2015-12-22, 15:40
Medlem
Hej!

Jag har ett problem när det kommer till att köpa läderhandskar, som rubriken lyder så har jag väldigt långa fingrar samt en smal handled, vilket leder till att alla handskar jag har prövat i butik är för korta i fingrarna och passar i runt handleden och när jag prövar en större storlek som typ 10.5-11 så är det tvärtom!

Jag funderar på att gå till en skräddare då jag hade tänkt att max lägga ner 2 000 kr på dem, är det någon här som inte råkar ha tips på en bra skräddare i Stockholmsområdet eller kanske ett märke som anpassar sig åt oss med lite större händer?

Mvh Zipline
Citera
2015-12-22, 16:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipline
Hej!

Jag har ett problem när det kommer till att köpa läderhandskar, som rubriken lyder så har jag väldigt långa fingrar samt en smal handled, vilket leder till att alla handskar jag har prövat i butik är för korta i fingrarna och passar i runt handleden och när jag prövar en större storlek som typ 10.5-11 så är det tvärtom!

Jag funderar på att gå till en skräddare då jag hade tänkt att max lägga ner 2 000 kr på dem, är det någon här som inte råkar ha tips på en bra skräddare i Stockholmsområdet eller kanske ett märke som anpassar sig åt oss med lite större händer?

Mvh Zipline
Det finns en bra handsbutik på Sibyllegatan 29, Handsbutiken Frank Möller. Dom har olika varianter och storlekar av handskar och vantar med bra service och personlig hjälp där du får prova noggrant så storleken blir rätt.
Citera
2015-12-23, 09:27
Medlem
Hestra på Norrlandsgatan 12 erbjuder en bespoketjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in