2005-11-07, 18:01
Medlem
Gothenburgers avatar
Snart vankas det julbord med jobbet och jag funderar på om man till nästa år skall välja ett annat julbord än det på Radisson (gamla Sheraton). Radissons julbord är helt suveränt för att vara "stordriftsjulbord" för större sällskap och företag. Flera bord så att folk slipper trängas vid ett och samma bord, snabb och uppmärksam service som ser till att det hela tiden är fräscha pinaler på bordet. Sedan så ser det hela mycket aptitligt ut, annat än den ursäkten till julbord dom körde på Opalen förr om åren (jag vet att jag fick skylla mig själv för att käka där). Vem vet dom kanske har skärpt till sig??? Så nu vill jag gärna att ni återkommer med tips om bra julbord i dec. Har ni bergsäkra tips redan nu så är det bara skriva på............
Citera
2005-11-07, 18:09
Medlem
FetFulElaks avatar
Okej, detta är ju OffTopic, men gå inte till Oakley´s... Fisljummet, dålig uppassning och ofta slut på borden. Dessutom är underhållningen av det mer tveksamma slaget.
Citera
2005-11-08, 09:22
Medlem
Skints avatar
Varje år bjuder jobbet på julbord på Sjömagasinet. Det kan jag varmt rekommendera! Oj oj oj man kan gå vilse bland alla olika laxrätter. Naturligtvis finns det ett rikt utbud av de traditionella jolbordssakerna, men fisk och skaldjur är väl prioriterade. Gott som satan!!!
Citera
2005-11-08, 09:29
Medlem
Sjömagasinet: outstanding, speciellt om man har lite svårt för traditionell julmat...

Råda Säteri: stort urval, små, fräscha karotter som byts ut ofta

(nu börjar jag bli lite sugen)
Citera
2005-11-08, 10:25
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Sjömagasinet: outstanding, speciellt om man har lite svårt för traditionell julmat...

(nu börjar jag bli lite sugen)

Funkar det med ett sällskap på ca 60 pers på magasinet och Råda?

Käkade julbord på säteriet för 8 år sedan och vad jag minns så var det ganska litet. Har dock för mig att vi inte satt i "huvudmatsalen"
Citera
2005-11-08, 10:33
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Kan inte svara för Råda, men på Sjömagasinet brukar vi vara ca 80 - 100 som äter julbord. Dock bör man väl vara ute i ganska så god tid.
Citera
2005-11-08, 11:44
Medlem
korvgobbens avatar
Jag kan verkligen rekomendera Råda Säteri

Ett av Sveriges mest kända julbord

ta dig en titt på www.radasateri.se
Citera
2005-11-08, 20:33
Medlem
Truxas avatar
Hakefjordens pensionat... Det bästa jag har prövat!
Citera
2005-11-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Käkade julbord på säteriet för 8 år sedan och vad jag minns så var det ganska litet. Har dock för mig att vi inte satt i "huvudmatsalen"

På Råda så tar dom 50 i stora matsalen men om du ringer o snackar med dom kanske dom akn få in några stolar till.

/deadlus
Citera
2005-11-12, 13:41
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlus
På Råda så tar dom 50 i stora matsalen men om du ringer o snackar med dom kanske dom akn få in några stolar till.

/deadlus

Jupp...gick fint
Citera
2005-12-07, 09:35
Medlem
chekiuss avatar
Någon som provat på julbordet på Henriksberg??
Citera
2005-12-07, 10:09
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

Du hann före mig, det i särklass bästa julbordet jag ätit i Göteborg. Dessutom en mycket mysig miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in