2015-12-08, 16:31
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Hej!

Köpte för ett tag sedan en spritspåse i silikon med olika "munstycken", tänkte det som en rolig grej men själva diskningen och torkningen blev inte lika roligt. Ni får dumförklara mig om ni vill men hur rengör man och torkar spritspåsen lättast?

Spritspåsen vill ju bara fara ihop men jag försökte iaf att sätta diskmedel i och gnugga, vilket fungerade ok. Torka var ännu svårare. För att få den att hållas upprätt och särad fick jag sätta fast den runt en syltburk i ena ändan och en kastrull från övre hyllplanet i torkställningen höll fast den där uppe. Det står att den ska gå att diska i diskmaskin, hur det nu än ska gå till. Och själva "munstyckena" lär ju bara flyga runt inne i diskmaskinen.

Någon som äger och använder och vill hjälpa en stackare? Blir nog smörpapper i fortsättningen om det ska vara såhär komplicerat...
Citera
2015-12-08, 16:37
Medlem
Crashs avatar
Nu är jag ingen expert på ämnet, men det är väl bara att vända den ut och in.
Sedan under kran med varmt vatten
Citera
2015-12-08, 16:59
Medlem
omnibenevolents avatar
Det är dessa som kockarna använder.http://www.exxent.se/Product-details...gangs-55-cm-3/
100 packs rulle.. Och ordet du letar efter är tyll.
Det är den stjärnformade lilla grejen i änden på påsen =)
Silikon är bara jobbigt att diska.
Senast redigerad av omnibenevolent 2015-12-08 kl. 17:01. Anledning: glömde infoga länk
Citera
2015-12-08, 19:37
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Nu är jag ingen expert på ämnet, men det är väl bara att vända den ut och in.
Sedan under kran med varmt vatten

Tack, det ska jag prova

Citat:
Ursprungligen postat av omnibenevolent
Det är dessa som kockarna använder.http://www.exxent.se/Product-details...gangs-55-cm-3/
100 packs rulle.. Och ordet du letar efter är tyll.
Det är den stjärnformade lilla grejen i änden på påsen =)
Silikon är bara jobbigt att diska.

Ja, det hade ju varit lite lättare. Så långt tänkte jag inte när jag köpte och nu känner jag att jag vill använda den, annars är ju pengarna som uppeldade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in