Citat:
Ursprungligen postat av
Eqqel
Känner att jag måste skriva av mig. Jag har under nästan 2 års tid stalkat en tjej. Det var efter en nätdejt som gick väldigt snett jag började. Tjejen vägrade ligga med mig och jag blev vansinnig. Jag är rädd för att jag knäckt denna tjej psykiskt. Hon var en väldigt fin tjej som pratade om att hon ville träffa någon för giftermål och barn, sen fick hon träffa ett totalpsyko i mig. Jag pendlar mellan att känna att det är rätt åt henne och ångest för det jag gjort.
Du känner att det är fel det du gör. Bra, det är den sunda delen av dig. Det här beteendet kommer bara att leda till elände för dig om du fortsätter, men det inser du säkert redan. Du har skrivit här, alltså har du på sätt och vis tagit första steget, du har satt ord på det du gör och beskrivit det som något negativt.
Nu bör du söka hjälp, det finns hjälp att få, sök få en kurators- eller psykologkontakt om du känner att du vill gå den vägen. Annars kan du be vänner och familj om hjälp. Berätta för dem hur det är fatt och be om hjälp att komma ur det.