2003-07-09, 02:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Cannabis/majja sägs ju inte vara farligare än alkohol. Finns det andra droger som man kan testa en gång bara för att testa och inte är alltför farliga.

Har testat majja en gång...
Citera
2003-07-09, 15:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Ingen drog är ofarlig ..tex Alkohlen är ju inte midre farlig för att den är laglig av svenska staten..
jag skulle vilja påstå att den är den största dödsdrogen ...För att göra det enkelt använd sunt förnuft en drog ska du ta när du mår bra .inte depprimerad trött osv...
Citera
2003-07-10, 03:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Citat:
Ursprungligen postat av TN
Ingen drog är ofarlig ..tex Alkohlen är ju inte midre farlig för att den är laglig av svenska staten..
jag skulle vilja påstå att den är den största dödsdrogen..

Anledningen att det är den största dödsdrogen beror ju just på att den är så lätt att få tag på!

+ Att den är bra mycket skadligare för kroppen än en hel del narkotikaklassade droger.
Citera
2003-07-10, 10:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Helt rätt .. Alkohol är lätt att få tag på och man blir inte klassad som alkoholist om man dricker några bärs ,men skulle man av nån andledning röka en pipa braj eller ta lite tjack .. så blir de enkelt att man plir plasserad i facket knarkare..så är de ..men jag förespråkar individens frihet å rätten att bestämma över sitt eget liv
så de torde vara upp till var och en att pröva va man vill ...Men som sakt använd SUNT FÖRNUFT !
Citera
2003-07-10, 20:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Den absolut "ofarligaste" drogen är faktiskt Morfin & Heroin. Dessa skadar inte kroppen på något sätt, men det gäller då att dosera rätt med 100% rena grejer. Sen att det är så lätt att fastna i så bryr man sig inte längre om hur rent eller hur hög koncentration man tar är en annan sak.

Jag missbrukade själv morfin i ca 2 månader, medicinskt ren, jag jobbade, körde bil (inte när jag var påverkad dock) och ingen märkte något. Fast insåg att det ändå var fel trots att jag hade fri tillgång till det. Berättade för min psykiatriker till slut som la in mig på avgiftning och det var inte lika kul...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in