2015-12-04, 21:53
Bannlyst
Hej

Jag undrar bara hur jag kan ta emot brev från utlandet till Sverige utan att ha en adress med tillhörande brevlåda?

Vill inte betala/hyra en postbox eller liknande utan det ska gärna vara kostnadsfritt.

Skulle jag kunna ge uppgifter till personen som skickar brevet att skicka till vanliga posten eller liknande för att sedan därifrån hämta ut brevet genom att visa mitt leg tex?

OBS!
Det är inga Droger som jag ska beställa!
Citera
2015-12-04, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Hej

Jag undrar bara hur jag kan ta emot brev från utlandet till Sverige utan att ha en adress med tillhörande brevlåda?

Vill inte betala/hyra en postbox eller liknande utan det ska gärna vara kostnadsfritt.

Skulle jag kunna ge uppgifter till personen som skickar brevet att skicka till vanliga posten eller liknande för att sedan därifrån hämta ut brevet genom att visa mitt leg tex?

OBS!
Det är inga Droger som jag ska beställa!

Post restante.
Citera
2015-12-04, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Post restante.

Så om jag bor i Stockholm ger jag sändaren följande uppgifter

Förnamn Efternamn
Poste restante
Postort stockholm

Hur vet jag när brevet är framme?
Citera
2015-12-04, 22:02
Medlem
RettaVisans avatar
Du kan sätta upp en brevlåda (nästan) var som helst. Till exempel vid ett stugområde. Informera bara posten.

Du kan också registera en firma/förening och h öra på samma sätt och sedan skriva c/o den adressen.
Citera
2015-12-04, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Så om jag bor i Stockholm ger jag sändaren följande uppgifter

Förnamn Efternamn
Poste restante
Postort stockholm

Hur vet jag när brevet är framme?

Det vet du inte du får masa dig till postkontoret och fråga, om det nu finns några postkontor kvar.
Citera
2015-12-04, 22:35
Medlem
Postbox? Finns en hel del i olika prisklasser i staden jag bor.
Citera
2015-12-05, 00:04
Medlem
Postnumren för de olika poste restante-adresserna
http://www.posten.se/soktjanst/postnummersok/resultat.jspv?gatunamn=poste+restante&po=
Citera
2015-12-05, 19:16
Medlem
hazzos avatar
Förutom poste restante så skriv vilket postkontor i staden som är relevant. Annars så hamnar det på huvudpostkontoret i staden.
Citera
2015-12-09, 20:38
Medlem
ace_secs avatar
Någon brevbärare här? Vad händer med all den post brevbäraren inte hittar någon brevlåda till? Magasineras breven, eller slängs det? Eller tillbaka till mottagaren?
Citera
2015-12-14, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Någon brevbärare här? Vad händer med all den post brevbäraren inte hittar någon brevlåda till? Magasineras breven, eller slängs det? Eller tillbaka till mottagaren?

ej brevbärare men har varit utan adress

breven går tillbaka till avsändaren om denna kan spåras
om ej spårbar avsändare kontaktas adressaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in