2022-01-06, 23:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Kobayashi slutade "bara" femma i den fjärde deltävlingen och missade därmed chansen att bli historisk som den förste att ta en dubbel grand slam. Han vann dock backhopparveckan överlägset närmast före norrmännen Lindvik och Granerud. Dagens tävling vanns överraskande av österrikaren Daniel Huber, som tog sin allra första världscupseger ett par dagar efter sin 29-årsdag. En känslosam seger som han hade förtjänat att få fira inför en stor hemmapublik i stället för tomma läktare.
Citera
2022-01-29, 12:24
Medlem
Frida Westman och 27st andra tjejer ska hoppa i HS147-backen i tyska Willingen nu 13:00, the weather willing, för det verkar vara något väderrelaterat som fått dagens träningshopp struket, juryn ska fatta nytt beslut 12:30 står det på live-timingen.

Frida kvalade 15de, men det är väldigt spretiga resultat med stora skillnader i poängen, redan på 14de plats är det mindre än hälften jämfört med 1an, och sista tredjedelen av startfältet måste haft stora problem med landningen, för det är rejält låga poäng. Frida hoppade 12'te längst.

Edit: 13:00 accepted.
Senast redigerad av pumahunter 2022-01-29 kl. 12:33.
Citera
2022-01-29, 14:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Westman 10:a efter första omgången. Har bara haft ett öga på tävlingen men verkar ha varit svåra vindförhållanden.
Citera
2022-01-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Westman 10:a efter första omgången. Har bara haft ett öga på tävlingen men verkar ha varit svåra vindförhållanden.
Finalomgången struken enligt timing and scoring. Då är frågan om det blir VC-poäng baserat på första hoppet?
Citera
2022-01-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Finalomgången struken enligt timing and scoring. Då är frågan om det blir VC-poäng baserat på första hoppet?
Ja, första omgången är officiellt resultat och därmed
är det nytt PB i världscupen för Frida med en tiondeplats.
Citera
2022-01-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ja, första omgången är officiellt resultat och därmed
är det nytt PB i världscupen för Frida med en tiondeplats
.

Frida!!

Jag har zappat mellan backhoppningen, Sävehof-matchen och skidskyttet, så jag har inte sett hela sändningen, har bara bytt över när det varit nordiskt, fick den norska reportern nån intervju med Frida som gick ut i sändningen?

Undra om hon kan fortsätta få kurvan att peka uppåt nu till OS-hoppen.
Citera
2022-01-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Frida!!

Jag har zappat mellan backhoppningen, Sävehof-matchen och skidskyttet, så jag har inte sett hela sändningen, har bara bytt över när det varit nordiskt, fick den norska reportern nån intervju med Frida som gick ut i sändningen?

Undra om hon kan fortsätta få kurvan att peka uppåt nu till OS-hoppen.
Jag klev också ut och in i sändningen och kan inte svara på om det blev någon intervju med Frida.

Det var väldigt speciella förhållanden att hoppa i idag och personligen tror jag inte det säger så där jättemycket om hur det kommer gå i normalbacken på OS. Å andra sidan är det väl knappast fel med positiva resultat in mot OS för henne.

Är en tävling imorgon också...
Citera
2022-01-29, 14:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Av det jag såg så intervjuades inte Frida i NENT-sändningen. Frida ligger nu 22:a i världscupen men då har hon missat fyra världscuptävlingar denna säsong.
Citera
2022-01-30, 12:36
Medlem
Marita Kramer mister OL med Covid.
Citera
2022-01-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Opseth's nemesis. Frida kan väl knappast ta medalj redan i detta OS'et, så då hoppas man självklart att alla tre OS-medaljerna tas av våra älskade norska systrar!

Man får hoppas faktumet att dagens damtävling blev försenad med 2½ timme gör att fler tittare kollar på den nu när den inte längre krockar med SkiClassics, första skidskyttet och störtloppet. Även Freeride-verkar avbrutet när jag slog över dit. Det är bara Daytona 24-timmars(med många nordiska förare) som krockar just nu.

Först världsrekord av ryskan med 150 meter och sen personbästa nyss av Frida i hopp 1! Man blir glad. Det börjar bli dags för Frida att slå personbästa-placeringen från igår.
Citera
2022-01-30, 13:44
Medlem
Blev bara ett hopp idag igen för Frida och de andra hopparna.

Bra vindar och ett bra hopp gav en sjundeplats. Med tanke på att österrikiskorna saknades pga. covid var det väl ett en rätt likvärdig placering som igår.
Citera
2022-01-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28

Tufft..

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Blev bara ett hopp idag igen för Frida och de andra hopparna.

Bra vindar och ett bra hopp gav en sjundeplats. Med tanke på att österrikiskorna saknades pga. covid var det väl ett en rätt likvärdig placering som igår.

Tror verkligen på Frida, hon befinner sig i en bra träningsmiljö och har både talang å driv.. I media framstår det mest som roligt att vi har en backhoppare med efter alla dessa år, men hon kan bli en stjärna, detta är ju hennes debutsäsong i Världscupen..

Trondheim 2025, Milano 2026 och Falun 2027 (?) har det pratats om, men hennes utveckling denna säsong är otrolig, idag är hon nästan top-6 i genrepet inför OS, wow!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in