Jag ska börja träna MMA och skulle vara tacksam om ngn kunnig kunde besvara nagra fragor. Först lite om min bakgrund. Jag är 34 år bor i Brasilien, Rio sedan 5 år tillbaka. Jag har gymmat i typ 20 år med ett par mindre uppehåll, styrkan är ganska OK, konditionen skulle kunna bli lite bättre. Jag har ingen erfarenhet av kampsport, tränade karate en kort tid när jag var liten, men det räknas inte. Jag sträver inte efter att bli ngn UFCmästare är medveten om min alder som kan begränsa vissa delar, men jag är valdigt malmedveten i allt jag gör och vill försöka bli sa bra som mojligt. Jag har snackat med gymmet där jag tränar och p.g.a mina jobbtider i början funkar nog bara privatlektioner för mig, 2 ggr i veckan til en borjan. Till mina fragor.
1. Hur ar det att köra privatlektioner i borjan, kan det vara positivt att komma in i det lite innan man kör i grupp eller ar det negativt?
2. Jag vill köra lite extra hemma, ska köpa en sandsäck för att träna lite slag och sparkar. Hur mycket bör en sandsäck väga for att man ska kunna träna sparkar pa den? Annat tips vad man kan träna hemma mellan passen?
3. En kompis till mig tränar Judo. Vi tankte kora ngn gang i veckan tillsammans lite 50/50 judo/MMA. Ger det mig ngt? I sa fall hur skulle man kunna lagga upp traningen?
4. Gallande utrustning, vilka handskar bör jag införskaffa, 2 olika eller bara ett par lite mjukare vid staende? Benskydd och suspensoar är det ngt som behovs i borjan?
Jag ar tacksam for alla tips.
1. Hur ar det att köra privatlektioner i borjan, kan det vara positivt att komma in i det lite innan man kör i grupp eller ar det negativt?
2. Jag vill köra lite extra hemma, ska köpa en sandsäck för att träna lite slag och sparkar. Hur mycket bör en sandsäck väga for att man ska kunna träna sparkar pa den? Annat tips vad man kan träna hemma mellan passen?
3. En kompis till mig tränar Judo. Vi tankte kora ngn gang i veckan tillsammans lite 50/50 judo/MMA. Ger det mig ngt? I sa fall hur skulle man kunna lagga upp traningen?
4. Gallande utrustning, vilka handskar bör jag införskaffa, 2 olika eller bara ett par lite mjukare vid staende? Benskydd och suspensoar är det ngt som behovs i borjan?
Jag ar tacksam for alla tips.