2015-12-20, 12:12
Medlem
Som många redan läst är SD största parti inom LO-kollektivet. LO har länge pumpat in medlemmarnas pengar till Socialdemokraterna, ska bli spännande om SD snart kan ta över LO och skänka pengarna till SD istället, det vore underbart komiskt.

MEN orsaken till att LOs hatkampanj mot SD misslyckats katastrofalt är för att de inte tänkt på hur utbildade svenskar är och hur lätt man numera ser igenom desperata kampanjer.

1. Folk är medvetna att LO alltid styrts av Socialdemokraterna.
2. Folk förstår att reklamkampanjen är ett desperat sätt att få socialdemokrater att inte gå över till SD.
3. Folk är trötta på PK-ismen och undrar varför man så hatiskt går så hårt på SD när SD inte har och aldrig har haft makten i Sverige? Varför lägger inte LO energi på de som nu styr Sverige till det sämre.
4. De flesta svenskar är uppvuxna med att tänka kritiskt, förstå sammanhang och det gör att folk på en gång ser igenom LOs desperata aktion.

Så frågan är. Vad tänker LO-topparna på när de tillåter denna kampanj? Har de inte lärt sig av tidigare mediadrev? Kommer LO kunna rädda sig fån detta katastrofala misslyckande eller är blir LO-SD-styrt de kommande åren?

SD störst inom LO-kollektivet
http://www.metro.se/nyheter/sd-storst-inom-lo-kollektivet/Hdzols!8Rp@xAtgC@UyUGfQKZjQ/
Citera
2015-12-20, 12:33
Medlem
jack.danielss avatar
LO och såssarna var en gång i tiden de som slogs uppåt, mot makten. Idag är de en del av makten, de som idag slåss uppåt är SD! Gemene man identifierar sig inte med makten.
Det är alltså folket som driver SD framåt, nu råkar deras huvudfråga vara invandring, men hade nog kunnat vara vad som helst eg.
Så länge folket ser SD som ett parti som kämpar för dem mot makten så kommer de att växa!

Media har försökt med allt från att omyndigförklara sd,s väljare till att lyfta fram "skandaler" kring sd!
Jag tror att de flesta politiker numera funderar på hur ett samarbete kan se ut, utan att förlora ansiktet totalt
Citera
2015-12-20, 12:41
Medlem
Jag var på en sammankomst med V i min hemstad i går och på lokal nivå inser V att SD:s kritik mot invandringspolitiken är sanningsenlig och Reinfelds Öppna hjärtan strategi är helsnurrig så inom skål och vägg existerar det en insikt om problematiken, men den öppna allmänna extremismen från Södermalmsgänget demoraliserar hela debatten, krossa deras inflytande så kommer resten orda sig av sig självt sedan, insikten finns ute i landet.
Citera
2015-12-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
LO och såssarna var en gång i tiden de som slogs uppåt, mot makten. Idag är de en del av makten, de som idag slåss uppåt är SD! Gemene man identifierar sig inte med makten.
Det är alltså folket som driver SD framåt, nu råkar deras huvudfråga vara invandring, men hade nog kunnat vara vad som helst eg.
Så länge folket ser SD som ett parti som kämpar för dem mot makten så kommer de att växa!

Media har försökt med allt från att omyndigförklara sd,s väljare till att lyfta fram "skandaler" kring sd!
Jag tror att de flesta politiker numera funderar på hur ett samarbete kan se ut, utan att förlora ansiktet totalt

Så är det. Man ser ju hur snabbt det vänder. På knappt en månad från att ha hatat mot SDs signalpolitik så gör S och MP samma sak. Vem skulle kunna tro att till och med MP skulle börja bedriva SD politik. Skillnads är till och med så att MP och S bedriver SD politik på riktigt medan SD än så länge endast har det på papper.
Citera
2015-12-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag var på en sammankomst med V i min hemstad i går och på lokal nivå inser V att SD:s kritik mot invandringspolitiken är sanningsenlig och Reinfelds Öppna hjärtan strategi är helsnurrig så inom skål och vägg existerar det en insikt om problematiken, men den öppna allmänna extremismen från Södermalmsgänget demoraliserar hela debatten, krossa deras inflytande så kommer resten orda sig av sig självt sedan, insikten finns ute i landet.

ALLA politiker har insett att SD har rett. Reinfeldt hoppade av politiken efter detta uttalades. Löven sa att Sverige inte skulle bygga murar, bara någon månad senare börjar Löven bygga murar. Att politikerna säger en sak och gör en annan är vanligt men aldrig har det gått så snabbt som nu och aldrig har det varit så tydligt.
Citera
2015-12-20, 12:45
Medlem
Har själv pratat med några av LO-topparna som tycker att kampanjen är toppen. "den visar var Sd står". Topparna har en syn på att medlemmarna inte förstår sitt eget bästa. Förr kanske det var så, men dagens industriarbetare och kommunalt anställda är betydligt smartare än tidigare generationer då utbildningsnivån är högre, därtill ökat utbud av nätforum, sociala medier. Indoktrineringen fungerar inte längre. Jag tror inte att LO lägger ner kampanjen, utifrån vad de jag talat med säger. "detta är bara början" är snarare attityden. Jag tror att de växlar upp och kör på, ända in i kaklet (läs graven).
Citera
2015-12-20, 12:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Som Björn Söder sade i Samtiden "Nu bygger vi en folkrörelse".

Resultatet visade sig idag.
Citera
2015-12-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Har själv pratat med några av LO-topparna som tycker att kampanjen är toppen. "den visar var Sd står". Topparna har en syn på att medlemmarna inte förstår sitt eget bästa. Förr kanske det var så, men dagens industriarbetare och kommunalt anställda är betydligt smartare än tidigare generationer då utbildningsnivån är högre, därtill ökat utbud av nätforum, sociala medier. Indoktrineringen fungerar inte längre. Jag tror inte att LO lägger ner kampanjen, utifrån vad de jag talat med säger. "detta är bara början" är snarare attityden. Jag tror att de växlar upp och kör på, ända in i kaklet (läs graven).

Så är det, dessa inom LO-toppen är dessutom livrädda att "tappa ansiktet". För att LO-topparna skulle våga erkänna att de KANDKE gjort fel är endast om S skulle få noll röster.

LO toppar tycker rätt, folket tycker fel.

Och igen, man kan verkligen undra varför LO inte lägger pengar och tid på att angripa SITTANDE MAKT istället för SD som ALDRIG haft styrande makt i svensk politik. Svenskar har aldrig sympatiserat med när makten hårt slår nedåt.
Citera
2015-12-20, 13:01
Medlem
Asså jag garvar högt åt deras episka falierande med sin stjärtvideo som troligen var i desperation för att dom fattat galoppen om den egna medlemsåsikten
Citera
2015-12-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingonfrost
Asså jag garvar högt åt deras episka falierande med sin stjärtvideo som troligen var i desperation för att dom fattat galoppen om den egna medlemsåsikten

Och hade LOs kampanj varit mot Alliansen hade det ändå varit förståeligt hade varit en sak. Sverigedemokraterna som har den MINST smutsiga historia om man jämför med V, S och M är denna kampanj verkligen märklig.
Citera
2015-12-20, 13:20
Avslutad
LO, som är en sammanslagning av flera olika fackförbund, kommer hellre upplösas än tas över av SD. fackliga företrädare kan inte rösta SD. Då utesluts de på grund av illojalitet mot värdegrunden.

SD kan starta egna fackförbund möjligtvis.
Citera
2015-12-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
LO, som är en sammanslagning av flera olika fackförbund, kommer hellre upplösas än tas över av SD. fackliga företrädare kan inte rösta SD. Då utesluts de på grund av illojalitet mot värdegrunden.

SD kan starta egna fackförbund möjligtvis.

Skulle detta börja hände så kommer SD få enort mycket mer stöd och då borde de kunna starta ett eget fack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in