Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Hur får jag då jobb som assistent? Jag läser inte ens så många cad kurser. Vi har bara läst en kurs i cad och sedan så läser vi fler i 3an.
Du får väl börja med att söka förslagsvis... Kvalifikationerna för att jobba som assistent, administratör osv är snarare social kompetens, språk och att ha allmänt god struktur. Om du nu skulle få råka titta på en ritning på jobbet är det en bonus och då räcker det nog att du läst någon CADkurs eller i alla fall sett en mekanikbok. Rita lär du inte få göra ändå, förvänta dig inte det.
Mitt råd till dig är nog dock att försöka ändra hela din inställning och approach till allt som har med arbete och karriär att göra. Jag har efter några få inlägg på fb konstaterat att jag aldrig skulle anställa dig varken till vår reception eller till ett kvalificerat ingenjörsjobb. Det osar nämligen en mix av bortskämd 90talist och osäker liten offer flicka om dig. Drag som inte alls uppskattas på arbetsmarknaden.
Ryck upp dig och gör något bra av ditt liv. Varför skulle inte du kunna göra det om andra kan? Kämpa på och lycka till!