2018-07-04, 21:53
Medlem
Reguluss avatar
Snälla, fixa dubbelpilbuggen!

Jag skulle vilja lyfta en liten men irriterande bugg som många redan klagat på men som fortfarande inte fixats. Den kom med Flashback 17.

Problembeskrivning

I trådar med 3 eller färre sidor försvinner dubbelpilarna << och >> som tar dig till första eller sista sidan i tråden. Om du hoppar in på sista sidan i en tråd med 3 sidor och sedan vill gå till TS för att kolla vad tråden handlade om måste du klicka TVÅ gånger på < eller också FÖRST på 2 och SEDAN på 1 (som dyker upp först när sidan 2 laddats). Ett extra klick med åtföljande - ibland långsam - sidladdning i onödan, alltså.

Det här är ett inte oväsentligt problem eftersom många trådar har just 3 sidor och man ofta vill kolla vad som står i TS, eller hoppa till slutet när man läst TS.

Önskat beteende

Antingen 1) dubbelpilarna får vara kvar i alla trådar, även när de inte behövs, eller 2) dubbelpilarna tas bort i trådar med 2 (inte 3) eller färre sidor, där de faktiskt inte behövs.

Den här buggen beror förmodligen på att det står n+1 där det borde stå n någonstans i koden eller ett liknande trivialt misstag. Borde alltså vara lätt att fixa.
Citera
2018-07-05, 11:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Något jag aldrig brukar göra, men denna gång testade jag att klicka på Svar i Flashbackdelen. För mig går det att klicka på 2 och få upp sidan 2 och annat också i den längsta tråden, så det är nog en tillfällig bugg, eller om du har några särskilda inställningar på Flashback eller i ditt internetmedium.
Är du säker på att jag förstår vad jag menar?

Jag klickar på Svar för att sortera efter antal svar i tråden här i underforumet Flashback och resultatet blir: https://www.flashback.org/forumdispl...ort=replycount

Om jag därefter klickar på sida 2 hamnar jag på https://www.flashback.org/f29p2 vilket är fel.
Citera
2018-07-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är du säker på att jag förstår vad jag menar?

Jag klickar på Svar för att sortera efter antal svar i tråden här i underforumet Flashback och resultatet blir: https://www.flashback.org/forumdispl...ort=replycount

Om jag därefter klickar på sida 2 hamnar jag på https://www.flashback.org/f29p2 vilket är fel.

Så, det var inte i en tråd du var (i så fall blir det då rätt resultat). Men sorterar man på något annat och går till sidan 2 står det ju att man är på sidan 2, men det verkar som att själva sorteringen försvann, när trådarna inte längre visas i fallande ordning på antal svar.
Citera
2018-07-05, 23:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Så, det var inte i en tråd du var (i så fall blir det då rätt resultat). Men sorterar man på något annat och går till sidan 2 står det ju att man är på sidan 2, men det verkar som att själva sorteringen försvann, när trådarna inte längre visas i fallande ordning på antal svar.
Ja precis, sorteringen försvinner när jag sorterar trådarna efter svar eller visningar och försöker gå till en annan sida än den första genom att klicka på sida 2 etc.

Att lägga till "&page=n" i slutet på länken där n byts ut mot nummer för vilken sida som väljs fungerar fortfarande så det är inget fel på själva funktionen det är bara att det inte är länkat korrekt om man befinner sig i ett underforum med ämnena sorterade efter en viss ordning och vill klicka sig vidare till någon annan sida enligt samma ordning.
Citera
2018-07-18, 21:40
Bannlyst
Pussmun emoiji kommer upp när det laggar?

Detta inlägg hör inte hemma i forumbuggstråden eftersom detta förmodligen inte är en bugg utan nått konstigt easter egg kanske?

När det laggar på Flashback brukar sök ikonen ändras till en pussmun emoji ibland. Nån som kan svara på varför?
Citera
2018-07-18, 21:44
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPER.RIFLE
Detta inlägg hör inte hemma i forumbuggstråden eftersom detta förmodligen inte är en bugg utan nått konstigt easter egg kanske?

När det laggar på Flashback brukar sök ikonen ändras till en pussmun emoji ibland. Nån som kan svara på varför?
Det vill jag veta mer om.
Citera
2018-07-18, 21:55
Bannlyst
Eller jag kanske minns fel det var kanske den lilla neråt pilen brevid sökikonen. Är rätt säker på att det var nån av dom iallafall. Pussmunen som kommer upp ser ut typ såhär💋

Mvh
Citera
2018-07-18, 21:56
Stämmer. Varför är det så?
Citera
2018-07-20, 15:40
Medlem
Är det meningen att flashback.org enbart ska ha en fungerande DNS-server? Man ska ju ha minst två för att ett tillvälligt fel som gör en DNS server onåbar inte ska drabba hela domänen.

Citat:
Nameserver ns1.flashback.org/79.136.115.18 not accessible over TCP on port 53. Error!
Nameserver ns2.flashback.org/79.136.115.19 not accessible over UDP on port 53. Error!
Nameserver ns2.flashback.org/79.136.115.19 not accessible over TCP on port 53. Error!

https://zonemaster.iis.se/?resultid=92d16add747073af
Citera
2018-07-24, 20:34
Medlem
InnerstInnes avatar
Formateringsknapparna funkar inte.
Citera
2018-07-24, 22:25
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Formateringsknapparna funkar inte.

Det gör de
visst
Citera
2018-07-25, 13:54
Medlem
Nu bråkar sidan på olika vis, ingen av smilysarna fungerar, komprimerade citat går inte att klicka på för att läsa hela inlägget ...

Edit. Upptäckte just att flercitatsfunktionen inte heller fungerar.

Edit. Rullgardinerna fungerar inte.

Edit. Spoilerfunktionen är borta ... inget fungerar ju!
Senast redigerad av lacrima 2018-07-25 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in