2015-12-05, 20:27
Medlem
Eyedols avatar
Mina föräldrar har en stuga utan el där de vill kunna se på film eller TVserier. De behöver alltså en bärbar dator med god batteritid som klarar av att se på högupplöst film (720p iaf).

Jag kan ingenting om bärbara datorer men vill gärna hjälpa till så därför frågar jag er om råd. Det finns säkert många datorer som uppfyller dessa krav. Vad tror ni?

Kraven är alltså: God batteritid, klara av minst 720p filmvisning, relativt billig

Tack på förhand
Citera
2015-12-05, 20:52
Medlem
jag har en 17 tums HP köpte den för 1 år sen kostade 3500 kr då kollade tidigare i dag vad nått liknande kostar nu hm samma pris nu för en nyare modell batteritid på nästan 6 timmar de kanske ska köpa ett extra batteri
och du vet väl om att man kan köpa en digital tv mottagare för ca 500 kr om de vill kolla nyheterna eller så väldigt nöjd med min hp
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3325440
Senast redigerad av diseledvin 2015-12-05 kl. 20:58.
Citera
2015-12-05, 21:10
Medlem
1FFs avatar
Minimikravet på processorkraften beror på var dom streamar ifrån, en del har rekommendationen 1,5ghz`s processor. Så vad som helst med bra batt.tid går inte.

Köp ett extra batt.

Vad är billigt för dig ?
Citera
2015-12-06, 10:07
Medlem
Eyedols avatar
3000 är billigt, 5000 är nog acceptabelt. Ett extra batteri låter inte helt dumt faktiskt.

De kommer i första hand inte streama något. Stugan är helt strömlös och ligger ute i skogen. I framtiden kanske de kan skaffa mobilt internet men i dagsläget kommer de ladda ned filmer o serier i deras primära bostad.
Citera
2015-12-06, 10:45
Medlem
tips är att köpa ett extra pirat batteri org batterierna är dyra pirat ska vara bra
Citera
2015-12-06, 12:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
3000 är billigt, 5000 är nog acceptabelt. Ett extra batteri låter inte helt dumt faktiskt.

De kommer i första hand inte streama något. Stugan är helt strömlös och ligger ute i skogen. I framtiden kanske de kan skaffa mobilt internet men i dagsläget kommer de ladda ned filmer o serier i deras primära bostad.

Ok, det sänker ju kraven på processorn en del men det ska vara lite kvalitet och om de inom en inte alltför avlägsen framtiden ska streama så är det ju ekonomiskt sätt bäst att köpa en kraftigare på en gång. Dåliga förhållanden kräver också en del av en processor.

Den här är ett klipp för pengen och duger nu och för framtiden - http://www.elgiganten.se/product/dat...vart#tab-specs. Det är även ett bra köp efter att erbjudandetiden gått ut.

Extra batteri brukar gå på 500 - 1000kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in