2015-12-08, 21:24
Medlem
Teleslingas avatar
Jag får dåliga vibbar av denne man. Liten och kort vilket ofta (men inte alltid) brukar betyda attitydproblem. Det är nåt i hans blick som signalerar att han mest vill bestämma hela tiden. Var det därför han blev utsparkad ur Larz-Kristerz?

Vad gör han idag?

Va?

http://www.hd.se/noje/2013/12/12/ste...larz-kristerz/
Citera
2017-06-30, 15:37
Medlem
Teleslingas avatar
Nå..vad gör den gamle klaverklinkaren nu för tiden? Obehaglig människa!
Citera
2017-06-30, 16:24
Medlem
Mikojans avatar
Nykvist? Kan han möjligen varit släkt med den hyllade skådisen som gick hädan i veckan?
Citera
2020-07-04, 07:43
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Nykvist? Kan han möjligen varit släkt med den hyllade skådisen som gick hädan i veckan?
Det tror jag inte.
Citera
2020-07-04, 10:47
Medlem
Om man ska tro hans Facebook-sida så är han fortfarande musiker och artist.
Citera
2020-07-06, 09:44
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Om man ska tro hans Facebook-sida så är han fortfarande musiker och artist.
Men inte i något band va?
Citera
2020-07-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Men inte i något band va?

Det verkar som han kör solo numera...
Citera
2020-07-06, 16:03
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det verkar som han kör solo numera...
Kunde just tänka mig det. Får vibbar av att han nog inte är någon lagspelare.
Citera
2021-04-13, 18:33
Medlem
Såvitt jag vet så valde han själv att sluta i Larz-Kristerz.

Jag har känt till honom under större delen av mitt liv, eftersom jag själv kommer från Älvdalen.
Jag minns att vår bildlärare en gång i början av 2000-talet visade oss nån videoinspelning under en mer chill lektion (antagligen kring slutet av årskurs 9) där Stefan Nykvist gjorde nån sorts sketch där han spelade en munter pianomelodi och sen satte sig och spelade ett skämtsamt trumsolo, och jag tror att den videon hade spelats in någon gång i början av 90-talet, så han har "varit med" ganska länge.
Han var också med som pianist under en spelning för skidåkare eller nåt liknande i Älvdalens kyrka år 2001, där han spelade och sjöng låten "Himlen Är Oskyldigt Blå" av Ted Gärdestad.

Det finns faktiskt en video från Älvdalen där Stefan Nykvist och Peter Larsson lirar lite låtar under en musiktävling från typ mitten av 90-talet:

https://youtu.be/KCg_ySHKKaI

Jag tror att Stefan Nykvist vid den här tiden var lite av en hobbymusiker som var väldigt ivrig att uppträda på olika föreställningar, och jag minns att Peter Larsson brukade jobba på Preem.
Senast redigerad av Peter_18 2021-04-13 kl. 18:44.
Citera
2022-12-28, 18:25
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Såvitt jag vet så valde han själv att sluta i Larz-Kristerz.

Jag har känt till honom under större delen av mitt liv, eftersom jag själv kommer från Älvdalen.
Jag minns att vår bildlärare en gång i början av 2000-talet visade oss nån videoinspelning under en mer chill lektion (antagligen kring slutet av årskurs 9) där Stefan Nykvist gjorde nån sorts sketch där han spelade en munter pianomelodi och sen satte sig och spelade ett skämtsamt trumsolo, och jag tror att den videon hade spelats in någon gång i början av 90-talet, så han har "varit med" ganska länge.
Han var också med som pianist under en spelning för skidåkare eller nåt liknande i Älvdalens kyrka år 2001, där han spelade och sjöng låten "Himlen Är Oskyldigt Blå" av Ted Gärdestad.

Det finns faktiskt en video från Älvdalen där Stefan Nykvist och Peter Larsson lirar lite låtar under en musiktävling från typ mitten av 90-talet:

https://youtu.be/KCg_ySHKKaI

Jag tror att Stefan Nykvist vid den här tiden var lite av en hobbymusiker som var väldigt ivrig att uppträda på olika föreställningar, och jag minns att Peter Larsson brukade jobba på Preem.

Mycket intressant! Frågan är vad han gör idag...
Citera
2022-12-29, 10:27
Medlem
Inte sett något med honom det senaste året, men dessförinnan körde han med eget band och lite mer åt 50-tals rock hållet.
Citera
2022-12-29, 14:04
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsson
Inte sett något med honom det senaste året, men dessförinnan körde han med eget band och lite mer åt 50-tals rock hållet.
Jaha. Då är han troligen svärjevän. De gillar ju 50-talsrock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in