Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 03:32
  #37
Medlem
tuffkatts avatar
Jag har genom människor som kommer från Linköping fått berättat för mig att den där tatueringsstudion är vanligt förekommande i dokusåpakretsar, kanske framförallt från Paradise Hotel. De blir tatuerade, och som gentjänst marknadsför de tatueringsstudion via typ Instagram.

Har också förstått att ägarna gärna flashar med att de har pengar, vilket är svårt att missa om man är ute i Linköping på helgerna. Denne M*ufid, en av ägarna, kan ses parkera sin Porsche mitt på Ågatan i centrala Linköping var och varannan helg. Jag har sett Johnny från Paradise Hotel sitta i den tillsammans med honom. Han visar också upp dyra klockor och motorcyklar på sin Instagram.

Om man nu sysslar med någon form av bedrägeri, så ska man åtminstone försöka vara lite diskret och inte skylta med det så öppet. Inte undra på att de nu fick besök av polisen.
__________________
Senast redigerad av tuffkatt 2015-12-12 kl. 03:44.
Citera
2015-12-12, 16:59
  #38
Medlem
johnnyringos avatar
att det är just dessa herrar förvånar mig inte det minsta, bängen har tydligen varit på dom rätt kraftigt den senaste tiden, när de startade upp studion så var de rätt trevliga faktiskt, men nu när de gaddar PH deltagare och annat löst folk så anser de sig blivit stora och kända, svinhugg går igen brukar det heta, och det stämmer nog faktiskt
Citera
2015-12-12, 19:16
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyringo
att det är just dessa herrar förvånar mig inte det minsta, bängen har tydligen varit på dom rätt kraftigt den senaste tiden, när de startade upp studion så var de rätt trevliga faktiskt, men nu när de gaddar PH deltagare och annat löst folk så anser de sig blivit stora och kända, svinhugg går igen brukar det heta, och det stämmer nog faktiskt

Andreas är väl ganska bra kompis med Samir, inte jätte konstigt att de umgås med PH deltagare då?
Citera
2015-12-12, 19:48
  #40
Medlem
johnnyringos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainet
Andreas är väl ganska bra kompis med Samir, inte jätte konstigt att de umgås med PH deltagare då?
det var ju inte riktigt det jag påpekade, de anser sig vara stora just för att de gaddar ph deltagare, samt andra c kändisar, att persbrandt gjorde det på fyllan bör inte ens räknas
Citera
2015-12-12, 20:56
  #41
Medlem
Alla tre är släppta nu och studion är öppen som vanligt, med alla anställda på plats.

Utredningen fortsätter däremot och de är fortfarande misstänkta.
Citera
2015-12-13, 01:36
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Du "vet"?
Ja, Linköping är inte stort.
Citera
2015-12-13, 11:08
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Vet ju att Studio S-grabbarna sysslar mångt och mycket med narkotika dessutom. Dock verkar det inte som polisen vet om detta.
Tror polisen är väl medvetna om det eftersom de hade lukthundar vid razzian.
Däremot har väl grabbarna så pass mycket innanför pannbenet att de inte låter drogerna ligga framme.
Citera
2016-10-05, 00:07
  #44
Avstängd
Arboga-Connys avatar
Det var en gång en historia om en ex-brottsling som drivit strippklubbar i linköping,plundrat bolag på tillgångar, och sålt kola på fritiden. Vi kan kalla honom för Mo*fid men jag föredrar Sto-Pid .

När han efter en volta bestämde sig för att starta en tatueringsstudio så figurerade han där som sysselsatt i arbetsmarknadsåtgärd för att kunna få etableringsstöd av staten. Alltså subventionerade vi skattebetalare hans tatueringssalong.

Korkad som han är köper han dyra klockor och en begagnad porsche vilket gör att polisen får upp ögonen för honom. Arbetslös ex-kåkfarare utan synbar vit inkomst glider runt i stan ? Ska inte han återbetala en massa pengar efter en bolagskonkurs han legat bakom, tänker polisen?

En husis kommer som brev på posten och polisen får ett leende på läpparna. Över en miljon i kontanter, samt listor på utgående swish till närstående som inte har någon aning om att de tvättar svarta pengar vita. Kvitton på sedelinsättningar vid SEB i stora torget med direktinsättning till flera olika konton. Utländsk valuta i små plastpåsar ifrån ett välkänt växlingsföretag med säte runt sankt larsgatan. Hur har denne arbetslöse kåkfarare fått tag i så mycket pengar?

Efter att släkten och bröderna pratat ihop sig försöker man nu lämna skriftliga redogörelser i efterhand. Bla har man sålt en fastighet i utlandet, lånat ut pengarna till honom,och så vidare.

Polisen kliar sig om hakan och beslagtar bilarna, smyckena,samt kontanterna men hittar inga droger eller anabola i lägenheten eftersom Sto-Pid lagt av med det för länge sedan.

Hur ska härvan sluta?

Som skattebetalare och lönetagare är det här en win-win för samhället.

Vem är då jag?
En jävligt nöjd kille som bara önskar honom allt illa. Jag förlorade ett jobb och mina besparingar i xlnt-marketing pga honom. Killen är ett svin och förtjänar ett långt straff . vh
Citera
2016-10-05, 00:10
  #45
Avstängd
Arboga-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Alla tre är släppta nu och studion är öppen som vanligt, med alla anställda på plats.

Utredningen fortsätter däremot och de är fortfarande misstänkta.

Var då någonstans. Jag hörde att salongen blivit vräkt av kommunala hyresbolaget
Citera
2016-11-02, 13:39
  #46
Medlem
Men när man inte hittat drogrelarterat osv finns det då inte
möjligheter att han får tillbaka pengarna - eller försöker man
göra honom till offer för Al Capone-syndromet?
Citera
2016-12-01, 03:11
  #47
Medlem
Cirka 02:30 så var det nån liten luring och sprängde sönder ett av studions fönster inatt. Vaknade av en smäll och glassplitter, nu blir det väl ett jävla liv i pojkarna.
Citera
2016-12-01, 08:33
  #48
Medlem
johnnyringos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappytimes
Cirka 02:30 så var det nån liten luring och sprängde sönder ett av studions fönster inatt. Vaknade av en smäll och glassplitter, nu blir det väl ett jävla liv i pojkarna.
var det studio s som blev attackerade?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback