2022-02-27, 15:13
Medlem
Trist. Men hon tappar alltså totalt 7,5 poäng (3,75m) mot Pagnier idag enbart på stilpoäng. Det håller inte om man vill konkurrera på den här nivån.
Citera
2022-02-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Märkligt att svenska Discovery nedprioriterar damernas backhoppning nu när vi har Frida som slåss om pallplatser.
Många ggr genom åren har jag irriterat mig på att svenska Eurosport väljer bort direktsändningar med svenskt, det känns helt meninglöst att dom överhuvudtaget har nationaliserade versioner på kanalerna när dom gör så.

Citat:
Blir nog en fjärdeplats idag också.
Så blev det, men Frida's formkurva fortsätter ju spikrakt uppåt, hennes bästa innan denna helgen var väl 7de, i en tävling som bara fick ett hopp, nu två 4'de-platser på två dagar. Trodde inte jag skulle få uppleva en så rolig backhoppningssäsong någon mer gång i livet efter att Boklöv la ner. Med tanke på hennes ålder lär det nu istället blir många såna framöver.

Om inte dom svenska kanalerna som sitter på rättigheterna till backhoppning, oavsett vilka klåpare det är, tar tillvara på det och prioriterar upp tävlingarna där Frida hoppar, så är det rakt utav korkat.
Citera
2022-02-27, 15:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Trist. Men hon tappar alltså totalt 7,5 poäng (3,75m) mot Pagnier idag enbart på stilpoäng. Det håller inte om man vill konkurrera på den här nivån.

Ja, hon har en del att jobba på till nästa säsong. Men med tanke vilket kliv hon tagit till denna säsong kanske hon fixar det.
Citera
2022-02-27, 15:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Många ggr genom åren har jag irriterat mig på att svenska Eurosport väljer bort direktsändningar med svenskt, det känns helt meninglöst att dom överhuvudtaget har nationaliserade versioner på kanalerna när dom gör så.

Tidigare år har ju Eurosport sänt en hel del backhoppning med svensk kommentering men nu när vi har Frida så är man alltså inte intresserade av att sända.
Citera
2022-02-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ja, hon har en del att jobba på till nästa säsong. Men med tanke vilket kliv hon tagit till denna säsong kanske hon fixar det.
Ja, med de längderna vi nu fått se henne göra i flera olika backar den här säsongen finns naturligtvis möjligheten. Även om hon hoppade rätt bra i Willingen är nog känslan att normalbacke för tillfället passar henne bättre, vilket gör att jag inte riktigt vågar hoppas på några framskjutna placeringar i Norge.

Man kan aldrig ta utveckling för given i backhoppning. Gäller att smida medan järnet är varmt.
Citera
2022-02-27, 20:15
Medlem
Skulle det inte vara läge att flytta de inställda tävlingarna från Ryssland till Falun?
Citera
2022-02-28, 01:28
Medlem
Citat:

Hun må nok bli mer vant til å hoppe langt så hun tør å både hoppe bakken ned og sette nedslag. Spesielt det ene hoppet på lørdag så trakk hun jo skikkelig i bremsen på slutten av svevet.

Det kommer med mer erfaring, og hun viser jo et veldig potensiale.
Citera
2022-03-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Hun må nok bli mer vant til å hoppe langt så hun tør å både hoppe bakken ned og sette nedslag. Spesielt det ene hoppet på lørdag så trakk hun jo skikkelig i bremsen på slutten av svevet.

Det kommer med mer erfaring, og hun viser jo et veldig potensiale.

Det var ännu tydligare här nu i storbacke. Väldigt fin potential som sagt.
Citera
2022-03-02, 19:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Bra hopp av Frida med 121 meter även om det finns en hel del tekniska detaljer att förbättra, särskilt som det är den stora backen de hoppar i och hon inte alls hoppade lika bra provhoppningen.

Sexa efter första omgången. Bogataj och Takanashi överlägsna idag. Kriznar satte sig ned en bit efter landning. Kramer hoppade inte tillräckligt långt. I NRK:s sändning är de inte helt nöjda med hur norskorna har hoppat.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-03-02 kl. 19:47.
Citera
2022-03-02, 19:56
Medlem
Funderar på om dom norska ansvariga börjar ångra att dom låtit Frida träna i landet sitt. Med undantag för det tekniska haveriet i OS, så har Frida varit före samtliga deras jenter dom i tre senaste VC-tävlingarna.

Synd på Astrid. Kunde inte sporten tagit inspiration från världens största enskilda sportevent Indy500 och låtit 33st starta andra omgången?

I övrigt verkar det vara lika mycket hål i huvudet på Nent som Discovery, dom sände herrhoppningen förut i VSport Vinter, men damernas nu med Frida ser inte ut att sändas i någon svensk kanal vad jag ser?

2.3p fram tills femteplatsen för Frida, låter svårt, men marginal bakåt med lite betryggande 4.1p.

Edit: Jag fick äta upp mina ord.

OffTopic: Någon som vet om NRK's stream från JVM i skidskytte är kommenterad, eller är den okommenterad som på EurosportPlayer? Är det bara ryssarna som har vett att ordna kommentering?
Senast redigerad av pumahunter 2022-03-02 kl. 20:27.
Citera
2022-03-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Funderar på om dom norska ansvariga börjar ångra att dom låtit Frida träna i landet sitt. Med undantag för det tekniska haveriet i OS, så har Frida varit före samtliga deras jenter dom i tre senaste VC-tävlingarna.

Synd på Astrid. Kunde inte sporten tagit inspiration från världens största enskilda sportevent Indy500 och låtit 33st starta andra omgången?

I övrigt verkar det vara lika mycket hål i huvudet på Nent som Discovery, dom sände herrhoppningen förut i VSport Vinter, men damernas nu med Frida ser inte ut att sändas i någon svensk kanal vad jag ser?

2.3p fram tills femteplatsen för Frida, låter svårt, men marginal bakåt med lite betryggande 4.1p.

Edit: Jag fick äta upp mina ord.

OffTopic: Någon som vet om NRK's stream från JVM i skidskytte är kommenterad, eller är den okommenterad som på EurosportPlayer? Är det bara ryssarna som har vett att ordna kommentering?

NRKs stream är kommenterad, ja.
Citera
2022-03-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
NRKs stream är kommenterad, ja.

Men det er Stabrun Smith...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto