2015-12-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansternationellt
Fan, det låter jävligt ledsamt. Så mycket död och skit i ung ålder.

Jag refererar bara till mig själv och min historia (Rockykomplex).

Kan det vara så att all uppdämd ledsnad och ilska fått sitt utlopp...

Om det stämmer med föräldrarnas frånfälle så får man väl ändå tänka på att det är 6 år sedan fadern dog?
Mamman dog för ett år sedan?

En del hämtar sig aldrig från liknande händelser men aldrig i helvete att det på något sätt kan vara något som förmildrar ett mord.

Uppdämd sorg och ilska borde sluta i något helt annat om bara det finns lite ansvarstagande i bakgrunden, jag tycker nog att man kan förvänta sig ett visst mått av ansvarstagande av en 27-åring.
Citera
2015-12-22, 01:17
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Om det stämmer med föräldrarnas frånfälle så får man väl ändå tänka på att det är 6 år sedan fadern dog?
Mamman dog för ett år sedan?

En del hämtar sig aldrig från liknande händelser men aldrig i helvete att det på något sätt kan vara något som förmildrar ett mord.

Uppdämd sorg och ilska borde sluta i något helt annat om bara det finns lite ansvarstagande i bakgrunden, jag tycker nog att man kan förvänta sig ett visst mått av ansvarstagande av en 27-åring.
Nej, för 10 (snart 11) år sedan.
Citera
2015-12-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Nej, för 10 (snart 11) år sedan.

Miss från min sida.

Vi får väl se om detta kommer bli något slags försvar framledes om MGM åtalas för mordet.
Citera
2015-12-22, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Instämmer. Pappan borde heta Jägstam i efternamn, med tanke på att att det är vad MGM hette när han var yngre. Mammans namn var då Delestedt.
Kan Ismo varit en styvpappa, som senare kom in i bilden?

Jag fattar inte vad ni dillar om? David heter Haapnen som sin far som är skriven på hans bostad men bor i Finland.

Broder Daniel, som bor i Gustavsberg, har dubbelnamn för att han tog sin frus namn vid giftemål 2013, därav Delestedt Jägstam. Daniels frus mamma gick bort i april 2013. Men dom har inget med detta att göra. Så glöm Jägstam.
Citera
2015-12-22, 02:23
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag fattar inte vad ni dillar om? David heter Haapnen som sin far som är skriven på hans bostad men bor i Finland.

Broder Daniel, som bor i Gustavsberg, har dubbelnamn för att han tog sin frus namn vid giftemål 2013, därav Delestedt Jägstam. Daniels frus mamma gick bort i april 2013. Men dom har inget med detta att göra. Så glöm Jägstam.
Vad dillar DU om?
MGM heter INTE Haapanen, även om han lagt till det som namn på Facebook. Men där hämtas inte uppgiterna från Folkbokföringen. Man kan heta vad fan man vill (jag gör det själv).

Min källa: Sveriges befolkning 1990
Vilken är din källa?

Edit: Kolla gärna även Ratsit, om du har svårt att förstå.
Senast redigerad av TjurenFerdinand 2015-12-22 kl. 02:43.
Citera
2015-12-22, 02:24
Medlem
Sjukt hur många idiotiska, patetiska inlägg ni alla gör seriöst! Hur gammal är ni, har ni ingen jävla respekt för en pågående fall!!
Ni alla mathafuckers har ingen jävla aning om nånting förens dommaren har en lagt ut sin dom/BEVIS!!! Det kommer dröja!
Oavsett vad ni alla tror så råkar jag veta mer än er alla så sluta leka detektiver och hänga ut folks identiteter till höger och vänster för i helvette!
Helt sjukt att jag orkade läsa igenom all jävla bullshit, men det var absolut det sjukaste jag har läst. Någonsin!!

Och till er som ägs orkar eller än tänker kommentera mitt inlägg så råder jag dig att komma med fakta!!! Dataskärmstuffingar!! Sluta snacka om folk som ni inte än känner,
Du skulle inte häller vilja att jag hängde ut dig om du varit med om en olycka, och speciellt inte så som ni 99% gör!
SKAFFA ER ETT LIV OCH SLUTA HÄNGA UT FOLK

#BUMP#
Citera
2015-12-22, 08:21
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin

David heter nu ju bevisligen Jägstam, precis om sin bror.
Så han har alltså, enligt dig i så fall, precis som sin bror, tagit broderns frus döda mammas namn?
Känns lite ovanligt...
Senast redigerad av Hedobald.Braxen 2015-12-22 kl. 08:34.
Citera
2015-12-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
OK, så han är död men har ännu inte avförts som skriven på samma bostad som MGM?

Inte för att gnälla på dina uppgifter, bara så jag är säker på hur du menar.

Ja, han är död. Det var ett tragiskt levnadsöde kan jag tillägga. Hans mamma är också död sedan flera år. Så Daniel och David blev föräldralösa i rätt unga år. Vem den där finske mannen är har jag ingen aning om. Har stött på David ganska ofta det senaste året. Senast för ett par månader sedan. Sjukt skumt det här. Fattar noll. Vi får se hur det går med utredningen. Det har ju hänt förut att fel man har plockats in. Hoppas mer info kommer snart.
Citera
2015-12-22, 10:12
Medlem
MGM Facebook sida, är ni säkra på att det är han med finskt efternamn?

Det finns en som kallar sig D*niel Delestedt Jägst*m också, som bor på söder. Det lär vara rätt MGM.

Edit:missade att han har en bror. Sorry
Senast redigerad av supercharged 2015-12-22 kl. 10:14.
Citera
2015-12-22, 10:25
Medlem
Nån som vet vad som orsakat tragedin? Goda grannar också!! Låter som om det skulle kunna vara bråk om tvättstugetider? Han kanske hade lämnat ludd kvar i torktumlaren?
Citera
2015-12-22, 10:35
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbandelux
Sjukt hur många idiotiska, patetiska inlägg ni alla gör seriöst! Hur gammal är ni, har ni ingen jävla respekt för en pågående fall!!
Ni alla mathafuckers har ingen jävla aning om nånting förens dommaren har en lagt ut sin dom/BEVIS!!! Det kommer dröja!
Oavsett vad ni alla tror så råkar jag veta mer än er alla så sluta leka detektiver och hänga ut folks identiteter till höger och vänster för i helvette!
Helt sjukt att jag orkade läsa igenom all jävla bullshit, men det var absolut det sjukaste jag har läst. Någonsin!!

Och till er som ägs orkar eller än tänker kommentera mitt inlägg så råder jag dig att komma med fakta!!! Dataskärmstuffingar!! Sluta snacka om folk som ni inte än känner,
Du skulle inte häller vilja att jag hängde ut dig om du varit med om en olycka, och speciellt inte så som ni 99% gör!
SKAFFA ER ETT LIV OCH SLUTA HÄNGA UT FOLK

#BUMP#

Antar att du känner MGM....
Räcker detta som bevis?

https://minfil.org/n9Oakbbeb7/Stockholms_TR_B_16595-15_Aktbil_1.pdf
Citera
2015-12-22, 11:09
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Antar att du känner MGM....