2015-12-05, 22:12
Medlem
theralenas avatar
Hej

Jag har haft grav ångest som inte kommer från mina tankar i 2,5 år nu, ingen psykofarmaka fungerar tillfredställande så min läkare skriver inte ut mer mediciner till mig.

Jag skulle vilja ha tips på naturliga preparat gärna fler som man kan kombinera för att på sigt får bort denna ångest, ångesten är dygnet runt som en panik attack och avtar inte i styrka. Det känns som att kroppen pumpar ut katekolaminer alltså stress hormoner.

Ni får gärna komma med tips på flera olika preparat som har visat sig i forskning kunna dämpa stresshoromner.
Citera
2015-12-05, 22:21
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Hej

Jag har haft grav ångest som inte kommer från mina tankar i 2,5 år nu, ingen psykofarmaka fungerar tillfredställande så min läkare skriver inte ut mer mediciner till mig.

Jag skulle vilja ha tips på naturliga preparat gärna fler som man kan kombinera för att på sigt får bort denna ångest, ångesten är dygnet runt som en panik attack och avtar inte i styrka. Det känns som att kroppen pumpar ut katekolaminer alltså stress hormoner.

Ni får gärna komma med tips på flera olika preparat som har visat sig i forskning kunna dämpa stresshoromner.

Jag skulle rekommendera att du börjar sjunga som tibetanska munkar. Det är väldigt avslappnande och jag känner mig på klart bättre humör efter att ha brölat för mig själv i en halvtimme eller så.

https://www.youtube.com/watch?v=Dz59yKyxNuU
Citera
2015-12-05, 22:33
Medlem
thumpstreets avatar
Bästa du kan göra!!!Skriv av dig ångesten, skriv exakt allt du känner och låt den rinna av dig
Citera
2015-12-05, 22:48
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thumpstreet
Bästa du kan göra!!!Skriv av dig ångesten, skriv exakt allt du känner och låt den rinna av dig
Jag har inte problem med tankarna så vad ska jag lixom skriva, ska jag bara skriva ett ord, att jag har ångest, funkar ju inte så, det där fungerar på folk som har ångest laddade tankar.
Citera
2015-12-05, 23:25
Medlem
jagnickars avatar
Din ångest beror väl förmodligen på tankar/känslor som du inte kommer åt på ett sätt som gör att du kan hantera dem och de kommer istället bara som en ångest , lättare sagt än gjort men mitt tips är att du hittar något , intresse,syssla, vad vet jag, där du kan få utlopp för dina känslor
Citera
2015-12-06, 00:54
Medlem
studentrolands avatar
Varför inte börja med att megadosera C-vitamin... nyttigt och välbehövligt vid stress...
https://www.google.se/webhp?sourceid...0acid%20stress

https://www.google.se/webhp?sourceid...+catecholamine
Senast redigerad av studentroland 2015-12-06 kl. 00:58.
Citera
2015-12-06, 01:26
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Varför inte börja med att megadosera C-vitamin... nyttigt och välbehövligt vid stress...
https://www.google.se/webhp?sourceid...0acid%20stress

https://www.google.se/webhp?sourceid...+catecholamine
Gäller det även om man själv inte är stressad av nått?
Citera
2015-12-06, 02:05
Medlem
D-vitamin brukar väl vara det vanliga som folk rekommenderar att man knaprar på, speciellt den här årstiden för att minska förekomsten av depression. Har inte hjälpt mig ett dugg men vissa personer säger att det hjälper. Jag har haft en bra arbetsplats och blivit vegetarian sedan september och upplevde för första gången en höst utan depression/ångest. Vilket av dessa eller om båda legat till grund för detta vet jag inte. Men en tes är att den köttkonsumtion vi har i dagens samhälle är på tok för hög för att anses vara hälsosam och kan ligga till grund för att må dåligt så åtminstone minska ner mängden kött i kosten skulle jag vilja se som rekommendation
Citera
2015-12-06, 02:24
Medlem
Alltså visst är bra kost viktigt för ett välmående, men ärligt talat så tror jag inte att någon solrosfrö olja med spår av timjan ifrån en hälsokost skulle kunna ''bota'' en depression.
Bland de mest trasiga människorna rent fysiskt som jag har träffat som har varit sönderpundade till 40kg och inte ätit på en vecka har ändå kunnat må bra och levt sina liv utan ångest.

Hjärnan är ett organ som du inte mättar med mat, se på den som en fet jävla mun som bara äter för att det är gott.
Antagligen tycker inte din hjärna om medicinerna som din läkare skriver ut och bara det kan vara ett ångestmoment i sig.
Träffa en psykolog för det som många säger här är faktiskt sant och att ibland behöver man bara prata om hur man känner och få tips på hur man skall göra för att komma på banan igen.

Om inte det funkar så skulle jag ta till lite riktig ''naturmedicin'' i form utav Cannabis och svamp!

Lycka till kisen.
Citera
2016-04-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Hej

L-Glycine - dämpar kortisol.
NATURLIGA vitaminer (typ metyl-b , magnesiumcitrat osv), SLÄNG alla syntetiska vitaminer som folsyra cyaninkobolamin och retinol.

Kolla även upp Wim Hof, det är typ vara i så kallt så länge som möjligt och andas som ett cepe, ja han har stöd från riktig forskning.
Citera
2016-05-15, 12:59
Mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in