2015-12-08, 14:45
Medlem
TeslaTeslas avatar
Måste få skriva av mig lite angående riktigt konstiga drömmar jag har.

Det hela började med att jag flyttat ner i källaren när jag var 17. Jag kunde vakna mitt i natten med spindlar på bröstkorgen, kasta mig ur sängen för att sedan komma på att jag drömmer. Flera såna småsaker flera nätter, och det är alltid spindlar. Nu på senaste, några år senare har det blivit värre.

Jag låg i min flickväns säng och sov med henne bredvid mig, plötsligt vaknar jag av att någon sitter på min bröstkorg med en yxa i högsta högg. Person säger "Nu ska du dö din jävel!", jag får panik och springer ut på hennes balkong, ramlar ner på trappen och springer ut på tomten. När jag står ute på tomten börjar jag ringa 112, bredvid mig börjar katter att slåss, sedan vaknar jag. Men jag fattar inte riktigt än att jag drömmer, så där står jag halv 5 på morgonen mitt i veckan ute på min flickväns tomt, smygandes in för att försöka rädda min flickvän utifall att det är en mördare i vårt sovrum.

Senast igår vaknade jag av flygande spindlar som skrek åt mig "DU ÄR INTE DEN DU ÄR", blev så rädd att jag sprang ut på gatan i minusgrader + regn pulsen uppe i 140 och adrenalin rusandes igenom mina ådror.

Jag orkar verkligen inte med detta mer, min syster säger att det kan vara någon sorts psykos eftersom jag är vaken men fortfarande i drömtillstånd (jag förstår alltså inte att jag fortfarande drömmer). Börjar bli rädd för att somna.
Senast redigerad av TeslaTesla 2015-12-08 kl. 15:02.
Citera
2015-12-08, 14:52
Medlem
Allt blir bättre med tiden. Du borde pröva LSD.

(ditt eget svar till en som ville ta självmord)
Citera
Medlem
NitGrits avatar
Du är själv inte medveten om att du har psykos när det inträffar så det har du inte. Googla lite på lucid dreaming så kanske du hittar något som passar in på dig?
Citera
Medlem
Jag tror du skulle må bra av att söka remiss då du verkar vara rätt uppe i varv och tankarna flyger fritt. Du kan ringa vårdupplysningen eller be en anhörig med detta.

Har själv själv haft erfarenhet av anhörig som periodvis mått dåligt. Tror du skulle må bra av att komma lite i varv lite . Finns i tråden om du vill prata
Citera
2015-12-08, 14:56
Medlem
TeslaTeslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Allt blir bättre med tiden. Du borde pröva LSD.

(ditt eget svar till en som ville ta självmord)
Jag har ett par lappar på 150ug till hands, men vill inte ta när jag är stressad över sånt här.
Citera
2015-12-08, 14:58
Medlem
TeslaTeslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitGrit
Du är själv inte medveten om att du har psykos när det inträffar så det har du inte. Googla lite på lucid dreaming så kanske du hittar något som passar in på dig?
Jag är INTE medveten om att jag drömmer. Tänk dig lite som att en zombie helt plötsligt kommer in i ditt rum när du läser detta, hade du sprungit/försvarat dig själv? Det kan ju inte vara på låtsas *För du är ju vaken*.
Senast redigerad av TeslaTesla 2015-12-08 kl. 15:02.
Citera
2015-12-08, 14:59
Medlem
TeslaTeslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppetmupp
Jag tror du skulle må bra av att söka remiss då du verkar vara rätt uppe i varv och tankarna flyger fritt. Du kan ringa vårdupplysningen eller be en anhörig med detta.

Har själv själv haft erfarenhet av anhörig som periodvis mått dåligt. Tror du skulle må bra av att komma lite i varv lite . Finns i tråden om du vill prata

Har aldrig varit i kontakt med vårdcentralen angående sånt här. Hur går allt till?
Citera
2015-12-08, 15:05
Medlem
Är nog inte så underligt med tanke på vad du petar i dig. Som man bäddar...
Citera
2015-12-08, 15:11
Medlem
TeslaTeslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Är nog inte så underligt med tanke på vad du petar i dig. Som man bäddar...

Du skulle ju kunna bidra med något produktivt istället. Allt detta började innan jag "petade" i mig det du påstår jag gjort.
Citera
2015-12-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaTesla
Du skulle ju kunna bidra med något produktivt istället. Allt detta började innan jag "petade" i mig det du påstår jag gjort.

Det är inte jag som påstår det är du själv i tidigare inlägg. Vill du ha råd så har du redan fått minst ett bra råd, sök vård. Jag håller med, till skillnad mot vad någon påstår så kan det vara frågan om en psykos, många tror att man inte är medveten om det, men så behöver det absolut inte vara.
Citera
2015-12-08, 20:10
Medlem
Herr-Fantasis avatar
Det händer ju bara när du kommer ur ditt drömtillstånd och har naturligt med aktivt samt mycket DMT kvar I hjärnan från remsömnen. Dvs ingen psykossjukdom mao.

Men det är ändå viktigt att du får prata med någon riktigt kunnig proffisionell inom vården!

Hälsningar från Herr-Fantasi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in