Igår åt jag ca 1,5 kg mat på en halvtimme, eftersom man blir omättlig på läkemedlet Lyrica. Är det farligt att äta så mycket på en gång? Om man har fått i sig för mycket spyr man väl? Det gjorde jag inte. Men undrar ändå, hur mycket kan man äta på en gång, utan att det blir farligt?
Du får lätt i dig 2-3 liter vätska så 1,5kg är inte i närheten till fara. Inte många som lyckas äta ihäl sig och du kommer känna att du mår illa när du ens är i närheten av att ätit för mycket.
Eftersom min syster sa tidigare idag, att min mage var ovanligt stor, så blev jag lite orolig. Men jag har vägt mig, både före o efter (nyss), o jag har inte gått upp i vikt.
Alltså jag brukar inte äta så här mycket, men jag hade lite mat över, o som sagt gör Lyrica att man kan äta typ hur mycket som helst...
Det är troligen stor skillnad om du ex äter 1,5 kg kokt potatis mot om du äter 1,5 kg entrecote eller 1,5 kg fet fläskkarré eller 1,5 kg smörstekt fet strömming.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!