Citat:
Ursprungligen postat av
Carbuncle
Därför att tråden handlar om tidigare regeringars eventuella arbete med att använda massinvandringen som ett verktyg för att rasera välfärden på ideologisk grund. Regeringar med politiker som i vissa fall kallar sig "nyliberala, men som backar så fort lite kritik börjar höras. Annie Lööf och Ayn Rand kanske dyker upp i minnet? Om du läser ett par meningar i tråden kommer du bli varse just det. Jag skriver ju själv att "nyliberal" i trådens ämne kan vara missvisande, och jag erkänner nu utan omsvep att jag djupt ångrar att jag skrev "nyliberal" i ämnet och att jag använt "nyliberal" i trådstartens text på ett par ställen.
Om du sedan läser några poster i L&A kommer du bli varse att trådarna där handlar om liberalism i betydelsen nattväktarstat och libertarianism. Alliansregeringen kan knappast beskyllas för att ha varit libertarianer eller förespråkare för nattväktarstaten. Om du ville vara så vänlig att bortse från ordet "nyliberal" i ämnet skulle jag vara väldigt tacksam. Du kan ändra ordet till "alliansanhängarna" eller vad du vill om det skulle underlätta trådflytten.
Om du vill kan jag kopiera texten i den gamla tråden, byta ut ett par ord och posta den igen i P-I, men då åker jag väl på IP-banning för korspostning?
Jag förstår hur du menar, du valde fel ord. Men faktum kvarstår. Nu finns en tråd där du inleder med att slå fast att det är just
nyliberalernas dröm om ett Sverige utan offentlig välfärd som håller på att förverkligas. Du fortsätter med att beskriva hur det är just nyliberalerna som dansar på bordet med slips runt huvudet och du avslutar som sagt i frågeställningen hur nyliberalerna tänker hantera den situation som nu uppstått / kommer att uppstå.
Diskussionerna på Flashback ska utgå och modereras utefter TS och att i efterhand gå in och ändra i denna eller ägna energi åt att förklara för de som skriver inlägg att det inte handlar om nyliberaler trots att TS slår fast just detta är inte hållbart.
Min åsikt som moderator i P-I är att tråden är korrekt placerad och jag skulle nog uppmana dig att skapa en ny TS (men inte kopiera den rakt av - för den bör vara mer genomarbetad och inte bryta mot 0.04) och posta om den. Frågan är dock om den inte hör hemma i Integration och invandring om det nu är invandringens konsekvenser och hur dessa ska hanteras som du vill diskutera.