2015-12-08, 01:33
Bannlyst
Vad blev han rånad på?

Ganska stor skillnad om det är något med stort värde. Eller bara växel pengar i en plånbok.
Citera
2015-12-08, 03:04
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vad blev han rånad på?

Ganska stor skillnad om det är något med stort värde. Eller bara växel pengar i en plånbok.

Polisen sa inga detaljer, de säger bara sånt de måste säga när de frågar runt. De sa "hans plånbok". Det kan iofs betytt precis vadsomhelst. Från 20 spänn till plånbok full med cash plus en massa annat.
Citera
2015-12-08, 17:18
Medlem
neuron-drones avatar
Man kan säkert kolla genom bilregistret om man är intresserad av vem som blev dräpt. Jag är inte så brydd, det är lika jäkligt vem det än blev om det var totalt random. Iallafall så står det ju i alla tidningar att han körde en svart Kia Cee'd (2008) och det finns ju bilregister.

Det som är nytt är att ett anonym hade ringt och hört ett killgäng prata och sagt att "Fan vad stryk han fick". (Stod i Eskilstunakuriren.) Alltså, varför är man anonym om en sån sak, så himla onödigt.

Om det nu var killgänget så kanske det förklarar övervåldet, de slog honom allihop. Säg att det gick till så, vilka tuffingar ge sig på flera stycken en gammal gubbe. Då är man nog så empatilös som man kan bli. Urk.
Citera
2015-12-08, 17:28
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det som är nytt är att ett anonym hade ringt och hört ett killgäng prata och sagt att "Fan vad stryk han fick". (Stod i Eskilstunakuriren.) Alltså, varför är man anonym om en sån sak, så himla onödigt.

Om det nu var killgänget så kanske det förklarar övervåldet, de slog honom allihop. Säg att det gick till så, vilka tuffingar ge sig på flera stycken en gammal gubbe. Då är man nog så empatilös som man kan bli. Urk.
Stämmer detta så blir jag ännu mera förbannad.
Fy fan vilka jävla kräk som ger sig på en äldre försvarslös och sedan skryter om det. Fy fan vilka jävla tuffingar som om dom vore själva och råkade ut för liknade säkert skulle storböla och ropa på mamma. Har någon av dessa eller en kompis till vederbörande någon ryggrad besöker personen snarast polishuset i Eskilstuna.
Alla jävla fega kräk.
Citera
2015-12-08, 17:43
Medlem
Utflyttads avatar
Finns det någon information som bekräftar var i bilen gamlingen satt?
Var det förarsätet eller främre passagerarsättet?
Gubben kan ju ha kört någon till parkeringsplatsen och där åkt på stryk.
Citera
2015-12-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
garanterat babbe
Polisens beskrivning tyder på det
Citat:
Nu söker polisen ett anonymt vittne som hört hur ett ungdomsgäng i närheten av brottsplatsen sagt "fy fan vad stryk han fick".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21906774.ab
Citera
2015-12-08, 19:32
Medlem
bängrings avatar
Kanske en äldre homosexuell herre som trodde att han skulle köpa sig lite ung invandrar stjärt där på parkeringen sent en kall och jäklig december kväll, men istället blev rånad och misshandlad av någon eller några. Det är iaf min teori!
Citera
2015-12-08, 19:34
Medlem
Hm. Vad vet vi om BO. Är han verkligen en gammal snäll farbror?
Citera
2015-12-08, 19:40
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkan
Hm. Vad vet vi om BO. Är han verkligen en gammal snäll farbror?

Han var 89 år gammal.
Vad ska han rimligen utgöra för hot mot någon?
Kan man ens gå upprätt när man är nästan 90 år gammal och hur vidrig är man om man rånar och slår ihjäl en gammal människa?

Jag vill inte stanna på den här planeten längre, det är kört
Citera
2015-12-08, 19:40
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bängring
Kanske en äldre homosexuell herre som trodde att han skulle köpa sig lite ung invandrar stjärt där på parkeringen sent en kall och jäklig december kväll, men istället blev rånad och misshandlad av någon eller några. Det är iaf min teori!
Lägg ner, jävla stolle. Visa lite respekt då kanske anhöriga läser detta.
Citera
2015-12-08, 19:42
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Var fan är Sverige påväg?! Jo vi flesta vet vart vi är på väg eller var vi redan är, Framtiden ser mörk ut! Har redan beväpnat min sambo med en polisbatong när hon är ute å far med min son. Bara hoppas att GM:en har efterlämnat DNA eller annan bevisning så att det går å hitta dom, Men eftersom polisen pratar om "ungdomsgäng" så lär väl inte deras DNA finnas i deras register. Hoppas att vittnet hör av sig igen & kan hjälpa polisen att få fast dom.
Citera
2015-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
En 89-årig man har rånats och misshandlats till döds.

och jag kan inte ens hitta en notis om det på varken SVT eller SR?
När en moppekille tutar på en tiggare är det spaltmeter, när ett gäng iskallt mördar en 89 årig svensk står det inget.

Är det ingen familjetragedi så är medias mörkande ytterst anmärkningsvärt.

Nej det var verkligen in g en familj tragedi. Utan en helt vanligt pigg 89 man på fel ställe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in