Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 17:35
Medlem
Det går absolut inte för mig att dricka alkohol, är lite över 30 och nu har magen sagt stopp.
Livet är absolut inget roligt men att sitta här och gnälla är heller inget bättre. Vill bara se ifall nån mer har liknande problem som man kan dela med sig.

Kortfattat.
Dricker jag ett par kalla öl blir jag extremt uppsvullen i magen ser ut som jag är gravid och det är sanning. Fiser jag luktar det ruttet lik, värst är baksmällan då är det värre.
Kan dricka sprit är dock lite lite bättre än öl men långt ifrån bra.
En utekväll och jag är förlamad dagen efter med magsmärtor, stickningar i magen, extremt uppsvullen buk och skiter löst. Har dock ingen halsbränna, det får jag bara om jag dricker rödvin.
Magen kurrar hela tiden dagen efter, är mest uppsvullen under naveln.
Folk får ont vid första magrutorna i bröstet, det får inte jag. Jag får ont vid naveln och ner med stickningar som följd.

Fått ut magtabletter som heter omezprazol går att köpa recept fritt också.
Hjälper till lite.
Allt blir bättre om jag även skippar kolhydrater såsom snabbmakaroner, pulvermos, bröd etc.
Ibland har jag så ont i magen dagen efter att jag ligger ner och inte rör mig.
Lika uppsvullen som en gravid tonåring.

Jag väger 84 kg och är 183 cm lång.
Jag älskar öl och älskar att dricka.
Men nu är det dags och lägga ner alltihop.

Har gått med kamera bak vägen. Inget.
Har gått med kamera i magen uppifrån.. Öppen magmun, annars inget.
Inte ens glutenintolerant enligt dom! Hur fan nu dom såg det.

Nån mer än jag som känner såhär?
Citera
2015-12-04, 17:40
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
Det går absolut inte för mig att dricka alkohol, är lite över 30 och nu har magen sagt stopp.
Livet är absolut inget roligt men att sitta här och gnälla är heller inget bättre. Vill bara se ifall nån mer har liknande problem som man kan dela med sig.

Kortfattat.
Dricker jag ett par kalla öl blir jag extremt uppsvullen i magen ser ut som jag är gravid och det är sanning. Fiser jag luktar det ruttet lik, värst är baksmällan då är det värre.
Kan dricka sprit är dock lite lite bättre än öl men långt ifrån bra.
En utekväll och jag är förlamad dagen efter med magsmärtor, stickningar i magen, extremt uppsvullen buk och skiter löst. Har dock ingen halsbränna, det får jag bara om jag dricker rödvin.
Magen kurrar hela tiden dagen efter, är mest uppsvullen under naveln.
Folk får ont vid första magrutorna i bröstet, det får inte jag. Jag får ont vid naveln och ner med stickningar som följd.

Fått ut magtabletter som heter omezprazol går att köpa recept fritt också.
Hjälper till lite.
Allt blir bättre om jag även skippar kolhydrater såsom snabbmakaroner, pulvermos, bröd etc.
Ibland har jag så ont i magen dagen efter att jag ligger ner och inte rör mig.
Lika uppsvullen som en gravid tonåring.

Jag väger 84 kg och är 183 cm lång.
Jag älskar öl och älskar att dricka.
Men nu är det dags och lägga ner alltihop.

Har gått med kamera bak vägen. Inget.
Har gått med kamera i magen uppifrån.. Öppen magmun, annars inget.
Inte ens glutenintolerant enligt dom! Hur fan nu dom såg det.

Nån mer än jag som känner såhär?

Hur mår levern? Detta låter inte bra!
Citera
2015-12-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Hur mår levern? Detta låter inte bra!

Bra fråga.
Mår för övrigt toppen om jag avstår alkohol och kolhydrater.
Citera
2015-12-04, 17:45
Medlem
Får jag fråga hur ofta du druckit, i vilka mängder och hur du nu mår psykiskt av att inte dricka?
Tänkte också på levern som inlägget ovanför, men antar att hela du är utredd då du har fått en kamera i typ alla hål
Citera
2015-12-04, 17:45
Medlem
bitterhets avatar
Hade jag varit du hade jag testat glutenfri öl. Låter som att du eventuellt är glutenintolerant då du får samma problem av pasta, bröd etc.

Finns glutenfria varianter på många krogar, åtminstone i storstäderna. Finns även ett par goda varianter på bolaget också, fråga personalen så hjälper dom dig att hitta något gott.

Med vänlig hälsning,
Bitterhet
Citera
2015-12-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Får jag fråga hur ofta du druckit, i vilka mängder och hur du nu mår psykiskt av att inte dricka?
Tänkte också på levern som inlägget ovanför, men antar att hela du är utredd då du har fått en kamera i typ alla hål

Druckit nog ett par kalla varje helg i nån månad, har ju givetvis haft några uppehåll några veckor, före det lite då och då. Blir inte ofta en sån där rå fylla.
Jag brukar dra i mig ca 5-6 Mariestad 50cl på en kväll.

Förra helgen dog jag i mig 1 flaska rött, och 2 bärs.
Blev helt pajj dagen efter.
Kan tillägga att kaffe på morgonen gör mig lite dålig i magen med men tror dom flesta blir.
Senast redigerad av mrtrooper 2015-12-04 kl. 17:54.
Citera
2015-12-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterhet
Hade jag varit du hade jag testat glutenfri öl. Låter som att du eventuellt är glutenintolerant då du får samma problem av pasta, bröd etc.

