Citat:
Ursprungligen postat av
elmiro
Jag och min sambo skaffade en mops "tik" för snart 2månader sedan och den är 5månader nu. Jag har överlåtit allt ansvar på min snubbe här hemma då han gör ett grymt jobb med henne. Min snubbe fick mopsen rums ren efter 1vecka. Den bajsa totalt 2gånger inne och kissade 4gånger men på tidnings papper på balkongen. Min sambo tryckte ner ansiktet i kisset direkt och där lärde den sig direkt.
Den lärde sig att sitta, ligga , kasta en leksak och sedan komma tbx med den och släppa den i handen på cirka 2veckor. Vi har lämnat den ensam 1-2tim åt gången utan problem. Alltså inget kiss, eller sönder bitna skor m.m.
Är mopsar lätta att lära eller är det vår som är speciell på något sätt? Min sambo har aldrig slagit till den då det inte går att slå den här rasen, för söta helt enkelt. Visst har han skrikit på den efter att den gjort fel men den lär sig där efter snabbt.
mvh
Nej, den lärde sig inget av det. För att den ska lära sig, vad som är fel, måste den få veta det när den BÖRJAR göra fel, ett djur tänker inte bakåt i tiden, och undrar bara varför den ska doppa nosen i kiss.