi köpa för 500 men hittade den för 4k och kunde inte motstå det

vi är gifta... hoppas att du har fått svar på dina frågor
Citera
2015-12-23, 21:49
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
0 kr. Julklappar är rätt menlösa när vi båda är vuxna människor med arbete, vi köper det vi vill ha själva.

alla har givetvis olika uppfattning , för min del så är det lika med att jag inte längre bryr mig om partnern med det tänker , men alla är olika så ingen ska döma någon.

hade föresten denna diskussion med mina äldre släktingar som inte alls gillar ungdomarnas tänk om att strunta i julklappar, kanske jag som är gammaldags då? vad vet jag...

skönt att folk är olika
Citera
2015-12-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
alla har givetvis olika uppfattning , för min del så är det lika med att jag inte längre bryr mig om partnern med det tänker , men alla är olika så ingen ska döma någon.

hade föresten denna diskussion med mina äldre släktingar som inte alls gillar ungdomarnas tänk om att strunta i julklappar, kanske jag som är gammaldags då? vad vet jag...

skönt att folk är olika

Jag ser dock inget värde i pengar eller saker, så det känns rätt menlöst att byta meningslösa prylar med varandra. När man är gifta blir det ännu dummare att tvinga fram presentbyte bara för det är jul.
Citera
2015-12-24, 13:15
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det varierar från år till år. I år har den summan hamnat på 700 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in