2005-11-09, 00:15
Medlem
Alprazolams avatar
jag vill få reda på namn på preparaten och hur preparaten fungerar!

Anledningen till detta är att en vetrinär skriver lättare ut medicin till t.ex hundar en vad en läkare skriver ut åt människor!
Citera
2005-11-09, 00:25
Medlem
TomiXs avatar
Det mesta jag kan hitta i FASS för veterinärer är läkemedel som skall injiceras. Tror inte de skriver ut detta så en person får ha det hemma..

Så jag tror det blir svårt att få tag i något trevligt den vägen.
Citera
2005-11-09, 07:56
Medlem
Alprazolams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Det mesta jag kan hitta i FASS för veterinärer är läkemedel som skall injiceras. Tror inte de skriver ut detta så en person får ha det hemma..

Så jag tror det blir svårt att få tag i något trevligt den vägen.

hmm okej tråkigt! men jag minns att jag tog en lungnande tablätt som hundar skulle ha mot oro en morgon då jag var tjck avtänd, och den tvärsloknade jag på, tyvär så minns jag inte namnet!
Citera
2005-11-18, 01:25
Medlem
Inte alls piller, men till djur..

KETAMIN..!!

Citera
2005-11-18, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Experience_
KETAMIN..!!

Jepp, ketamin är väl det "bästa" man kan få tag i när det gäller läkemedel/narkosmedel som är till för djur.

Finns i 50-100mg injektionsvätska och går under namnet Ketaminol. Sno till dig några doser om du har ett djur som ska sövas vetja!
Citera
2005-11-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Sno till dig några doser om du har ett djur som ska sövas vetja!

Aldrig prövat det? GAAAALET
Citera
2005-11-18, 03:25
Bannlyst
När jag satt på anstalt sist så berättade en gammal kåkfarare i 50-års åldern att han hade provat "avlivningsvätska för smådjur".

Minns ej namnet på detta, men enligt han så var det schysst som f-n.
Ghb-liknande rus.
Citera
2005-11-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW^
När jag satt på anstalt sist så berättade en gammal kåkfarare i 50-års åldern att han hade provat "avlivningsvätska för smådjur".

Ghb-liknande rus.

Vad innebär smådjur?
Vad jag har hört så ska det vara ungefär samma medel man avlivar hundar med som man avlivar människor med.
Citera
2005-11-18, 11:00
Medlem
finns ju fentanyl plåster. vet en kompis fick det till sin hund. men han tyckte hunden behövde dom bättre än han själ.
Citera
2005-11-18, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alprazolam
hmm okej tråkigt! men jag minns att jag tog en lungnande tablätt som hundar skulle ha mot oro en morgon då jag var tjck avtänd, och den tvärsloknade jag på, tyvär så minns jag inte namnet!

Kan ju varit fenobarbital, det är vanligt att man skriver ut till hundar mot epelepsi och oro. Men att du slocknade på en..måste varit 100 mg Fenemal då, det är inte särskilt vanligt. Kanske spelade in att du vakat iofs.
Jag hade ett gäng 15 mg:are en gång och slängde i mig 11 st utan att bli mer än lite trött och bekymmerslös.
ralf2 här på forumet har ju en lite lustig historia dock där avsevärt större mängd var med i bilden. Så visst däckar vissa av fenobarbital rakt av.

Den vanligaste benson man ger till djur är diazepam, men då mest stesolid injektioner.
Citera
2005-11-19, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FTW^

Ghb-liknande rus.

Man använder eter till att ta död på gnagare, vissa reptilentusiaster använder det på råttor och pinkies (musungar) istället för att lägga dem i frysen och knacka dem i huvudet. Det vore intressant att få reda på hur man skaffar sånt tillstånd.

Men om det var injektionsvätska så var det troligtvis Pentotal (tiopental), den andra barbituraten som fortfarande är i omlopp i Sverige officiellt. Man använder det på människor för narkos ibland. Läste om en kille på bluelight.nu som jobbat med att avliva strykhundar, skabbrävar men även andra djur, han snodde med sig något. Men jag vet inte om sodium penthotal och tiopental är samma sak, de ska vara rätt likvärdiga ialf. Han beskrev känslan om man drack lite ungefär som din kåkfarare, fast sköt man det så var det släggan i huvudet och blackout, ibland t.o.m utanför kroppen upplevelser och förlamning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in