2015-12-19, 13:51
Medlem
Hallåj!

Jag sitter och testar njRAT för första gången lite lätt genom min windows 10 PC.
Mitt mål är att attackera en virtuell maskin med Windows 7 på, uppstartat igenom virtualbox.

När jag konfigurerar "server.exe" filen så gör jag något fel. För när jag har lagt över filen på Windows 7 maskinen så startas ingen uppkoppling i njRAT programmet på min win10 pc.

Jag testade att lägga över njRAT på windows 7 maskinen och vips så startade uppkopplingen där, alltså hackade jag mig själv i min windows 7 maskin.
Vilket inte var mitt mål.

Vad är det jag har missat här?

Endast seriösa svar. Jag är inte ute efter att attackera folk med detta verktyg utan detta är enbart i studie syfte, så håll "script kiddie" kommentarerna för dig själv tack.
Citera
2015-12-20, 03:54
Medlem
Lyssnar din server på rätt interface för virtualbox? Har du lokal brandvägg aktiv på host eller guest?
Citera
2015-12-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Lyssnar din server på rätt interface för virtualbox? Har du lokal brandvägg aktiv på host eller guest?

Jag hade gjort fel med nätverkskortet i virtualbox, satte kortet på bryggat LAN nu, och jag tror det kommer fungera om jag testar.

Så för att svara på din fråga så lyssnade nog servern på fel interface skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in