2015-12-13, 09:17
Medlem
Peter77s avatar
Mannen hade skador i luftvägarna och kunde knappt prata. Kroppsskadorna annars verkade han mestadels ådragit sig när han hasat sig därifrån.
Undrar vad som hänt.
Verkar nästan som att han vaknat till en brand helt utom kontroll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21932050.ab

Citat:
Räddningstjänst, ambulans och polis larmades strax före klockan fyra till en villabrand öster om Bollnäs.
När de kom till platsen var villan helt övertänd och de visste inte om någon var kvar i huset. Men sedan hittades en skadad man i 50-årsåldern vid en närliggande väg, han hade krupit ut ur huset, genom ett skogsparti och sedan till vägen.
– Han flydde hals över huvud genom ett fönster och sedan kröp eller hasade han sig 500 meter till vägen, säger Sven-Erik Hammar, vakthavande befäl på polisen i Gävleborg.
Kunde knappt prata
Mannen hade skador på händer, armar, knän och brännskador invändigt i halsen på grund av branden. Enligt polisen kunde han nästan inte prata när de hittade honom vid vägkanten, men han lyckades berätta att ingen annan fanns i huset.
– De skador som han hade tyder på att han fått kämpa ordentligt, han hade ju tagit sig en bit på vägen.
Mannen fördes med ambulans till Gävle sjukhus. Vid 08-tiden meddelar sjukhuset att han är allvarligt skadad.
Huset brann ned till grunden och det finns ännu inga uppgifter på vad som orsakat branden.
Räddningstjänsten är fortfarande kvar på platsen och jobbar med eftersläckningar. Polisen ska senare i dag åka tillbaka till platsen för att göra en teknisk undersökning.
Citera
2015-12-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Mannen hade skador i luftvägarna och kunde knappt prata. Kroppsskadorna annars verkade han mestadels ådragit sig när han hasat sig därifrån.
Undrar vad som hänt.
Verkar nästan som att han vaknat till en brand helt utom kontroll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21932050.ab
Jag undrar vem mannen är, vet du?
Citera
2015-12-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag undrar vem mannen är, vet du?
Finns inte så många i 50-55 årsåldern i Rabo, Bollnäs
Citera
2015-12-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Finns inte så många i 50-55 årsåldern i Rabo, Bollnäs
Det finns två tänkbara: M*ch**l G*br**lss*n och L*rs M*ck*lss*n.
Citera
2015-12-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Det finns två tänkbara: M*ch**l G*br**lss*n och L*rs M*ck*lss*n.
Den senare ser ut att ha grannar. Som jag uppfattade texten i någon av artiklarna verkade huset ligga lite avlägset.
Citera
2015-12-15, 11:07
Medlem
Korrekt, Det är huset där han med initialerna MG är folkbokförd som brunnit.
Om han bor där eller om det är han som är skadad har jag ingen aning om.
Känt tillhåll sedan tidigare för folk som haft problem med mitt och ditt samt missbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Den senare ser ut att ha grannar. Som jag uppfattade texten i någon av artiklarna verkade huset ligga lite avlägset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in