2009-10-06, 12:07
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtyd
Jag brukade ha långt hår ner till magen typ, med benan placerad i mitten eller lite ut åt sidan. Men, så blev jag rakad på fyllan av en polare för några år sen. Nu har jag bestämt mig för att spara igen och har på ca ett år fått det axellångt. Problemet är att det är riktigt risigt till formen då jag senast klippt mig i typ februari, av räddsla för att sabba det. Målet är väl att ha det en bit nedanför axlarna den här gången. Jag vet bara inte var jag ska våga klippa mig eller hur jag ska ha det. Antar att jag har lite mer alternativ om det inte är toklångt.

Vill ha tips på ställe där jag kan klippa mig där de inte är helt ovana att klippa män med längre hår. Mitt hår är efter omständigheterna vårdat och till utseendet, ljust och spikrakt. Har browsat lite i forumet men hittade inte någon tråd som var bra. Tråden nedan hade en liknande fråga men fick inget svar.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=983793

Förstår ditt problem... läskigare att gå till frisören än till tandläkaren. Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte kan GBG...

Men reagerade på ovanstående... En polare??? Vilket jävla as!!!! Vad gjorde du med han? Baseboll trät åkte väl fram, eller?
Citera
2009-10-06, 12:09
Medlem
wtyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Förstår ditt problem... läskigare att gå till frisören än till tandläkaren. Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte kan GBG...

Men reagerade på ovanstående... En polare??? Vilket jävla as!!!! Vad gjorde du med han? Baseboll trät åkte väl fram, eller?

Jag är rädd att jag blev övertalad då jag inte hade någon större omdömesförmåga just då.
Citera
2009-10-06, 12:46
Medlem
Om man vill ha någon som är van vid att klippa längre hår är det väl bara att gå till en tjejfrisör? Är ju ingen skillnad på att klippa en långhårig kille eller tjej... Sitter nog mer i hur bra frisören är öht huruvida klippningen blir bra eller ej.
Citera
2009-10-06, 13:22
Medlem
wtyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundrenched
Om man vill ha någon som är van vid att klippa längre hår är det väl bara att gå till en tjejfrisör? Är ju ingen skillnad på att klippa en långhårig kille eller tjej... Sitter nog mer i hur bra frisören är öht huruvida klippningen blir bra eller ej.

Visst är det mkt skillnad på att klippa en kille och en tjej. Det passar nog inte med my little pony-lugg, massa hårspännen och lite uppklippt i nacken med hårspray (för att överdriva lite).

Jag vill att frisören ska ha ett öga för vad som passar mig som kille och min stil. Då jag vet att de flesta killar med långt hår på sin höjd går och toppar det för att inte slita det (var sj. sån när det var längre). Därför är jag rädd att frisören antingen exprimenterar hej vilt eller klipper mig som prins Valiant. Därmed inte sagt att en vanlig "tjejfrisör" nånstans inte kan göra det bra.
Därför jag hör mig för om någon vet var
Citera
2009-10-06, 18:12
Medlem
Citat:
Visst är det mkt skillnad på att klippa en kille och en tjej. Det passar nog inte med my little pony-lugg, massa hårspännen och lite uppklippt i nacken med hårspray (för att överdriva lite).

Jag vill att frisören ska ha ett öga för vad som passar mig som kille och min stil. Då jag vet att de flesta killar med långt hår på sin höjd går och toppar det för att inte slita det (var sj. sån när det var längre). Därför är jag rädd att frisören antingen exprimenterar hej vilt eller klipper mig som prins Valiant. Därmed inte sagt att en vanlig "tjejfrisör" nånstans inte kan göra det bra.

Jo men om man vill toppa håret t.ex. så är det ju ingen skillnad, man behöver ju inte dra extrema jämförelser.
Citera
2009-10-06, 18:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Är inte det där med damfrisör och herrfrisör utfasat typ, kanske om du klipper dig hos en gammal frisör men .. frisörer lär nog lära sig klippa båda
Citera
2009-10-16, 16:19
Medlem
Frisör Uddevalla?

