2015-12-16, 17:54
Medlem
Lelianas avatar
De är väl nervösa för att man ska ha samlat in information pga etnicitet. Det är förbjudet att samla in personuppgifter som avslöjar ras eller etnisk ursprung.

Jag hoppas på att någon politiker faktiskt ställer sig på polisens sida och påminner om att polisen är experter på sitt område och man bör lita och lyssna på dem, istället för en hel karusell av nervösa människor som ursäktar sig kors och tvärs.
Citera
2015-12-16, 18:12
Medlem
"Hemlösa"?
Avses folkbokförda i Sverige utan adress?

Eller att man har ett hem i annat EU-land? Men varför kalla det hemlös i så fall. Då blir jag också hemlös om jag sätter mig på gatan i exvis Tyskland.
Citera
2015-12-16, 18:19
Medlem
Kan ju vara bra så vi kan skicka iväg dom efter 3 månader 👍
Citera
2015-12-16, 18:26
Medlem
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/2015/Dec/Polisen-har-inget-register-over-utsatta-EU-migranter/

Det hela är alltså My "Researchgruppen" Vingrens fantasifoster. Vilket förklarar att de råkar ramlat av löpet på alla de stora kvälls- och morgontidningarna redan under eftermiddagen.
Citera
2015-12-16, 18:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det finns förstås redan, menar du att det är viktigt med ett extra register specifikt för kriminella zigenare?
Det är ju inte för att dom är zigenare som dom registreras, det är ju för att dom sitter och tigger och på olika sätt bryter mot lagar och regler. Idiot!
Citera
2015-12-16, 18:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Till vilken logistisk nytta är två register över kriminella?
Jag förstår att exempelvis utländskt medborgarskap är intressant av juridiska skäl, men ett register där man endast hittar kriminella utländska medborgare ter sig fruktansvärt ineffektivt.

Polisen slösar tillräckligt med tid på byråkratiskt krångel som det är.
Tycker du att det är fel att polisen håller koll på medlemmarna i MC-gäng också?
Citera
2015-12-16, 18:31
Medlem
Lydans avatar
Jag har inga problem med att själv bli registrerad i dessa register eftersom jag inte har något att dölja.
Jag har lite problem med att bli registrerad av t.ex. FRA eftersom jag gärna vill dölja att jag olagligt laddar hem filmer och TV-serier.

Hmm...
Citera
2015-12-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är ju inte för att dom är zigenare som dom registreras, det är ju för att dom sitter och tigger och på olika sät bryter mot lagar och regler. Idiot!

Som sagt, det finns förstås redan. Ytterligare ett, specifikt för en etnicitet, är synnerligen onödigt.

Nu verkar det som vanligt vara ett tankefoster från den regressiva vänstern, men som en teoretisk övning inser vi att det inte finns någon anledning att anlägga ett extra brottsregister för migranter - kriminalitet ska självklart bestraffas, och att någon rest hit från grannlandet för att begå brott här behöver inte tas i beaktning.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tycker du att det är fel att polisen håller koll på medlemmarna i MC-gäng också?

Det beror förstås på MC-gänget. Är det av brottsbekämpande intresse ser jag fördelar, men naturligtvis också nackdelar.
Hänger du med radikala judar eller ett invandrargäng som rånar pensionärer är det i polisens intresse att veta mer om dig än om Agda, 98.
Din position verkar däremot vara att om man är jude eller invandrare är redan det skäl nog att hålla extra koll på dig, för att det finns radikala judar och kriminella invandrargäng.. Och det vet jag inte om jag skriver under på.
Senast redigerad av lorddesh 2015-12-16 kl. 18:40.
Citera
2015-12-16, 18:44
Medlem
FittJannes avatar
Detta känns som en miniskul parentes jämte de papperslösa asylanter som i hundratusental strösslas ut över Sverige.
Soraya Post står väl samtidigt, likt sina marxistiska kamrater, förmodat upp för de illvilliga försök att registrera dissidenter till hatetablissemanget på anonyma nätforum.

Det faller sig väl i övrigt naturligt att polisen registrerar, eller åtminstone borde registrera, potentiellt kriminella element som inte har någon annan koppling till Sverige än de åldringar de rånar, de kronor som skramlar i koppen och de övergivna bilar som, läckandes olja, lämnats vid rastplatser och skogsområden.
Move on Soraya!
Citera
2015-12-16, 19:04
Medlem
Sillberskys avatar
Polisen har gjort det utav omtanke, det visar att de bryr sig om de stackarna så att de inte blir utsatta för utpressning, människohandel mm. Soraya går i taket så fort något nämns om romer utan att förstå vad det egentligen handlar om.
Citera
2015-12-16, 19:07
Medlem
Romer har inga skyldigheter bara rättigheter så visst har hon rätt.Mer skattemedel till Romer.
Citera
2015-12-16, 19:08
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvensken
Kan ju vara bra så vi kan skicka iväg dom efter 3 månader 👍

Det kan ju vara det som är skälet!
Då handlar det bara om att följa svensk lag och då får Postkärringen tycka vad hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in