Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-08, 13:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
"advokat Anna Heurlin"

fick för mig att han hade en manlig försvarare?

Han ville byta redan inledningsvis, men den han ville ha nobbade pga att han inte är en brottmålsadvokat. Nu har han tydligen fått bytt i alla fall.
Citera
2015-12-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullgumma
"advokat Anna Heurlin"

fick för mig att han hade en manlig försvarare?

Han bytte, först hade han nån Lennart Johansson. Sedan läste jag i GP i morse att han ville byta till en Göteborgsadvokat, Johan Wilkens. Verkade vara en bekant - "han hade kontakt när MGM var ekonomichef". Denne åtog sig dock inte då han inte är brottsmålsadvokat. Hur kvinnan kom in i bilden vet jag inte.
Citera
2015-12-08, 13:43
Medlem
Fy för i h-e vilken fylleångest MGM måste ha, går inte att föreställa sig!! Har han självmordsbevakning på häktet?
Citera
2015-12-08, 13:44
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
...Han varken erkänner eller förnekar gärningarna då han inte har någon klar minnesbild...

Ruskigt. Och verkligen en tragedi.
Citera
2015-12-08, 13:46
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det har frågats tidigare om våldsbenägenhet hos MGM och bland de svar som givits tydde inget på det. Har han skött allt väl på sin vårdenhet bjuder ju svensk vårdtradition att han ska slussas ut i samhället och försöka leva som en vanlig man och däri ingår ju att träffa gamla vänner. Har tankarna fått eskalera på vårdenheten utan att han visat våldstendenser så kan det ju vara så att han funderat över vilken roll BO spelar i hans liv.

Syftade mer på om han slagits i sin ungdom, gett frun en örfil, ruskat om sina barn. Finns några våld öht?
Citera
2015-12-08, 13:47
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
Fy för i h-e vilken fylleångest MGM måste ha, går inte att föreställa sig!! Har han självmordsbevakning på häktet?
Fylleångest? Har du ens läst tråden?
Citera
2015-12-08, 13:48
Medlem
Citat:

Är han ens på häktet tänker jag, han verkar vara i så dåligt skick att han kanske redan är på (rätts) psyk? Oavsett kan jag tänka mig att han har självmordsvak 24/7.
Citera
2015-12-08, 13:49
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Mördarens fru är ST läkare så hon borde ju haft en aning om hur hennes man mår och vad han borde ta och inte medicinera med

http://www.capiovardcentral.se/halla...karmottagning/

Jag har dock hört talas om fall där män druckit alkohol trots att deras fruar tyckt de borde avstå.
Citera
2015-12-08, 13:49
Medlem
Citat:
Han bytte, först hade han nån Lennart Johansson. Sedan läste jag i GP i morse att han ville byta till en Göteborgsadvokat, Johan Wilkens. Verkade vara en bekant - "han hade kontakt när MGM var ekonomichef". Denne åtog sig dock inte då han inte är brottsmålsadvokat. Hur kvinnan kom in i bilden vet jag inte.

Kanske rekommenderade Johan Wilkens henne när han själv avböjde?

Bara det faktum att MGM vill ha en affärsjurist som sin försvarsadvokat talar ju om att han inte är helt "nykter"..
Citera
2015-12-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Fylleångest? Har du ens läst tråden?

"Fylleångest" - blev det bättre så? Det handlar ju om en metafor - ta det inte bokstavligen..
Citera
2015-12-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Jag har dock hört talas om fall där män druckit alkohol trots att deras fruar tyckt de borde avstå.

Samma här. Plus att de inte ha tagit sina piller trots att frun var läkare och ansåg att mannen borde ha gjort det. Män är konstiga - vilket därmed skulle bevisas..
Citera
2015-12-08, 13:55
Medlem
Bullgummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kanske rekommenderade Johan Wilkens henne när han själv avböjde?

Bara det faktum att MGM vill ha en affärsjurist som sin försvarsadvokat talar ju om att han inte är helt "nykter"..

Om man lider av förföljelsemani tänker man nog inte helt rationellt. Handlade kanske mer om att han känner affärsjuristen sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in