2015-12-13, 19:40
Medlem
Carbuncles avatar
Jag skapade en tråd i Politik Inrikes som fick stort gensvar och engagerade många Flashback-medlemmar på djupet. Trådtiteln råkade innehålla ordet "nyliberal" vilket fick moderatorn ChristianX att flytta den till Liberalism & Anarkokapitalism. ChristianX läste tydligen inte trådstarten, ty där framgår det med all önskvärd tydlighet att trådtitelns "nyliberal" inte på något sätt har anknytning till nattväktarstaten eller anarkokapitalism. Det framgår i stället med all önskvärd tydlighet att tråden handlar om problem som skapats av tidigare regeringar och den har därmed ingenting alls i L&A att göra.

Även de som läser i L&A tycker att tråden är felplacerad. Här är några utdrag av vad medlemmarna i L&A tycker:

- Eh? Varför skulle libertarianer, minkar och ankor ha något som helst skuld till den aktuella krisen, eller dess framtida följder?
- Blanda inte in oss i era demokratiproblem. Jag tycker tråden gör sig bäst i politik inrikes.

Jag har PM:at till båda moderatorerna i L&A samt en admin, men inte erhållit något svar än. Tråden flyttades för snart 2 veckor sedan.

Hemställan: Jag begär att min tråd flyttas från L&A till P-I.

Detta är tråden i fråga: (FB) Hur ska nyliberalerna åtgärda invandringskaoset när välfärden väl är avskaffad?
Citera
2015-12-13, 20:51
Moderator
Tinuviels avatar
Fast din frågeställning uppfattar jag som följande:
Citat:
Det givna frågeställningen blir alltså hur ni nyliberaler tänker ta itu med invandringskaoset som blev priset vi alla fick betala för att ni skulle få er dröm om en utrotad välfärd uppfylld.
(FB) Hur ska nyliberalerna åtgärda invandringskaoset när välfärden väl är avskaffad?

Här anger du tydligt att det handlar om de politiker som med vilje ville avskaffa välfärden till förmån för nyliberalismen. Varför skulle inte en sådan tråd höra samman i L&A?
Senast redigerad av Tinuviel 2015-12-13 kl. 20:53.
Citera
2015-12-13, 21:14
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast din frågeställning uppfattar jag som följande:

(FB) Hur ska nyliberalerna åtgärda invandringskaoset när välfärden väl är avskaffad?

Här anger du tydligt att det handlar om de politiker som med vilje ville avskaffa välfärden till förmån för nyliberalismen. Varför skulle inte en sådan tråd höra samman i L&A?
Därför att tråden handlar om tidigare regeringars eventuella arbete med att använda massinvandringen som ett verktyg för att rasera välfärden på ideologisk grund. Regeringar med politiker som i vissa fall kallar sig "nyliberala, men som backar så fort lite kritik börjar höras. Annie Lööf och Ayn Rand kanske dyker upp i minnet? Om du läser ett par meningar i tråden kommer du bli varse just det. Jag skriver ju själv att "nyliberal" i trådens ämne kan vara missvisande, och jag erkänner nu utan omsvep att jag djupt ångrar att jag skrev "nyliberal" i ämnet och att jag använt "nyliberal" i trådstartens text på ett par ställen.

Om du sedan läser några poster i L&A kommer du bli varse att trådarna där handlar om liberalism i betydelsen nattväktarstat och libertarianism. Alliansregeringen kan knappast beskyllas för att ha varit libertarianer eller förespråkare för nattväktarstaten. Om du ville vara så vänlig att bortse från ordet "nyliberal" i ämnet skulle jag vara väldigt tacksam. Du kan ändra ordet till "alliansanhängarna" eller vad du vill om det skulle underlätta trådflytten.

Om du vill kan jag kopiera texten i den gamla tråden, byta ut ett par ord och posta den igen i P-I, men då åker jag väl på IP-banning för korspostning?
Senast redigerad av Carbuncle 2015-12-13 kl. 21:17.
Citera
2015-12-13, 21:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Därför att tråden handlar om tidigare regeringars eventuella arbete med att använda massinvandringen som ett verktyg för att rasera välfärden på ideologisk grund. Regeringar med politiker som i vissa fall kallar sig "nyliberala, men som backar så fort lite kritik börjar höras. Annie Lööf och Ayn Rand kanske dyker upp i minnet? Om du läser ett par meningar i tråden kommer du bli varse just det. Jag skriver ju själv att "nyliberal" i trådens ämne kan vara missvisande, och jag erkänner nu utan omsvep att jag djupt ångrar att jag skrev "nyliberal" i ämnet och att jag använt "nyliberal" i trådstartens text på ett par ställen.

Om du sedan läser några poster i L&A kommer du bli varse att trådarna där handlar om liberalism i betydelsen nattväktarstat och libertarianism. Alliansregeringen kan knappast beskyllas för att ha varit libertarianer eller förespråkare för nattväktarstaten. Om du ville vara så vänlig att bortse från ordet "nyliberal" i ämnet skulle jag vara väldigt tacksam. Du kan ändra ordet till "alliansanhängarna" eller vad du vill om det skulle underlätta trådflytten.

Om du vill kan jag kopiera texten i den gamla tråden, byta ut ett par ord och posta den igen i P-I, men då åker jag väl på IP-banning för korspostning?
Jag förstår hur du menar, du valde fel ord. Men faktum kvarstår. Nu finns en tråd där du inleder med att slå fast att det är just nyliberalernas dröm om ett Sverige utan offentlig välfärd som håller på att förverkligas. Du fortsätter med att beskriva hur det är just nyliberalerna som dansar på bordet med slips runt huvudet och du avslutar som sagt i frågeställningen hur nyliberalerna tänker hantera den situation som nu uppstått / kommer att uppstå.

Diskussionerna på Flashback ska utgå och modereras utefter TS och att i efterhand gå in och ändra i denna eller ägna energi åt att förklara för de som skriver inlägg att det inte handlar om nyliberaler trots att TS slår fast just detta är inte hållbart.

Min åsikt som moderator i P-I är att tråden är korrekt placerad och jag skulle nog uppmana dig att skapa en ny TS (men inte kopiera den rakt av - för den bör vara mer genomarbetad och inte bryta mot 0.04) och posta om den. Frågan är dock om den inte hör hemma i Integration och invandring om det nu är invandringens konsekvenser och hur dessa ska hanteras som du vill diskutera.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-12-13 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in