2015-12-12, 00:50
Bannlyst
Hej, jag har inget vägguttag till tv jag har ingen kontakt i min lägenhet till min två så att jag kan få kanaler, det enda jag har är internet.... Finns det möjlighet att få svt kanalerna i HD till tv på nåt sätt?

Och hur kan jag få övriga kanaler till tv:n genom internet?

känner en snubbe som kan fixa kanaler åt mig gratis genom dreambox, men vill kolla först innan.

Vilka tv operatörer där ute erbjuder tv genom internet?

Jag behöver nog dreambox i alla fall då jag är svartskalle och vill ha utländska kanaler att titta på från hemlandet..

kan ingenting om iptv eller nåt sånt jävla skit, allt är väl samma egentligen antar jag, kräver ip tv parabol?
Citera
2015-12-12, 21:15
Medlem
Waterlilys avatar
Många (De flesta) operatörer som levererar bredband brukar kunna leverera IPTV. Kolla med din internetleverantör vad som krävs (hastighet för HDTV) och kostnad.

Vänligen Näckrosen
Citera
2015-12-14, 03:07
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetaladFDS85
Hej, jag har inget vägguttag till tv jag har ingen kontakt i min lägenhet till min två så att jag kan få kanaler, det enda jag har är internet.... Finns det möjlighet att få svt kanalerna i HD till tv på nåt sätt?

Om du bor i lägenhet i ett flerbostadshus har du rätt till att få de så kallade must-carry-kanalerna kostnadsfritt. Antingen via antennuttag eller kostnadsfri IP-box. Det blir ofta billigast att även abonnera på fler kanaler samma väg, så börja med att fråga värden hur du får tillgång till must-carry.

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in