2015-12-05, 11:49
Medlem
Hej, nu mste jag nog nd rdfrga en Flashbackare... jag har lst villkoren hos Ikano Kort om och om igen men blir lika osker varje gng om hur mycket som ska betalas varje mnad. Jag hittar den hr biten:

"Avbetalningar och, i frekommande fall, i vilken ordning dessa ska frdelas -

Mnadsinbetalningar p krediten ska uppg till minst 5 % av innevarande skuld per mnad,
dock lgst 100 kr. Gjorda inbetalningar avrknas i frsta hand mot vid betalningstillfllet upplupen
rnta och avgifter.
"

Innebr det enkelt att om jag har en skuld p t.ex. 2.500 kr, ska jag betala tillbaka 125 kr? Och minst 100 kr varje mnad om skulden r lgre n 2.000 kr? Jag blir lite osker fr jag tycker 5% r ganska lite.

https://partner.ikanobank.se/web/sit..._IkanoKort.pdf
Citera
2015-12-05, 11:57
Medlem
vtcs avatar
Det stmmer. Notera att det str "minst" - varfr inte betala av hela skulden direkt istllet? Tnk ven p att du har en kreditgrns. Du kan inte handla mer och mer i ondlighet utan att betala tillbaka mer n en brkdel...
Citera
2015-12-05, 12:00
Medlem
RostigHinks avatar
Minst 125 kr vid en skuld p 2500 ja. Av dessa 125 regleras frst rnta och avgifter, det som blir ver gr till amorteringen av skulden.

Bst och billigast r att betala allt p en gng.
Citera
2015-12-11, 17:29
Medlem
Ok, tack fr svaren!

Alltid betalat tillbaka hela beloppet men lg lite tight denna mnad s d fick jag lite panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in