2010-09-17, 20:57
Medlem
Anti-WOGs avatar
Här finns 28 lägenheter: http://www.akelius.se/websida/soek_laegenhet.asp

7st: http://www.vasbyhem.se/HSS/Object/object_list.aspx?cmguid=4e6e781e-5257-403e-b09d-7efc8edb0ac8&objectgroup=1&nodirect=1

3st: http://marknad.haningebostader.se/s2.aspx?page=pgSearchResult
Citera
2010-09-17, 22:01
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Här finns 28 lägenheter: http://www.akelius.se/websida/soek_laegenhet.asp

7st: http://www.vasbyhem.se/HSS/Object/object_list.aspx?cmguid=4e6e781e-5257-403e-b09d-7efc8edb0ac8&objectgroup=1&nodirect=1

3st: http://marknad.haningebostader.se/s2.aspx?page=pgSearchResult

bostadskö... så han lär inte få dom där såvida han inte stått i kö ett par år redan...
Citera
2010-09-17, 23:30
Medlem
ElakDvärgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Head
bostadskö... så han lär inte få dom där såvida han inte stått i kö ett par år redan...

har för mig att akelius kör först till kön...de andra två vet jag inte...
Citera
2010-09-18, 19:20
Medlem
Dilettantens avatar
Signalisten i Solna lottar ut en del av sina bostäder, så prova med dem - jag vet folk som haft tur även om jag inte hade det själv.

Annars om det är brådis så är det nog tyvärr Blockets andrahandsuthyrningssektion som gäller. Det går inte att få förstahandskontrakt snabbt i Stockholm. Om du ställer dig i Telgebostäders kö så kanske du hittar nåt inom ett år...och då knappast i Södertälje centrum precis.
Senast redigerad av Dilettanten 2010-09-18 kl. 19:22.
Citera
2010-11-23, 23:46
Medlem
katten80s avatar
Är det lätt att få en lägenhet i typ Rinkeby? (ingen vettig med jobb vill ju tydligen bo där)
Annars finns det bostäder där man har eget rum/toalett med delar kök men som inte kräver att man är student?
Citera
2010-11-23, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Är det lätt att få en lägenhet i typ Rinkeby? (ingen vettig med jobb vill ju tydligen bo där)
Annars finns det bostäder där man har eget rum/toalett med delar kök men som inte kräver att man är student?

Nej, det är inte lätt. Tar några år i kön, 3-5år kanske. Om det inte är ett nybygge med sjuka hyror då få har råd med dom.

Du får tänka på att Sthlm har ~30.000 nya invånare per år som flyttar hit och det byggs kanske en ~2000 nya bostäder per år.

Med andra ord, har du inte pengar och är villig att spendera 2-3 miljoner på en 1a (20-40kvadrat) i innerstaden så får du snällt bo i en förort.
Citera
2010-11-24, 14:40
Medlem
katten80s avatar
JO klart det är förort som gäller. Men om inte Rinkeby betraktas som förort vad är det då?
(Även om det tydligen rent tekniskt ligger i sthlm kommun)
Citera
2010-11-24, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
JO klart det är förort som gäller. Men om inte Rinkeby betraktas som förort vad är det då?
(Även om det tydligen rent tekniskt ligger i sthlm kommun)

Det är en förort av modell värre som ingen vill bo i och som har kortaste kötiderna. Men även där är det några år i kö för en lägenhet.
Citera
2011-01-25, 20:47
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag bumpar tråden lite.

Jag är arbetslös och om 6 dagar även hemlös. I Stockholm finns det ju relativt många jobb men det är ett helvete att få tag på en bostad. Min mamma bor i Nacka kommun och jag kan nog bo ett par månader hos henne.

Om jag lyckas få ett jobb i Stockholmsområdet och en inkomst finns det då överhuvudtaget någon möjlighet att få en lägenhet i Stockholm innan sommaren? De enda kraven jag har är en hyra på under 9000 kr och att jag ska kunna ta mig till jobbet inom 1,5 timmar. Jag är beredd att bo i Rinkeby eller var fan som helst och jag vill helst ha en andrahandslägenhet då jag bodde så innan och inte har några möbler. Men jag är självklart beredd att ta en i förstahand också. Storlek på lägenheten spelar ingen som helst roll jag skulle kunna tänka mig att bo i ett skjul på 10 kvadratmeter med utedass om det vore så.
Citera
2011-01-25, 21:18
Medlem
Atkalss avatar
hässelbyhem är ett tips till er som är någorlunda desperata och kan tänka er i ytterförort. Ligger man på dom litegrann brukar det inte gå för lång tid innan man får en..
Citera
2011-01-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jag bumpar tråden lite.

Jag är arbetslös och om 6 dagar även hemlös. I Stockholm finns det ju relativt många jobb men det är ett helvete att få tag på en bostad. Min mamma bor i Nacka kommun och jag kan nog bo ett par månader hos henne.

Om jag lyckas få ett jobb i Stockholmsområdet och en inkomst finns det då överhuvudtaget någon möjlighet att få en lägenhet i Stockholm innan sommaren? De enda kraven jag har är en hyra på under 9000 kr och att jag ska kunna ta mig till jobbet inom 1,5 timmar. Jag är beredd att bo i Rinkeby eller var fan som helst och jag vill helst ha en andrahandslägenhet då jag bodde så innan och inte har några möbler. Men jag är självklart beredd att ta en i förstahand också. Storlek på lägenheten spelar ingen som helst roll jag skulle kunna tänka mig att bo i ett skjul på 10 kvadratmeter med utedass om det vore så.

Med tanke på hur mycket du är villig att lägga ut är det absolut inga problem att hitta något, kolla bara blocket så kommer du hitta ett antal.

Lycka till

(Om du har råd med 9000kr/mån på boende lär du ju ha möjlighet med BR annars?)
Citera
2011-01-25, 22:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jag bumpar tråden lite.

Ställ dig i bostadskön. Den är onödigt baktalad tycker jag. Håll också koll på bostadsförmedlingens "Bostadssnabben". Har t o m sett billiga ettor på Lidingö i den. Andrahandslägenheter finns det väl många annonser om?

Med dina synnerligen låga krav kan jag inte föreställa mig att det blir svårt att hitta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in