Citat:
Ursprungligen postat av
Batskinkan
Tjenare, jag ligger efter i filosofin och jag har nu i dagar försökt få svar på den här satans fråga men finner ej något svar, filosofi är inte mitt starkaste ämne så om någon vet vilka tre frågor som är viktiga inom den moderna kunskapsteorin skulle jag hjärtligt gärna vilja veta!

Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackImprover
Jag tycker att FlashbackImprover gör rätt och skulle helst se att tråden låses. Inte för att du bryter mot punkt 2. Nej, jag tycker att du är lat som frågar här, på detta slarviga sätt. Och du ska fan inte lita på de svar du får här heller. Se exempelvis Tinmans väldigt spretiga svar (WTF tänker jag när jag läser det, du blir trollad). Mitt svar, likväl som någon annans, kan vara helt fel. Hur ska du veta vem du ska lita på? Kanske vi alla lurar dig, och hur ska du veta om du blir lurad om du inte förstår frågan och har läst litteraturen i ämnet.
Den enda metod du har tillgängligt är att läsa frågan, gå till den litteratur det är meningen att du ska läsa, gör en ansträngning att förstå den, samt formulera ett eget svar. Om du inte är villig att göra det ska du inte läsa filosofi. Jag är ledsen om det förolämpar dig men filosofi är inte ett klipp och klistra ämne. Det hade varit bättre om du erbjudit en egen tolkning av frågan i din trådstart så att forumet fått något att tugga på. Det får gärna vara helt upp åt väggarna fel, vi har alla fel om något och enda sättet att korrigera det är med öppen diskussion.