Citat:
Ursprungligen postat av
hee4r
Senaste nytt:
http://unvis.it/www.expressen.se/gt/polisens-spar-efter-makabra-killingdadet/
Har ni säkrat några spår vid platsen där killingen hittades?
– Det tänker jag inte svara på. Det svaret får du tolka hur du vill, men vi väntar på svar från de tekniska undersökningarna, säger Kalle Fredén.
---
– Den hade blivit misshandlad, eldad på och vi upptäckte även skador i vaginan, berättade Per Åberg, enhetschef i Slottsskogen kort efter att killingen dog.
Expressen hävdar också fortsatt i sin rubriksättning att den lilla killingen blivit våldtagen.
Må aset/ asen åka dit. Om inte annat för att Ulf Åsgård varnar för att detta dådet, citat: "... kan vara början på en längre brottsvåg." slut citat.
Citat:
Förundersökningsledaren Kalle Fredén berättar att polisen ännu inte har tagit någon extern hjälp för att få fram en profil på en tänkbar gärningsman.
– Vi för ett resonemang med varandra om vad vi tror. Vad vi kommer fram till kan jag inte säga, men däremot är jag intresserad över vad Ulf Åsgård har att säga.
Åsgård är överskattad.
Citat:
En svårighet för utredningen är att tidsspannet för när killingen försvann är stort.
– Djuren stängdes in på söndagseftermiddagen och killingen upptäcktes först försvunnen på måndagsförmiddagen.
Fler iakttagelser vill polisen ha.