Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-05, 12:28
Medlem
De kanske hade en "gangbang" på sitt rum i OS-byn?
Skämt åsido.
Citera
2016-11-05, 12:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jennie har inte dolt några loggor. Var nyss inne på hennes Insta och där ser man loggor och jag har följt henne sen OS och inte sett att hon tagit bort några loggor. Hon var även på avslutningen.

Finns ju möjligheten att hon har tagit bort de bilder på instagram där hon täcker över sponsorlogor (om nu de båda gjorde detta).
Citera
2016-11-05, 12:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Ha inte var det trams med loggor. De har givet varit ute och festat och haft sig men nu skyller man på trams med tröjor för att rädda deras rykte. Inte stänger man nu av för de fuskar med lite bilder på Insta...
Citera
2016-11-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jennie har inte dolt några loggor. Var nyss inne på hennes Insta och där ser man loggor och jag har följt henne sen OS och inte sett att hon tagit bort några loggor. Hon var även på avslutningen.

Delen med loggorna var nog före OS. Avslutningen var att dom var bannlysta från att promenera med truppen.

Coleman är sponsrad av TYR(konkurrent till förbundets Arena), men jag vet inte vad Johansson har för personligt. Själv tror jag att Coleman varit drivande, hon är mer av bråkstaketypen.
Citera
2016-11-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
håller med kan man ej bete sig så skall man stängas av.

Nu blir alla feminister arga. Tjejer kan ju inte göra fel. Media kommer lägga skulden på männen
Citera
2016-11-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, givetvis. Hålla på att dölja loggor, till och med manipulera bilder och sånt är ju bara rent trams. Nu i början av en ny OS-cykel är det väl dags att stipulera exempel.

Så korkat beteende. Är man med i OS-trupp eller landslagstrupp får man acceptera spelreglerna, inkl sponsoravtalen. Det gäller för Tre Kronor och andra också, trots mkt lukrativa privata sponsoravtal, och borde självklart gälla dessa - i jämförelse med Henke Lundqvist & Co - "småspelare". Går ju alltid bra för aktiva att ansöka om och få olika typer av stöd från Simförbundet under sin karriär, då är det en självklarhet att man lever upp till åtagandena som följer. Skulle Simförbundet bortse från att de aktivt döljer förbundets sponsorloggor skulle det klassas som avtalsbrott och inte dröja lång tid innan förbundet blev av med sponsorerna.
Citera
2016-11-05, 13:39
Medlem
Bra agerat av simförbundet. Korkat av tjejerna att inte lägga ner mens tider var. Dessutom väldigt illojalt mot resten av landslaget. Om förbundet bara skulle blundat kommer ju huvudsponsorn att dra in stödet, och kanske kräva ekonomisk kompensation.
Ni som skriver att det här med loggorna är en bagatell, har antingen ingen koll, eller också slänger ni bara ur er något.
Senast redigerad av bigslicer 2016-11-05 kl. 13:45.
Citera
2016-11-05, 14:05
Medlem
Det kanske var något annat oxå? Intressant fråga faktiskt !!

Om man är på tjänsteresa för ett stort företag, eller på sim-VM i Brasilien, vilken rätt har företaget resp förbundet att styra och bestämma över fritiden ?

Får man gå ut och ta några bärs på kvällen ? Får man delta i riskfyllda sporter där man kan skada sig ? Får man besöka dom skumma kvarteren ? Får man festa med locals ?

Har dom rätt att tvinga mig att stanna på rummet och titta på TV på kvällarna ??
Citera
2016-11-05, 14:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Det kanske var något annat oxå? Intressant fråga faktiskt !!

Om man är på tjänsteresa för ett stort företag, eller på sim-VM i Brasilien, vilken rätt har företaget resp förbundet att styra och bestämma över fritiden ?

Får man gå ut och ta några bärs på kvällen ? Får man delta i riskfyllda sporter där man kan skada sig ? Får man besöka dom skumma kvarteren ? Får man festa med locals ?

Har dom rätt att tvinga mig att stanna på rummet och titta på TV på kvällarna ??

Dom kan väl inte tvinga någonting men om man inte följer reglerna så kan det få konsekvenser vilket nu har inträffat. Sedan är frågan om de skrivit under något avtal där de förbinder sig att följa simförbundets och SOK:s regler under OS.

Som sagt, det var några incidenter i Australiens simtrupp under OS som skapade en hel del uppmärksamhet. Dels var det några aktiva som med hjälp av sina ackrediteringar tog sig in på läktaren i någon lagsport på ett sätt som de hade inte rätt till. Sedan var det några aktiva som åsidosatte säkerhetsreglerna när de var ute i Rio under kvälls- och nattetid.

http://www.smh.com.au/sport/olympics/rio-2016/olympics-off-the-field/olympics-2016-australian-swimmers-josh-palmer-and-emma-mckeon-disciplined-after-night-out-and-robber y-in-rio-20160818-gqw396.html

http://edition.cnn.com/2016/08/20/sport/australian-athletes-detained-olympics/
Senast redigerad av Alkibiades 2016-11-05 kl. 14:57.
Citera
2016-11-05, 16:52
Medlem
Jofs avatar
Tog bort EON reklam. För att dom själva inte fick något av EON för det.
Helt Ok för mig f.ö. Men klart förbundet och EON rasar.
Citera
2016-11-05, 17:44
Medlem
Hanna Eriksson(-99) imponerar med segrar på 400m och 800m samt 2.00 i lagkapp på 200 tidigare idag. Gjorde 2.03 i stora poolen i somras, kanske en som kan krypa ned under 2 minuter framöver.

57.93 SR av Sjöström på 100 medley trots en riktigt dålig sista vändning.
Senast redigerad av frankkk 2016-11-05 kl. 17:59.
Citera
2016-11-05, 18:01
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tog bort EON reklam. För att dom själva inte fick något av EON för det.
Helt Ok för mig f.ö. Men klart förbundet och EON rasar.
Vadå "inte fick något"? EON som är huvudsponsor finansierar NEC som båda tjejerna fortfarande tränar med.

http://simlandslaget.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in