Finns glutenfria varianter på många krogar, åtminstone i storstäderna. Finns även ett par goda varianter på bolaget också, fråga personalen så hjälper dom dig att hitta något gott.

Med vänlig hälsning,
Bitterhet

Jag testade glutenfri saxon ett par gånger, tyckte det var lite bättre, men blev dock lite uppsvullen då med fast inte lika hårt. Tryckte dock bara i mig 4 stycken då.
När jag körde lchf, (kolhydratsfri kost) mådde bra mycket bättre. Så detta kan vara ett symptom med gluten skit.

Jag blir skit dålig i magen att äpple också.
Senast redigerad av mrtrooper 2015-12-04 kl. 17:56.
Citera
2015-12-04, 18:00
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
Jag testade glutenfri saxon ett par gånger, tyckte det var lite bättre, men blev dock lite uppsvullen då med fast inte lika hårt. Tryckte dock bara i mig 4 stycken då.
När jag körde lchf, (kolhydratsfri kost) mådde bra mycket bättre. Så detta kan vara ett symptom med gluten skit.

Jag blir skit dålig i magen att äpple också.

Tror absolut på gluten. Prova att lägga om din kost. När det kommer till gluten finns inget fuskande, man måste vara riktigt seriös och verkligen klippa allt som innehåller gluten för att få resultat. Men du kommer garanterat må bättre i slutändan.

Du nämnde att du får halsbränna av rödvin, du kan vara känslig mot syra i allmänhet om du blir kass i magen av äpplen också. Kanske ett begynnande magsår? Oavsett, gå och testa dig för glutenallergi i alla fall, du har inget att förlora.
Citera
2015-12-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitterhet
Tror absolut på gluten. Prova att lägga om din kost. När det kommer till gluten finns inget fuskande, man måste vara riktigt seriös och verkligen klippa allt som innehåller gluten för att få resultat. Men du kommer garanterat må bättre i slutändan.

Du nämnde att du får halsbränna av rödvin, du kan vara känslig mot syra i allmänhet om du blir kass i magen av äpplen också. Kanske ett begynnande magsår? Oavsett, gå och testa dig för glutenallergi i alla fall, du har inget att förlora.

Tack för infon, får göra detta.
kan tillägga att pizza blir jag riktigt gasig av.
Citera
2015-12-04, 18:07
Medlem
Jag har liknande problem. Det räcker med en öl för att få ballongmage. Om jag dricker några öl får jag en väldigt dålig mage dagen efter. Då snackar vi om chokladpudding på löpande band.

Jag har misstänkt gluten och drack ett tag glutenfritt och det blev bättre. Den senaste tiden har jag bara druckit vodka. Magen blir inte lika dålig, bara lite gasig. Tyvärr är jag en snabbdrickare med hög alkoholtolerans, så vodkan tar alltid slut för tidigt och då brukar det slinka ner en öl eller två. Men nu för tiden trycker jag aldrig ut chokladpudding, så det är skönt.

Personalen på bolaget är alltid hjälpsamma. Jag fick veta att många ölsorter går att dricka vid glutenintolerans. Många ölsorter har så låg glutenhalt att det inte ska vara någon fara. Men på grund av vissa direktiv så får många ölsorter inte titulera sig som glutenfria.
Citera
2015-12-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantokrator
Jag har liknande problem. Det räcker med en öl för att få ballongmage. Om jag dricker några öl får jag en väldigt dålig mage dagen efter. Då snackar vi om chokladpudding på löpande band.

Jag har misstänkt gluten och drack ett tag glutenfritt och det blev bättre. Den senaste tiden har jag bara druckit vodka. Magen blir inte lika dålig, bara lite gasig. Tyvärr är jag en snabbdrickare med hög alkoholtolerans, så vodkan tar alltid slut för tidigt och då brukar det slinka ner en öl eller två. Men nu för tiden trycker jag aldrig ut chokladpudding, så det är skönt.

Personalen på bolaget är alltid hjälpsamma. Jag fick veta att många ölsorter går att dricka vid glutenintolerans. Många ölsorter har så låg glutenhalt att det inte ska vara någon fara. Men på grund av vissa direktiv så får många ölsorter inte titulera sig som glutenfria.

Precis. Jag tror att dricka en öl kanske inte är så farligt, men jag tror man spräcker gränsen när man pimplar flera liter på en kväll.
Citera
2015-12-04, 19:59
Medlem
Svamp. Sitter i tunntarmen och läkarna ser den inte. Den älskar snabba kolhydrater som socker och mjölmat. Öl är rena drömmen för svampen, flytande kolhydrater, bara att slörpa i sig. Symptomen är typiska, gaserna kommer från svampen när den tillgodogör sig kolhydraterna, lukten kan vara verdervärdig. Googla på candida och du får dietråd. Ölen kan du glömma, ren sprit lär vara bäst om man måste få i sig alkohol.
Så här kan den se ut:
http://forumbilder.se/EDE11/cimg0025

Efter en stinkande lavemangsseans, jag hade lassvis med sådana här i mig för några år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in