Citat:
Värdeminskning på en så gammal V70 är i det närmsta obefintlig.
Service och reparationer är det som kostar på en sådan. Om de än så länge inte är så farliga, byt inte bil.
Billig pendling med bil, finns egentligen bara ett tips att ge: trillingbilarna. Alltså Toyota aygo, Citroën c1, Peugeot 107. Skatt och försäkring är billig (360:- skatt). De drar runt 0,5. Förvånansvärt bekväma även om de såklart inte är de tystaste inuti. Ingen kamrem och ingen lyx som krånglar. Köp en lågmilad med servicebok.
Service och reparationer är det som kostar på en sådan. Om de än så länge inte är så farliga, byt inte bil.
Billig pendling med bil, finns egentligen bara ett tips att ge: trillingbilarna. Alltså Toyota aygo, Citroën c1, Peugeot 107. Skatt och försäkring är billig (360:- skatt). De drar runt 0,5. Förvånansvärt bekväma även om de såklart inte är de tystaste inuti. Ingen kamrem och ingen lyx som krånglar. Köp en lågmilad med servicebok.
Japp! Detta är vad jag tänkte också. Köp en nyare begagnad Aygo med god servicehistorik, samt sköt serviceintervallen och du har en billig bra bil länge. Har en vän som har en sån som pendlarbil, andrabil och är hur nöjd som helst.
Visst, ingen lyx och bullrar en del, men det är en miljard ggr bättre än att åka buss, samt att dessutom behöva cykla 20 min i ur o skur.
Hur ofta behöver du en så stor bil som V70? troligen nästan aldrig om du inte har familj med tre ungar! Det där som så många säger att de måste ha en jättebil varje dag köper jag inte. Om du jagar o ska ha med tält osv kan du ju alltid fälla baksätet i Aygon och du får plats med en jädra massa prylar.
Vill du hoppa upp ett snäpp i storlek kan ju Yarisen vara ett alternativ, men det blir dyrare i inköp och säkert service med. Men den är lite tystare och bekvämare.
Men är du van att cykla i alla väder kommer du tycka att det är grymt att åka Aygo hela vägen fårn punkt A -> B utan att bli genomvåt och stelfrusen på kuppen!
Hade jag varit dig hade jag sålt V70:n och köpt en nyare Aygo. Bara en tidsfråga innan V70:n börjar bli dyr pga olika saker.