Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-12-12, 13:12
  #49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
En källa är väl något som kan ledas till ursprunget? Så man har möjligheter checka upp det??


Nå, vad som sägs då om den skannade artikeln i sionisternas tidning från 4 april 1933? Den som jag länkat till här i tråden och som översatts på Jewish Virtual Library.
Citera
2015-12-12, 13:17
  #50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nå, vad som sägs då om den skannade artikeln i sionisternas tidning från 4 april 1933? Den som jag länkat till här i tråden och som översatts på Jewish Virtual Library.
Den säger inget om mer det är bestämt att det ska vara david stjärnan. Det är tidningsartikel, enligt er är det ingen bevis ju.Så du är överens om JVL då ?
Citera
2015-12-12, 13:19
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nå, vad som sägs då om den skannade artikeln i sionisternas tidning från 4 april 1933? Den som jag länkat till här i tråden och som översatts på Jewish Virtual Library.

Den är från 33 men här måste ni ju kunna visa på massor av arkivmaterial "Georg Kareski, ordförande i Tysklands sionistiska organisation, krävde av Hitler att judar och icke-judar skulle skiljas åt på raslig grund och att judar skulle bära den gula judestjärnan som kännetecken.

Goebbels inkallade ledare för Auswärtiges Amt(AA), Parteikanzlei och Reichssicherheitshauptamt (RSHA) för att diskutera frågan. Ingen av dessa företrädare gillade Canaris' förslag. Det avvisades.

Admiral Canaris (förrädare) drev med alla medel han förfogade över ordern igenom hos Hitler själv, mot rådet från Dr Goebbels och många andra tongivande NS-män i regeringen, partiet, värnmakten och polisen."


Har uppenbarligen varit X antal sammanträffanden som utmynnat i Y protokoll
Citera
2015-12-12, 13:21
  #52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den säger inget om mer det är bestämt att det ska vara david stjärnan. Det är tidningsartikel, enligt er är det ingen bevis ju.Så du är överens om JVL då ?


"The yellow star" står det, det blir nog svårt för dig att få det till någon annan stjärna. JVL är en riktigt bra sajt faktiskt. Eftersom den är riktad till judar i diasporan så slipper man mycket av det judiska ljugandet som alltid riktas mot goyim.
Citera
2015-12-12, 13:30
  #53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
"The yellow star" står det, det blir nog svårt för dig att få det till någon annan stjärna. JVL är en riktigt bra sajt faktiskt. Eftersom den är riktad till judar i diasporan så slipper man mycket av det judiska ljugandet som alltid riktas mot goyim.
Tack, ska komma ihåg det
Citera
2015-12-13, 22:58
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hm... det kanske är vad förintelseförnekare vill få det till....

Å andra sidan finns det ju andra källor som inte säger detsamma....

http://history1900s.about.com/od/hol...yellowstar.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_badge

Har du läst sidorna du länkar till? Vad står det där som inte stämmer överens med min sammanfattning?

I övrigt är den första artikeln skriven av en judinna, och den andra är wikipedia. Judemaktens media har alltid ljugit om historia som angår judarna. Holocaust är bara det mest fantastiska exempel. Lögnerna börjar redan med Gamla Testamentet. Hade judarnas monopolmedia skrivit sanningen hade vi inte behövt någon revisionism.

När du använder ordet "förintelseförnekare" förstår jag att du inte söker sanningen. Du vill inte i något fall inta en ståndpunkt som makten ogillar. Du bemöter förbjudna tankar med tabun och stigma. Kalla mig lika gärna "konspirationsteoretiker" också med det samma, så är vi färdiga.
Citera
2016-02-12, 13:32
  #55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
"The yellow star" står det, det blir nog svårt för dig att få det till någon annan stjärna. JVL är en riktigt bra sajt faktiskt. Eftersom den är riktad till judar i diasporan så slipper man mycket av det judiska ljugandet som alltid riktas mot goyim.
Så de där smarta supermänniskorna tror att andra inte är läskunniga?
Citera
2016-03-15, 09:49
  #56
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så de där smarta supermänniskorna tror att andra inte är läskunniga?


Min uppfattning om judisk psykopatologi är att det finns ett flertal intressanta exempel på stark psykologisk bias. Som Dunning-Kruger. Man överskattar sin egen förmåga och underskattar motståndarens. Intelligens kan inte kompensera för sånt. Lyckas man bli utkastad från 109 länder på knappt 2000 år så har man bevisligen begått misstag.
Citera
2023-03-08, 23:04
  #57
Medlem
Veniconess avatar
Intressant i sammanhanget, som historisk bakgrund, är att inspirationen till den gula "judestjärnan" kom från en åtgärd som infördes på order av Englands kung Henrik III, som bestämde att alla engelska judar skulle bära ett tygmärke föreställande de två stentavlorna som Mose fick med de tio budorden på väl synligt på ytterkläderna.

År 1290 lät Englands dåvarande kung Edward I (känd för nutidsmänniskor som Edward Longshanks i filmen Braveheart) deportera alla judar från England. Därmed blev England det första landet i Europa som förbjöd judar att vistas i riket. Så engelsmännen kanske skulle sluta sprida sin självgoda propaganda om hur de hjälpte judarna och "stod ensamma mot Hitler i Europas ödestimma". Mig veterligen tog inte England emot en enda judisk flykting före WW2, trots att Hitler erbjöd andra länder att ta emot Tysklands judiska befolkning.
Citera
2023-03-22, 19:51
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Bland initierade är detta känt men de flesta tror nog fortfarande att det var Hitler och/eller någon annan i NSDAP som kom på idén om de gula judestjärnorna. Ja, va fan tänkte judarna, här blir det ju inget lidande så vi får väl sätta på oss offerkoftan själva då.
Det var ju svenska socialdemokraterna som kom på idén...
Det började med att S bad tyskarna stämpla ett stort "J" i passen och sedan var stjärnan bara en logisk förlängning.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback