2015-12-02, 15:43
Bannlyst
https://meritwager.wordpress.com/2015/12/01/arbetsformedlare-y-i-hans-handlingar-stod-en-flicka-fodd-2001-12-01-uppsatt-som-maka-hon-fyllde-allt sa-14-ar-just-idag/

Citat:
Arbetsförmedlingen ska bosätta nyanlända asylinvandrade som ingår i etableringsuppdraget. Därefter börjar vår Bosättningssektion att leta bostäder åt de nyanlända. En majdag 2015 får en kollega under ett sådant samtal vetskap om att en 13-årig flicka väntar barn med en åtta år äldre man. Båda är från Mellanöstern. Arbetsförmedlingen anmäler givetvis omedelbart detta till Polisen som startar en förundersökning med misstanke om våldtäkt av barn. Vid samtal med Polisen något senare idag berättade utredaren att anmälan om misstänkt våldtäkt av barn var nedlagd. På vilka grunder kunde hen inte säga, det var åklagaren som hade fattat beslutet. Flickan kom tillsammans med sina föräldrar till Sverige sommaren 2014, hon var troligen gift redan då, 12 år gammal. Hennes “make” kom under hösten 2014. Den unga flickan var gravid i sjätte eller sjunde månaden enligt hennes mor när min kollega träffade föräldrarna som tillsammans med alla sina barn fick permanent uppehållstillstånd i april 2015. Barnet är alltså avlat i Sverige. Detta betyder alltså att åklagaren, Polisen och Migrationsverket har bortsett från att “maken” gjort sig skyldig till ett brott vars straffvärde vid fällande dom är minst två års fängelse! Det är alltså OK att vuxna män ligger med trettonåringar i Sverige utan någon som helst rättslig påföljd?

Det är feminister i Sverige som rasistanklagat alla som försökt påtala det absurda i att araber får våldta småflickor. Hade åklagaren inte lagt ned ärendet så hade feministerna börjat demonstrera.

Jag vill fråga er feminister varför ni tycker det är OK att vuxna araber har sex med 13 åringar? För det är ju eran politik som möjliggjort detta, eran feministiska politik. Hade SD haft makten hade han fått fängelse direkt. Är ni feminister pedofiler själva kanske?
Senast redigerad av sodermalmsfeminist 2015-12-02 kl. 16:02.
Citera
2015-12-02, 15:46
Medlem
Jag är feminist, jag tycker inte att det är okej. Tror du får svårt att hitta en feminist som tycker att det är okej.
Citera
2015-12-02, 15:49
Medlem
Henssons avatar
Utan att veta något om det aktuella fallet, så verkar det ju som om hon blev gravid i sitt hemland och att inget brott har begåtts i Sverige. Då hon var i 6-7månaden. Men som sagt vet jag för lite för att vara säker på min sak...

Är feminist själv, avskyr pedofili.
Citera
2015-12-02, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Jag är feminist, jag tycker inte att det är okej. Tror du får svårt att hitta en feminist som tycker att det är okej.
Kanske är dags att läsa första inlägget?
Citera
2015-12-02, 15:55
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend

Nja, kolla bland queerfeministerna så ska du allt se att du hittar en del! Har stött på sådana som menar att det är helt okej om en vuxen våldtar ett barn, för att "barnet har ju också sexuella lustar"
Jag som icke-queerfeminist tycker precis som du att det absolut inte är okej.
Sedan förstår jag inte riktigt hur "vår politik" skulle ligga bakom sådana händelser. Invandringspositiviteten? Även om vi inte släppte in dem här skulle det ju fortfarande ske någon annanstans.
Citera
2015-12-02, 15:58
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Utan att veta något om det aktuella fallet, så verkar det ju som om hon blev gravid i sitt hemland och att inget brott har begåtts i Sverige. Då hon var i 6-7månaden. Men som sagt vet jag för lite för att vara säker på min sak...

Är feminist själv, avskyr pedofili.

Precis, och har det skett i ett land där det är lagligt har ju rent tekniskt sett inget brott begåtts, även om det är ett brott i Sverige att som vuxen ha sex med ett barn.
Citera
2015-12-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnknullare
Kanske är dags att läsa första inlägget?

Jag har läst. Vad det har med feminism att göra förstår jag inte, förutom att det är ett tydligt exempel på att feminism fortfarande behövs i sverige då samhället svikit flickan.
Citera
2015-12-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schiklgruber
Nja, kolla bland queerfeministerna så ska du allt se att du hittar en del! Har stött på sådana som menar att det är helt okej om en vuxen våldtar ett barn, för att "barnet har ju också sexuella lustar"
Jag som icke-queerfeminist tycker precis som du att det absolut inte är okej.
Sedan förstår jag inte riktigt hur "vår politik" skulle ligga bakom sådana händelser. Invandringspositiviteten? Även om vi inte släppte in dem här skulle det ju fortfarande ske någon annanstans.

Källa på de där queer feministerna som alltså tycker det är ok med 1. våldtäkt 2. våldtäkt mot barn, tack.

Liksom liiiiite skillnad mot att säga att barn också har sexualitet.
Citera
2015-12-02, 17:02
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werto66
Att vänstern är barnknullare är inget nytt, degenerativa avskum.

Stämmer bra det. Under 1970-talet hade vi första vågen av pedofilvurmare i kölvattnet på 68-revolutionen och under Palmes vänstervridna vägledning. Pedofila Arbetsgruppen inom RFSL är kanske undercover numer, men avskummet finns kvar där.
Citera
2015-12-02, 17:11
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schiklgruber
Precis, och har det skett i ett land där det är lagligt har ju rent tekniskt sett inget brott begåtts, även om det är ett brott i Sverige att som vuxen ha sex med ett barn.
Jag har ingen förkärlek för pedofili, men att försöka tillämpa svensk lagstiftning på brott i andra länder har massor av andra problem associerat med sig. Juridik är lite mer komplicerat än att bara haffa alla man inte tycker om. Att påstå att det skulle handla om huruvida pedofili är ok är att helt ignorera hela problemställningen och vittnar, enligt mig, antingen om att man inte förstår vad som försiggår eller att man dölja det.
Senast redigerad av yggdrazil 2015-12-02 kl. 17:13.
Citera
2015-12-02, 17:44
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Stämmer bra det. Under 1970-talet hade vi första vågen av pedofilvurmare i kölvattnet på 68-revolutionen och under Palmes vänstervridna vägledning. Pedofila Arbetsgruppen inom RFSL är kanske undercover numer, men avskummet finns kvar där.

De finns allt med än idag. För bara något år sedan så inledningstalade ju en av de ledande från pedofila arbetsgruppen på den där Pride-veckan.
Citera
2015-12-03, 00:24
Medlem
FlamingBacons avatar
Det är en rimlig (och helt oundviklig) utveckling av det gift som numera genomsyrar vårt samhälle. Motstånd emot pedofili är för övrigt en social konstruktion.

Glöm aldrig att när fiendens hantlangare säger att de inte är för pedofili, menar de i praktiken att de inte är för pedofili än.

För övrigt skriver TS, om något förvirrat, att brottet skett i Sverige, och eventuellt lagstiftning i personernas hemland är irrelevant. För övrigt har Sverige sedan länge godkänt barnäktenskap, givet att de utförts i andra länder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in