2016-10-23, 12:01
Bannlyst
Jag tycker att Rebecka och Renaida är bäst. Tror båda kan stå i final.
Citera
2016-10-24, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Det är sant. Den skrevs först för Marilyn Monroe (Norma Jean), men återlanserades efter Lady Dianas död 1997.

Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Men den gavs även ut som singel på 80-talet. Tydligen en live version då

Fusk att räkna "Candle in the wind" till 1988 bara för att det råkade ges ut en liveversion på singel då! Möjligen hade jag godkänt "Diana"-versionen från 1997. Låten är från 1973 (från albumet Goodbye Yellow Brick Road) punkt slut.

Inte heller är Roxettes "Dangerous" från Charlie Grönwalls födelseår 1990. Den var med på albumet Look Sharp! från 1988 och släpptes som singel i slutet av 1989 - däremot blev den USA-etta 1990 och antagligen är det man går efter.
Citera
2016-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Min ranking av de som är kvar
1. Greg (Överlägsen bäst av alla)
2. Liam (Om inte Greg vinner så förtjänar Liam den, kan både sjunga och rapa)
3. Rebecka (Är oftast bra och borde gå till semifinal)
4. Jesper (Är oftast bra)
5. Charlie (Ibland skit bra och ibland skit kass)
6. Renaida (Är duktig men väljer fel låtar)
7. Oskar (Är bra sångare men konkurrensen är tyvärr för hård)
8. Nicole (Hon har en väldigt hes och märklig röst, låter inte bra i mina öron)

Jag skulle snarare säga:

1. Liam (baserat på hans nivå i fredags. Riktigt hög! Han har rätt utseende/ålder för att gå långt, iofs mycket kvar att lära i sitt artisteri)
2. Greg (är väl bäst som artist i dagsläget. Lite för gammal bara, tror inte han kommer kunna slå igenom direkt efter IDOL)
3. Renaida (bäst artisteri/sceneri, men tycker inte hon har haft någon knock out-vecka, det skulle väl vara när hon sjung We found love isåfall)

Faktum är att jag är lite osäker på min ordning i topp-3, skulle kunna tänka mig Renaida - Liam i final alt. Liam - Rebecka.

4. Rebecka (tycker hon saknar lite personlighet och bättre styling, men hennes sång är på topp)
5. Nicole (om hon kommer tillbaka på samma nivå som hon hade under sina auditions)
6. Charlie (inget jag skulle lyssna på efteråt kanske, men rolig/spännande)
7. Jesper (rolig karaktär, kommer nog inte turnera som artist men kan tänka mig att man ändå kommer få se lite av honom efter IDOL ändå)
8. Oskar (p.g.a alla småtjejer älskar honom, tycker inte han har något extra)

Tror iofs Nicole ryker på fredag, börjar själv tröttna på att hennes stämband inte håller/fungerar.
Citera
2016-10-26, 18:50
Medlem
Låtarna på fredag. Som vanligt kommer Greg att briljera. Tror att Jesper och Nicole kommer att hänga löst.

Observera att detta inte är ordningen de kommer sjunga i på fredag.

Greg G Curtis: ”Want to want me” (Jason Derulo)
Jesper Petersson: ”Everything” (Michael Bublé)
Rebecka Karlsson: ”Bang Bang” (Ariana Grande)
Renaida Braun: ”Run the world (Girls)” (Beyoncé)
Charlie Grönvall: ”Whataya want from me” (Adam Lambert)
Oskar Häggström: ”Hall of fame” (The Script)
Liam “Liamoo” Cacatian: ”Can’t feel my face” (The Weeknd)
Nicole Touma: ”Sorry” (Justin Bieber)
Citera
2016-10-26, 21:55
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Låtarna på fredag. Som vanligt kommer Greg att briljera. Tror att Jesper och Nicole kommer att hänga löst.

Observera att detta inte är ordningen de kommer sjunga i på fredag.

Greg G Curtis: ”Want to want me” (Jason Derulo)
Jesper Petersson: ”Everything” (Michael Bublé)
Rebecka Karlsson: ”Bang Bang” (Ariana Grande)
Renaida Braun: ”Run the world (Girls)” (Beyoncé)
Charlie Grönvall: ”Whataya want from me” (Adam Lambert)
Oskar Häggström: ”Hall of fame” (The Script)
Liam “Liamoo” Cacatian: ”Can’t feel my face” (The Weeknd)
Nicole Touma: ”Sorry” (Justin Bieber)

Hoppas inte Greg kör falsett igen
Rebecka känns som den som kan äga hela skiten om hon nu blir utskriven. Var tydligen på sjukhus?
Renaida borde tagit en annan Beyoncélåt, men helst en annan artist. Bey är omodern
Citera
2016-10-28, 20:09
Medlem
Mikeyjamess avatar
Nej, detta var en tråkig uppvisning av Nicole. Hon pratsjunger mer än sjunger och det är konstig komposition på hennes tolkning. Tillbaka på ruta ett och hon kan lika väl åka idag.

Kul med urringning dock

EDIT: Hon håller inte med juryn med värsta grinet och close up på Quincy som ser måttligt road ut
Senast redigerad av Mikeyjames 2016-10-28 kl. 20:14.
Citera
2016-10-28, 20:10
Medlem
Wristcutters avatar
Nicole låter raspig, men hon låter bra, det tycker jag! Jag fetdiggar inte Justin Bieber. Han är som allra, allra bäst när någon annan sjunger hans låtar. Det är fallet även ikväll. Okej, Nicole, hon kanske inte känns särskilt rolig längre, men ja... nä, jag röstar inte på henne ikväll. Hon har varit en favorit tidigare, men utvecklas inte riktigt. Renaida känns som tjejen to go for för mig. Nicole försvinner nog ikväll. Tyvärr.
Senast redigerad av Wristcutter 2016-10-28 kl. 20:16.
Citera
2016-10-28, 20:17
Medlem
Tyckte Nicole var dålig från första tonen. Dessutom hatar jag allt känslosamt dravel som oftast handlar om samma skit.
Citera
2016-10-28, 20:18
Medlem
Troligt har det hänt något i veckan mellan juryn och Nicole. Tror hon är kvar pga att de var onödigt hårda.
Citera
2016-10-28, 20:19
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Tycker inte det var något större fel på Nicole, överdriven och helt obefogad kritik!
Om hon är sämst där, varför inte säga det?
Citera
2016-10-28, 20:23
Medlem
Mikeyjamess avatar
Rutinerat av Charlie men inget mer. Han når inte upp till Adam Lamberts tonarter men lär glida vidare några veckor till.
Citera
2016-10-28, 20:24
Medlem
Charlies röst är störig. Hade inte klarat av att lyssna på flera låtar av han. Pipigt och monotont
Men först måste Nicole ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in