Hej! Söker en duktig frisör i Uddevalla, finns det någon bra frisörsalong?
Nu pratar vi om några som kan ordna något riktigt bra och inte några hobbynissar

Tacksam för svar!
Citera
2009-11-11, 13:48
Medlem
Bra och billiga frisörer i Kalmar

Hej! Flyttade till kalmar för några månader sedan och är nu i stort behov av att klippa och slinga mig, men främst slinga.

Bokade precis tid på hans & jan frisörsalongen som ligger i giraffen men 980 kr för slingor och 400 kr för klippning!

Är van att klippa och slinga mig för 700 kr tillsammans!!!!

Hans och Jan kan väll inte vara den billigaste?

Så iaf någon som är bra och BILLIG här i kalmar? Denna fattiga student uppskattar all hjälp hon kan få!
Citera
2009-12-21, 12:15
Medlem
N0vaks avatar
Hjälp och htta frisör i Stockholm

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på ett par frisörer i Stockholm där jag som man kan klippa mig av en kvinna för en kostnad under 400 kr, den får gärna ofta vara tillgänglig för "drop-in". Det skall helst vara en svensk frisörsalong, då jag är trött på alla syrian/arab frisörer i stockholm. Har stött på alldeles för många manliga arabfrisörer som beter sig omdömeslöst, klipper slarvigt, inte förstår instruktioner på enkel, brytningsfri, tydlig rikssvenska, och ibland till och med saknar utbildning. Minns en gång då jag besökte en frisör i centrala delarna i Stockholm, efter några minuter var det en ung kvinnas tur varpå den manliga frisören som blev tillgänglig sa: "jag klipper bara män, så du får vänta". Dessutom försöker dem ofta fiffla med kvittot när man sedan ska betala. Brukar alltid fråga om kvitto, har inte lust att sponsra dem i deras framtida BMW och Mercedes köp.
Senast redigerad av N0vak 2009-12-21 kl. 12:42.
Citera
2009-12-21, 12:24
Medlem
Sweeper80s avatar
Måste det vara en kvinna? Varför inte en svensktysk herre?

GH Herrsalong

En barberare av den gamla skolan. Vissa säger att det är det enda stället i stan där man fortfarande kan bli rakad med rakkniv. Denna kommer också fram när Günter och Kurt lägger sista handen vid din frisyr. Till godsakerna denna halvtrappa ner från Lästmakargatan hör också utbudet av rakborstar, tvålar och mustaschvax. När det är dags för uppsnyggning i leden är det hit vi går.
GH Herrsalong, Lästmakargatan 6, Stockholm
Citera
2009-12-21, 12:26
Medlem
Eurynomoss avatar
Förslag listas här, med omdömen och hela köret

http://www.rejta.se/sok/fris%C3%B6rer%20/stockholm

Dock listas inga priser...
Citera
2010-01-11, 00:13
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Traveler
Hej! Flyttade till kalmar för några månader sedan och är nu i stort behov av att klippa och slinga mig, men främst slinga.

Bokade precis tid på hans & jan frisörsalongen som ligger i giraffen men 980 kr för slingor och 400 kr för klippning!

Är van att klippa och slinga mig för 700 kr tillsammans!!!!

Hans och Jan kan väll inte vara den billigaste?

Så iaf någon som är bra och BILLIG här i kalmar? Denna fattiga student uppskattar all hjälp hon kan få!

Världens bästa tips, seriöst.
Gå till frisörskolan HAIR och snacka med dem. De har massa olika erbjudanden där och de är definitivt skitbilliga. Själv klipper jag mig gratis hos en tjej som tränar på mitt hår.

HAIR ligger på Norra vägen. 50 meter uppåt från Valfisken. Alltså precis vid rondellen vid Korsnäbben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in