2018-03-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Finland på pallen igen i lagtävlingen efter en paus på 11 år.

Ska första VC-segern sedan Manninen i Lahtis 2010 komma idag? Tuff kamp pågår i pseudoövningen teamsprint.
Citera
2018-03-03, 16:14
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ska första VC-segern sedan Manninen i Lahtis 2010 komma idag? Tuff kamp pågår i pseudoövningen teamsprint.
Den förädlade form av NOK borde förstås vara me d på OS på programmet!!
Citera
2018-03-10, 14:29
Medlem
Watabes hoppning är verkligen stabil. Svårinfångad i skidspåret när han har en ordentlig lucka dessutom. Hoppas verkligen att han inte slarvar bort sin kristallkula.

Frenzels säsong är rätt märklig. Hoppar som en sopa i världscupen, sen är allt som "vanligt" på OS för att sedan återgå till det sämre när världscupen startar igen.
Citera
2018-03-25, 18:51
Medlem
Någon som kollade helgens tävlingar och noterade Espen Andersens uppförskejt? Såg väldigt lustigt ut och vackert var det inte.
Citera
2018-03-25, 19:10
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Någon som kollade helgens tävlingar och noterade Espen Andersens uppförskejt? Såg väldigt lustigt ut och vackert var det inte.
Jag trodde han hade någon skada så han inte kunde paddla. Men på sista varvet gick han ju ner på den växeln. Så jag vet inte vad han sysslade med.

Jag ska sätta mer fokus på noken nästa år när VM går i Seefeld, nokens hemort
Citera
2018-11-29, 13:02
Medlem
FNLSs avatar
På lördag kommer man börja med masstart och sedan ha hoppningen som andra gren
Citera
2018-12-22, 14:17
Medlem
Man fick ner 48 av 50 hoppare i Ramsau innan vädret ställde till det. Synd, jag hade velat se vad Pittin kunnat göra med ett så fint utgångsläge. De som blev diskade i tävlingsomgången är nog däremot nöjda med att man nu utgår från kvaltiderna från igår.
Citera
2018-12-23, 10:04
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Man fick ner 48 av 50 hoppare i Ramsau innan vädret ställde till det. Synd, jag hade velat se vad Pittin kunnat göra med ett så fint utgångsläge. De som blev diskade i tävlingsomgången är nog däremot nöjda med att man nu utgår från kvaltiderna från igår.
Snackades en del om att vädret inte ändrade så mycket inför de sista utan att det var tränare som tyckte bättre om startställningen i reservhoppningen som talade fint med juryn.
Citera
2018-12-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Snackades en del om att vädret inte ändrade så mycket inför de sista utan att det var tränare som tyckte bättre om startställningen i reservhoppningen som talade fint med juryn.
Klart det snackas. Jag tycker nästan man måste sätta en gräns för när PCR inte längre får användas, kanske efter halva tävlingsomgången eller något liknande?
Citera
2019-02-03, 18:15
Medlem
Riiber har redan nu säkrat världscupen, vilken utveckling i skidåkningen till denna säsong! Blir spännande att se om han klarar av favoritskapet i VM.

Självklart kul att se Hirvonen och Herola göra det så bra under helgen. Får de bara till hoppningen kan de bli farliga utmanare på VM.
Citera
2019-02-03, 20:45
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Riiber har redan nu säkrat världscupen, vilken utveckling i skidåkningen till denna säsong! Blir spännande att se om han klarar av favoritskapet i VM.

Självklart kul att se Hirvonen och Herola göra det så bra under helgen. Får de bara till hoppningen kan de bli farliga utmanare på VM.

Yes, en ny överlägsen norrman!

Finnarnas hoppning varit rätt skit hittills men verkar som man hittat lite mera rätt efter att man tog träningsuppehåll över Trondheimhelgen. Laget har dock en del att bevisa ännu när det kommer till att prestera när det gäller, men skidåknkngen verkar sitta iaf.
Citera
2019-02-09, 16:11
Medlem
Härlig seger för Herola och Hirvonen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här