2015-12-04, 07:22
Medlem
Hejsan.

Satt vid min dator fr bara ngra timmar senoch nu nr jag vaknade str det bara "insert boot media device" den verkar inte kunna hitta windows.

Datorn r nog 6 r gammal vet inte om hrddisken kan ha kraschat men jag hittar alla enheter i bios och den hrddisken med windows r str som boot device 1 i bios.

Har kpt windows 8 s har en nyckel ifall jag behver installera om det om det nu gr.

Vad kan ha hnt ngon som kan hjlpa mej?
Citera
2015-12-04, 07:35
Medlem
I min erfarenhet s r det hrddisken som brjar ge upp nr sdant hnder. Kp ny hrddisk istllet fr att installera win 8 p din nuvarande d den troligen kommer faila snart.

Kr en backup av viktiga filer med en linux live usb om mjligt till en extern hrddisk.
Citera
2015-12-04, 08:26
Medlem
Tack fr svaret.

Har inte rd med en ny hrddisk nu ens har har bara pension jobbar inte s fr nog frska lgga om windows p denna hrddisken nd.

Hur gr jag det nr jag har kpt windows digitalt och inte har ngon skiva utan bara nyckeln?
Citera
2015-12-04, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
Hur gr jag det nr jag har kpt windows digitalt och inte har ngon skiva utan bara nyckeln?

Vart kpte du den? Frn microsoft sjlv? De ska vl ha gett dig lnk eller inloggning mot en av deras siter dr du kan ladda ner en iso-fil och brnna den p skiva/usb.
Citera
2015-12-04, 08:54
Medlem
Tack fr dom snabba svaren.

ppnade upp upp datorn och drog ur alla kablar till hrddisken och satte i dom igen och nu funkar det igen =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in