2015-12-09, 16:12
Medlem
LindseyVonns avatar
Jag uppdaterade datorn från Windows 7 till 10 förra veckan. sen när jag skulle sätta på den idag så var alla filer som jag hade dragit ut på skrivbordet borta. Jag kan inte hitta dom någonstans det var lite bilder och musik och såna filer. Så jag testade att gå tillbaka till Windows 7 och där hittar jag filerna om jag söker på dom men jag kan verkan ändra namn, flytta dom eller öppna eller göra nånting med dom.

Det står då nämligen "Det gick inte att hitta objektet"
Det finns inte längre i C:\User\.... (Ja ni fattar säkert) verifiera objektets plats och försök igen.

Då är min fråga till er alla data kunniga där ute hur ska jag bära mig åt för att kunna få tillgång till dom igen?
Citera
2015-12-09, 16:48
Medlem
sommarlovs avatar
Vid uppdateringen skapades en ny användare.
Allt du borde ha gjort var att leta upp dina filer och kopierat/tagit ägandeskapet över dom!
Citera
2015-12-09, 17:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindseyVonn
Jag uppdaterade datorn från Windows 7 till 10 förra veckan. sen när jag skulle sätta på den idag så var alla filer som jag hade dragit ut på skrivbordet borta. Jag kan inte hitta dom någonstans det var lite bilder och musik och såna filer. Så jag testade att gå tillbaka till Windows 7 och där hittar jag filerna om jag söker på dom men jag kan verkan ändra namn, flytta dom eller öppna eller göra nånting med dom.

Det står då nämligen "Det gick inte att hitta objektet"
Det finns inte längre i C:\User\.... (Ja ni fattar säkert) verifiera objektets plats och försök igen.

Då är min fråga till er alla data kunniga där ute hur ska jag bära mig åt för att kunna få tillgång till dom igen?

Prova det här - https://www.piriform.com/recuva

Frågan är om du inte hade förlorat filerna redan innan Os övergången, öppnade du dem på W10 någon gång ?
Citera
2015-12-09, 18:07
Medlem
LindseyVonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova det här - https://www.piriform.com/recuva

Frågan är om du inte hade förlorat filerna redan innan Os övergången, öppnade du dem på W10 någon gång ?
Okej tack ska testa det där, nej jag öppnade dom aldrig på W10.
Citera
2015-12-09, 18:14
Medlem
JSelwyns avatar
Fick du någon fråga/information innan själva uppgraderingen började hur du ville behandla nuvarande filer?

Hur många användare finns det nu på datorn? Admin + din inloggning med email användare? Eller bara en s.k lokal användare?

Pröva att logga in som någon av dom där användarna och sen tittar du vilka ytterligare användare som finns under c:\users\...

Du kan också installera/köra ett program som heter Shadow Explorer http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Borde funka med Windows 10 också.
Citera
2015-12-09, 18:19
Medlem
1FFs avatar
Prova även med att högerklicka på foldern, sedan: egenskaper - säkerhet - klicka på användare - redigera - användare - tillåt/full behörighet - verkställ - ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in