2015-12-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Pappan bor i Finland och jobbar som hästkiropraktor

Om det är MGM:s pappa som du syftar på så är detta det största skitsnacket på länge. Han har nämligen varit död i sisådär 8-10 år.
Citera
2015-12-21, 23:23
Medlem
Citat:
http://www.horsewell.fi/PDFt/Esite-sw-web.pdf

Den mannen är inte Davids pappa kan jag upplysa om. Helt fel.
Citera
2015-12-21, 23:36
Avstängd
Hmm. Funderar på om det inte är väldigt straffbart att sprida domar så här öppet till ett mycket stort antal människor, som skett här i tråden. Speciellt som en av de outade (säger inte namnet för att inte bidra till smutskastningen ännu mer) visat sig inte ha något med det diskuterade fallet att göra... Men men, det kanske jag som är finkänslig...
Citera
2015-12-21, 23:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Om det är MGM:s pappa som du syftar på så är detta det största skitsnacket på länge. Han har nämligen varit död i sisådär 8-10 år.
OK, så han är död men har ännu inte avförts som skriven på samma bostad som MGM?

Inte för att gnälla på dina uppgifter, bara så jag är säker på hur du menar.
Citera
2015-12-21, 23:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Hmm. Funderar på om det inte är väldigt straffbart att sprida domar så här öppet till ett mycket stort antal människor, som skett här i tråden. Speciellt som en av de outade (säger inte namnet för att inte bidra till smutskastningen ännu mer) visat sig inte ha något med det diskuterade fallet att göra... Men men, det kanske jag som är finkänslig...
Domar, förundersökningar, häktningar etc. är väldigt offentliga och pappersspåren tillgängliga för alla som vill.
Om det strider mot någon upphovsrätt att sprida dem på nätet vet jag inte, tvivlar på att det är straffbart öht.
Citera
2015-12-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
OK, så han är död men har ännu inte avförts som skriven på samma bostad som MGM?

Inte för att gnälla på dina uppgifter, bara så jag är säker på hur du menar.

Skrivna på samma adress plus vänner på Facebook ? Säker på att David och Daniel har samma pappa?
Citera
2015-12-21, 23:43
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Den mannen är inte Davids pappa kan jag upplysa om. Helt fel.
Instämmer. Pappan borde heta Jägstam i efternamn, med tanke på att att det är vad MGM hette när han var yngre. Mammans namn var då Delestedt.
Kan Ismo varit en styvpappa, som senare kom in i bilden?
Citera
2015-12-21, 23:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Skrivna på samma adress plus vänner på Facebook ? Säker på att David och Daniel har samma pappa?
Jag har ingen aning öht, därför jag frågar. Jag har inte Fejjan så jag kan inte kolla där.
Så mannen som är skriven tillsammans med MGM är alltså a) inte hans fader eller b) död? Eller nåt annat?
Citera
2015-12-21, 23:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Domar, förundersökningar, häktningar etc. är väldigt offentliga och pappersspåren tillgängliga för alla som vill.
Om det strider mot någon upphovsrätt att sprida dem på nätet vet jag inte, tvivlar på att det är straffbart öht.

Jo,det kan det.

http://lawline.se/answers/brottsligt-att-sprida-dom-och-forundersokning

Flashbacks servrar står dock i USA och då är det amerikansk lagstiftning som gäller och amerikansk lagstiftning gäller inte i Sverige, m.m. Tror jag, som inte är någon expert på området.
Citera
2015-12-21, 23:52
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Säker på att David och Daniel har samma pappa?
Båda pojkarna hette Jägstam 1990, så jag tror att vi kan utgå från att de har samma pappa. Och om den pappan dog för några år sedan, så skulle det kunna vara Lars Ragnar (med samma efternamn), som dog 2009.

Edit: Och pojkarnas mamma dog tydligen okänt datum, i januari 2005 (känns som självmord).
Senast redigerad av TjurenFerdinand 2015-12-22 kl. 00:01.
Citera
2015-12-22, 00:24
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Här har det skett ett mycket grovt brott, ett mord, antagligen ganska oprovocerat, mot en familjefar och det enda som du kommer gaggandes med är om det inte är straffbart att tala om för folk vad dessa grovt kriminella sopor har ställt till med tidigare för djävulskap mot sina medmänniskor
Citera
2015-12-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Båda pojkarna hette Jägstam 1990, så jag tror att vi kan utgå från att de har samma pappa. Och om den pappan dog för några år sedan, så skulle det kunna vara Lars Ragnar (med samma efternamn), som dog 2009.

Edit: Och pojkarnas mamma dog tydligen okänt datum, i januari 2005 (känns som självmord).

Fan, det låter jävligt ledsamt. Så mycket död och skit i ung ålder.

Jag refererar bara till mig själv och min historia (Rockykomplex).

Kan det vara så att all uppdämd ledsnad och ilska fått sitt utlopp...
Senast redigerad av Vansternationellt 2015-12-22 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in