2015-12-22, 08:17
Medlem
Hallå!
behöver hjälp med att hitta ett registreringsnummer.

Min bil blev påkörd av en liten mörk bil. och såg dom tre först bokstäverna men missa siffrorna.

så nu undrar jag om det finns någon sida där man kan få tag i alla bilar som börjar med bokstäverna just i den regionen.

pallar inte leta i genom 001-999 så därför så kan man ju kolla sig lite om man får tag i just det reg nummer som börjar med dem bokstäverna och är en liten bil just i den regionen.
Citera
2015-12-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzoon
Hallå!
behöver hjälp med att hitta ett registreringsnummer.

Min bil blev påkörd av en liten mörk bil. och såg dom tre först bokstäverna men missa siffrorna.

så nu undrar jag om det finns någon sida där man kan få tag i alla bilar som börjar med bokstäverna just i den regionen.

pallar inte leta i genom 001-999 så därför så kan man ju kolla sig lite om man får tag i just det reg nummer som börjar med dem bokstäverna och är en liten bil just i den regionen.
Ring till Bilregistret och be dem hjälpa dig. Det är nog enklaste lösningen.
Citera
2015-12-30, 07:50
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Transportstyrelsen eller Polisen KAN hjälpa dig men frågan är väl snarare om de "vill"?
Citera
2015-12-30, 08:03
Medlem
persona.von.gratas avatar
Du kan köpa informationen från Transportstyrelsen.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Vagtrafikregistret/Kop-adressuppgifter-eller-fordonsdata/Viktig-information/Allmanna-villkor-for-uttag-ur-vagtrafikregistret/

Prislista:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Vagtrafikregistret/Kop-adressuppgifter-eller-fordonsdata/Vad-kostar-det/

Lycka till!
Citera
2015-12-30, 08:20
Medlem
SmokingKillss avatar
På biluppgifter.se så går det att söka på delar av ett registreringsnummer! Lycka till!
Citera
2016-01-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingKills
På biluppgifter.se så går det att söka på delar av ett registreringsnummer! Lycka till!

Detta.
Låg säga att första bokstäverna är ABC, börja då söka på ABC0, ABC1, ABC2 osv tills du hittar ett fordon i listan som stämmer in på det du sett. Hittar du det inte då får du söka noggrannare, d.v.s ABC05, ABC06, ABC07 osv.
Tar väl kanske 10 min att skanna av 999 nummer.

Vad du dock bör göra är att säkerställa att du hittat helt rätt bil, bilar av samma modell/färg som registreras samtidigt kan få liknande registreringsnummer. Finns exempelvis bilar av exakt samma modell/färg som min bil där enbart sista siffran i numret skiljer. Detta gäller båda mina bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in