2015-12-13, 15:36
Medlem
Så läste precis om Sapiosexuell, alltså att man är enbart attraherad till intelligent. Är någon verkligen det, jag erkänner intelligens är viktigt men utseende är viktigt för min attraktion. Så är någon sexuellt attraherad av intelligens?
Citera
2015-12-13, 15:39
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Så läste precis om Sapiosexuell, alltså att man är enbart attraherad till intelligent. Är någon verkligen det, jag erkänner intelligens är viktigt men utseende är viktigt för min attraktion. Så är någon sexuellt attraherad av intelligens?

Typ Stephen Hawking kanske?
Citera
2015-12-13, 15:41
Medlem
upperkatts avatar
För en normalseende person ter det sig orimligt att inte i något avseende vara (sexuellt) attraherad av motpartens utseende.
Citera
2015-12-13, 15:42
Medlem
Onanizts avatar
Det finns ju folk som tänder på träd, bilar, spädbarn, kossor, bajskorvar allt möjligt. Såväl levande som döda ting, så nån finns det säkert.
Citera
2015-12-13, 15:50
Medlem
Europes avatar
Nja, jag attraheras väldigt starkt av intelligenta kvinnor. Däremot attraheras jag endast av kvinnor, så det är ju inte som intelligens är den enda faktorn. I den mån jag någonsin har varit med en kvinna som begåvningsmässigt ligger strax under genomsnittet, så har det i så fall gällt en ONS när jag har varit helt väck av alkohol och droger, samt eventuellt har jag och kvinnan inte talat ett gemensamt språk. Jag har varit med kvinnor jag finner fysiskt mindre attraherande, men jag skulle inte ha kunnat vara med kvinnor som jag finner vara lågbegåvade. Så det finns för mig ett slags minimikrav när det gäller intelligens, medan minimikravet utseendemässigt är väl i första hand att det är en kvinna (okej, kanske en aning högre, i och för sig, även för ONS), d.v.s. mitt minimikrav på intelligens kan nog ses vara högre än mitt minimikrav på utseende (sett till procentuella andelen kvinnor som når upp till minimikraven). Både intelligent och ovanligt vacker är av naturliga skäl mest attraherande, givetvis.

Jag har för övrigt diagnosticerats med Aspergers och min prioritering av egenskaper hos kvinnor är nog i viss mån i samklang med hur många andra med samma diagnos prioriterar. I samma veva fick jag även veta att jag själv är extremt högbegåvad, vilket inte är irrelevant i sammanhanget, då forskning visar att lite högre begåvning är ett grundkrav för att kunna någorlunda korrekt bedöma andras begåvningsnivå. Egentligen är det föga överraskande, men då många andra har vanan att dra felaktiga slutsatser även i strid med förnuftet, så...
Senast redigerad av Europe 2015-12-13 kl. 16:06.
Citera
2015-12-13, 16:21
Medlem
Asdjass avatar
det är väl inte märkligare än att man attraheras av humor, hårfärg, ögonfärg, intressen, vältalighet eller någon annan egenskap.
Citera
2015-12-13, 16:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Japp här är jag

Klart utseende spelar roll, man går inte igång på ett skogstroll.
Men intelligens och intellekt får min puls att slå snabbare helt klart.
Det är inte så konstigt, man behöver bli stimulerad för att gå igång.

Jag tycker också att intelligenta människor ofta har en egen självstädnig person och det går att få en djupare connection och förståelse. Så det handlar väl om fler saker, som följer med intelligensen.
Senast redigerad av Gertrud1 2015-12-13 kl. 16:40.
Citera
2015-12-13, 16:49
Medlem
Jogens avatar
Nu förstår jag varför sex med mig själv verkar vara nästan det enda som duger

Intelligens är förstås (för mig iaf.) en av de saker som är tilldragande hos det motsatta könet. Att bli tillsammans och i förlängningen skaffa barn ihop, skulle jag inte kunna göra med någon som är helt blåst. Om hon skulle vara något mindre "smart" än mig går dock bra (det räcker då gott och väl till ändå...)

----
Kommer på att jag faktiskt har tänt på intelligens genom åren. Tyvärr kan inte en tjej se ut som Zlatan och väga upp detta med att ha IQ 140. Att lyckas lägra en tjej som funkar bra, har ordning på alla grejer (utan att detta går till överdrift), som har en högskoleutbildning osv. är bra mycket mera redan rent "sängmässigt" upphetsande. Att knulla en rökartjej i mjukisbrallor är väl ok det också, kuken känner ingen större skillnad, men som rent nöje funkar min högerhand nästan lika bra.

Antar att lika söker lika, även vad gäller intelligens, mestadels.

Har blivit både raggad på samt dumpad pga. min, av motparten vid ett ytligare påseende, upplevda intelligensnivå.
Citera
2015-12-13, 19:17
Medlem
Jag går igång på intelligenta kvinnor mer än på hur dom ser ut. Jag kanske är sapiosexuel l
Citera
2015-12-13, 21:32
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Jag går igång på intelligenta kvinnor mer än på hur dom ser ut. Jag kanske är sapiosexuel l
Vad du än gör, säg det inte till en kvinna du är attraherad av.
Citera
2015-12-13, 21:32
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Eller så är du helt enkelt en människa, med allt vad det innebär.
Citera
2015-12-13, 21:40
Medlem
TheMasterApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Vad du än gör, säg det inte till en kvinna du är attraherad av.

Haha verkligen.

Ja fenomenet existerar säkert, men det känns främst som en dålig ursäkt killar som inte får ligga drar till med. "Nä men jag tänder på intelligens och en unik personlighet vilket är anledningen till avsaknaden av tjejer i mitt liv".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in