• 1
  • 2
2015-12-05, 21:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerdoin
Snackar om att det står så när jag går in på Datorinställningar -> Återställning -> Ta bort allt och installera om Windows.

Om du ej snackar om detta, hur kommer jag dit?

Har ej laptop

Precis vad jag tänker på och där ska valet "advanced startup" finnas vilket i förlängningen ger möjlighet till att starta från en skiva.
Citera
2015-12-05, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då bör detta inte vara några problem. Här kommer ett par bra felsökningspunkter som man kan använda sig av.

http://support.hp.com/se-sv/document/c03794546

Du kan bortse från att det är från HP. Grundpunkterna är oavsett datormärke, åtminstone på många punkter.

Får det inte att fungera... Datorn vill inte starta från disken. Det är fortfarande så att jag inte kommer in på BIOS så kan ej ändra det.

Jag kan starta en installation av windows 8 om jag går in på ''Den här datorn''. Skulle detta fungera eller bara fucka upp totalt?
Citera
2015-12-05, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Precis vad jag tänker på och där ska valet "advanced startup" finnas vilket i förlängningen ger möjlighet till att starta från en skiva.

Jag testade det nu och fick upp 3 alternativ ''Felsök, Starta om och Stäng av'' Har prövat alla tre men det startar fortfarande inte från skivan (ja den är i). Kan det vara fel på skivan?
Citera
2015-12-05, 21:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag testade det nu och fick upp 3 alternativ ''Felsök, Starta om och Stäng av'' Har prövat alla tre men det startar fortfarande inte från skivan (ja den är i). Kan det vara fel på skivan?

Så du klickade på "Avancerade alternativ" och det startade om datorn och då kom dessa 3 val upp ?

Skivan eller kanske läsaren, men Cyrus.G.N.W är duktig på stationära datorer.
Citera
2015-12-05, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Så du klickade på "Avancerade alternativ" och det startade om datorn och då kom dessa 3 val upp ?

Skivan eller kanske läsaren, men Cyrus.G.N.W är duktig på stationära datorer.

Precis!

Mjo, något skumt är det

Det går inte typ att bara avinstallera alla program (inte windows) utan skiva?
Citera
2015-12-05, 22:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Precis!

Mjo, något skumt är det

Det går inte typ att bara avinstallera alla program (inte windows) utan skiva?

Skapa en ny installations skiva.

Prova en reparation av Os`et med: DISM - restore health.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in