2015-12-12, 04:43
Medlem
Känner att jag måste skriva av mig. Jag har under nästan 2 års tid stalkat en tjej. Det var efter en nätdejt som gick väldigt snett jag började. Tjejen vägrade ligga med mig och jag blev vansinnig. Jag är rädd för att jag knäckt denna tjej psykiskt. Hon var en väldigt fin tjej som pratade om att hon ville träffa någon för giftermål och barn, sen fick hon träffa ett totalpsyko i mig. Jag pendlar mellan att känna att det är rätt åt henne och ångest för det jag gjort.
Citera
2015-12-12, 04:45
Bannlyst
Vad gör du i bilen när du sitter utanför hennes lägenhet egentligen? Känner det här är en av dom få chanser man får att fråga så tar tillfället i akt.
Citera
2015-12-12, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad gör du i bilen när du sitter utanför hennes lägenhet egentligen? Känner det här är en av dom få chanser man får att fråga så tar tillfället i akt.

Jag har faktiskt åkt förbi några gånger där hon bor. Jag vet inte vad jag tänkte egentligen. Hoppades bara få se en skymt av henne kanske. Eller så tänkte jag kanske plinga på eller rent av bryta mig in. Kunde inte tänka riktigt klart. Vid ett tillfälle när jag åkte förbi kom en tjej gåendes och tittade in på mig. Våra blickar möttes. Jag vet inte om det var hon men jag flinade och hon såg på mig ilsket. Tror nog det var hon.
Citera
2015-12-12, 06:26
Medlem
Ångesten du känner är det "goda" i dig.
Alltså finns det en normal människa därinne.
Jag hoppas att den delen av dig vinner.
Citera
2015-12-12, 06:27
Medlem
Man kan aldrig tvinga sig till kärlek Är det slut är det bara att gå vidare. Om du hänger kvar i något avslutat missar du chanser till något nytt
Citera
2015-12-12, 06:29
Medlem
Narahs avatar
Du lever ju upp till ditt alias åtminstone.
Citera
2015-12-12, 08:32
Avslutad
om du tror att "skam" är värdefullt kan du ju fortsätta.. En inre stolthet över det man åstadkommer tycker jag, för egen del, är det bästa för mig.
Citera
2015-12-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Känner att jag måste skriva av mig. Jag har under nästan 2 års tid stalkat en tjej. Det var efter en nätdejt som gick väldigt snett jag började. Tjejen vägrade ligga med mig och jag blev vansinnig. Jag är rädd för att jag knäckt denna tjej psykiskt. Hon var en väldigt fin tjej som pratade om att hon ville träffa någon för giftermål och barn, sen fick hon träffa ett totalpsyko i mig. Jag pendlar mellan att känna att det är rätt åt henne och ångest för det jag gjort.

Du känner att det är fel det du gör. Bra, det är den sunda delen av dig. Det här beteendet kommer bara att leda till elände för dig om du fortsätter, men det inser du säkert redan. Du har skrivit här, alltså har du på sätt och vis tagit första steget, du har satt ord på det du gör och beskrivit det som något negativt.
Nu bör du söka hjälp, det finns hjälp att få, sök få en kurators- eller psykologkontakt om du känner att du vill gå den vägen. Annars kan du be vänner och familj om hjälp. Berätta för dem hur det är fatt och be om hjälp att komma ur det.
Citera
2015-12-12, 09:10
Medlem
Citat:

Har du slutat stalka henne nu? Tänker du sluta?
Citera
2015-12-12, 10:30
Medlem
maryions avatar
Jag tycker att du för faktiskt bådas bästa bör söka hjälp & prata av dig.
Citera
2015-12-12, 10:38
Medlem
meramans avatar
Citat:

Så vad vinner du egentligen på att först försöka tvinga henne till sex och sedan stalka? Vad är poängen? Tror du hon vill ha dig mer då?
Citera
2015-12-12, 11:36
Medlem
Limberjs avatar
Ifall du inte vill fortsätta och inte vill skaffa hjälp själv, så kan du ju alltid slänga iväg ett meddelande i den här tråden varje gång du får ett infall att vilja åka till henne eller bara titta på hennes sociala media. Tror flera människor här kan komma på nåt att skriva för att avråda dig. Då kan du få prata av dig samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in