Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-12-06, 18:08
Bannlyst
Jag och min sambo skaffade en mops "tik" för snart 2månader sedan och den är 5månader nu. Jag har överlåtit allt ansvar på min snubbe här hemma då han gör ett grymt jobb med henne. Min snubbe fick mopsen rums ren efter 1vecka. Den bajsa totalt 2gånger inne och kissade 4gånger men på tidnings papper på balkongen. Min sambo tryckte ner ansiktet i kisset direkt och där lärde den sig direkt.

Den lärde sig att sitta, ligga , kasta en leksak och sedan komma tbx med den och släppa den i handen på cirka 2veckor. Vi har lämnat den ensam 1-2tim åt gången utan problem. Alltså inget kiss, eller sönder bitna skor m.m.

Är mopsar lätta att lära eller är det vår som är speciell på något sätt? Min sambo har aldrig slagit till den då det inte går att slå den här rasen, för söta helt enkelt. Visst har han skrikit på den efter att den gjort fel men den lär sig där efter snabbt.

mvh
Citera
2015-12-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiro
Jag och min sambo skaffade en mops "tik" för snart 2månader sedan och den är 5månader nu. Jag har överlåtit allt ansvar på min snubbe här hemma då han gör ett grymt jobb med henne. Min snubbe fick mopsen rums ren efter 1vecka. Den bajsa totalt 2gånger inne och kissade 4gånger men på tidnings papper på balkongen. Min sambo tryckte ner ansiktet i kisset direkt och där lärde den sig direkt.

Den lärde sig att sitta, ligga , kasta en leksak och sedan komma tbx med den och släppa den i handen på cirka 2veckor. Vi har lämnat den ensam 1-2tim åt gången utan problem. Alltså inget kiss, eller sönder bitna skor m.m.

Är mopsar lätta att lära eller är det vår som är speciell på något sätt? Min sambo har aldrig slagit till den då det inte går att slå den här rasen, för söta helt enkelt. Visst har han skrikit på den efter att den gjort fel men den lär sig där efter snabbt.

mvh
Off topic: Hade varit intressant att få veta om din man trycker ner din nos i toastolen när du inte gör som han säger?
Citera
2015-12-06, 18:37
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

mvh
Nej, den lärde sig inget av det. För att den ska lära sig, vad som är fel, måste den få veta det när den BÖRJAR göra fel, ett djur tänker inte bakåt i tiden, och undrar bara varför den ska doppa nosen i kiss.
Citera
2015-12-06, 19:03
Medlem
Vad var frågan?
Ja just, nej valpar i synnerhet lär sig fort.. så din sambo är ingen mäster dressör, dessutom så trycker man inte nosen i kiss nu för tiden det gjorde man på 70 talet... Positiv förstärkning funkar bäst och att skrika ger bara en rädd och osäker hund till slut, ska han skrika åt ungen med sen...

Så nej er dyra ras hund är inte särskilt speciell
Citera
2015-12-06, 21:28
Medlem
TeslaTeslas avatar
Hur fan tänker din kille?! Denna dumma och uråldriga teknik har visat sig vara helt värdelös och är bara en form av djurplågeri. Vidrigt hur ni kan göra så mot ett djur. Hur fan tror du att den ska kunna lita på er? Detta skapar ju bara stress och ångest mellan er.
Citera
2015-12-06, 22:06
Bannlyst
Herre gud så många feminister som inte svarar på min fråga utan det enda ni intresserar er av är när min sambo tryckte ner hundens nos i pisset! Den här metoden kanske är lite brutal men den är efektiv då den lärde sig snabbt. Den är inte olaglig och det är inte djur plågeri. Om man inte är hård och bestämd så får man en idiot till hund som inte lyder och sånna här hundar mår inte bra. Hunden skiter i er fullständigt haha
Citera
2015-12-06, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Nej, den lärde sig inget av det. För att den ska lära sig, vad som är fel, måste den få veta det när den BÖRJAR göra fel, ett djur tänker inte bakåt i tiden, och undrar bara varför den ska doppa nosen i kiss.

Min sambo tryckte ner den under tiden hunden kissa inte efter 20min så som du tror
Citera
2015-12-06, 22:21
Medlem
Jag har själv en mops och det är min första hund som jag någonsin ägt, upplever honom som jäkligt snabblärd, visa vad han ska göra och därefter godis å beröm och han fattar efter 15-20 min intensiv "träning" vet dock ej om alla raser är så,

Utöver de så är eran teknik pissig, det skapar otrygghet,ångest och depp hos hundar om ni skriker och bestraffar den som hundvalp. Den förstår inte att den gör fel.. visa vänligt men bestämt hur han ska bete sig.
Inte fan skriker ni på en 2 månaders bebis för att den kissar i blöjan? Köp en bok lr googla hur ni uppfostrar en valp.

Do your homework eller ge hunden till en som kan.
Citera
2015-12-07, 00:25
Medlem
Hunden lär sig snabbt då den märkt att din sambo är aggressiv, opålitlig och psykiskt labil som skriker på den och trycker ner dess ansikte i urin (som givetvis är djurplågeri).

Den får väl vara glad över att den är söt, så ni inte ger den stryk med.

Nöjd?
Citera
2015-12-07, 01:52
Bannlyst
Min sambo är hund tränare så han vet vad han gör! Han har t.o.m lärt hunden att prata på en månad...

Den vann häromdagen 1:a pris för både lydnad och skönhet. Snyggaste mops valpen i sverige

Puss på er
Citera
2015-12-07, 10:27
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Min sambo tryckte ner den under tiden hunden kissa inte efter 20min så som du tror
Och hur mycket besvärligare är det att ta ut hunden när den behöver det istället? Efter mat, när den vaknar och efter lek.
Din Sambo är en värdelös hundtränare, oavsedd hur fin och duktig hunden är.
Citera
2015-12-07, 10:43
Medlem
Citat:
Min sambo är hund tränare så han vet vad han gör! Han har t.o.m lärt hunden att prata på en månad...

Den vann häromdagen 1:a pris för både lydnad och skönhet. Snyggaste mops valpen i sverige

Puss på er
Troll. Hoppas hunden trollar i din säng på natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in