2015-12-15, 17:22
Medlem
Jobbar på ett företag och det är blackout period, kollade inte alla regler och köpte på mig några aktier, sålde av dessa samma dag och gjorde inte heller någon vinst eller handlade på någon specifik information.
Behöver jag vara orolig för något? Gjorde som sagt ingen vinst och det var inte heller några större belopp ( < 100 000 SEK) även om det kan anses som ett större belopp i en aktie som omsätter < 500 000 per dag.
Citera
2015-12-15, 20:44
Medlem
Amatör i frågan, men skulle kontakta FI med öppna kort. Säg som det är, att du inte visste. Tillhandahåll samtliga notor. Kanske får du böta en slant om du råkar ut för en hårdhänt handläggare, men brukar vara värt det än att gå och oroa sig i x antal år. Skönt för själen =)

Om du tänkte köra strutsen så gissar jag - okvalificerad gissning - att du ändå är ganska safe. Hör sällan personer som åker dit. Har du dessutom handlat i en Kapitalförsäkringskonto/investeringskonto... så tror jag sannolikheten att någon får reda på något är minimal. I princip är det bara försäkringsbolaget (Avanza, Nordnet, etc) som vet att det var du som gjorde tradsen. Gissningvis så omfattas de av banksekretess... också okvalificerad gissning. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in