Citat:
Ursprungligen postat av
CompactStandard
Så föreläsningarna behöver man inte vara på, utan bara seminariumena? Men antar att föreläsningarna är väldigt bra att vara på?
Skulle det kunna se ungefär likadant ut på Historia (A, B & C) och Journalistik (A, B & C)?
Funderar på hur man kan kombinera högskolestudier med eventuellt jobb...10'000 i månaden i bidrag/lån från CSN räcker inte långt för mig...(är idrottare och äter som en häst)
Föreläsningarna behandlar den litteratur som krävs för att klara seminariet. Du kan givetvis sitta hemma och läsa böckerna från pärm till pärm, men föreläsningarna ger en bra överblick över böckerna som helhet. Ofta publiceras alla föreläsningar på internet, vilket gör att du kan vara hemma bakis men ändå ha tillgång till det mesta. Dock missar du den sociala biten då.
Historia tror jag hade kunnat se ut på följande sätt jag tidigare beskrev. Men läser du journalistik, som är mycket mer praktiskt, skriver man artiklar dagligen. För att sedan ge feedback åt varandra i mindre grupoer. Mindre litteratur, men mer produktivt och praktiskt snarare än teoretiskt. Det är i alla fall min egna erfarenhet efter studier på journalistikprogrammet.