Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Det är ju inte för att dom är zigenare som dom registreras, det är ju för att dom sitter och tigger och på olika sät bryter mot lagar och regler. Idiot!
Som sagt, det finns förstås redan. Ytterligare ett, specifikt för en etnicitet, är synnerligen onödigt.
Nu verkar det som vanligt vara ett tankefoster från den regressiva vänstern, men som en teoretisk övning inser vi att det inte finns någon anledning att anlägga ett extra brottsregister för migranter - kriminalitet ska självklart bestraffas, och att någon rest hit från grannlandet för att begå brott här behöver inte tas i beaktning.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Tycker du att det är fel att polisen håller koll på medlemmarna i MC-gäng också?
Det beror förstås på MC-gänget. Är det av brottsbekämpande intresse ser jag fördelar, men naturligtvis också nackdelar.
Hänger du med radikala judar eller ett invandrargäng som rånar pensionärer är det i polisens intresse att veta mer om dig än om Agda, 98.
Din position verkar däremot vara att om man är jude eller invandrare är redan det skäl nog att hålla extra koll på dig, för att det finns radikala judar och kriminella invandrargäng.. Och det vet jag inte om jag skriver under på.