2015-12-01, 19:47
Medlem
G2rs avatar
Ska försöka sammanfatta..

Installerade ett spel (fallout new vegas) ville ha mods o började med detta, tyckte det var klyddigt så jag sket i det. Då funka inte spelet så jag installerade om det, o då var det samma sak.

ända saken som är annorlunda är att dessa filer (.ini) nu har en notepad ikon. Vill jag sen ändra måste jag välja ngt annat, det finns inget alternativ för att ta bort val.

Jag har windows 8.1 vilket jag tror är det som klyddar till det.

Tacksam för snabbt svar, förklarar gärna mer om ni har frågor. Ursäkta stavningen, skrev på mobilen ute Tack!
Citera
2015-12-01, 19:52
Bannlyst
Dom har en notepad-ikon eftersom du angett att .ini-filer ska öppnas med notepad. Enda du kan göra är att högerklicka på valfri .ini-fil och välja "Öppna med ->" och nytt program.
Citera
2015-12-01, 20:13
Medlem
G2rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnknullare
Dom har en notepad-ikon eftersom du angett att .ini-filer ska öppnas med notepad. Enda du kan göra är att högerklicka på valfri .ini-fil och välja "Öppna med ->" och nytt program.

Aa så långt är jag med, men ändrar jag blir d samma klydd med det nya programmet, hur gör jag så de inte är associerade med ngt program.

kan detta alltså skapa problem med spel? Kraschar innan menyn ens hunnit komma upp.
Citera
2015-12-01, 20:18
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2r
Aa så långt är jag med, men ändrar jag blir d samma klydd med det nya programmet, hur gör jag så de inte är associerade med ngt program.

kan detta alltså skapa problem med spel? Kraschar innan menyn ens hunnit komma upp.
Nej det är bara en association i Windows har inget med spelat att göra...
Citera
2015-12-01, 21:33
Medlem
G2rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej det är bara en association i Windows har inget med spelat att göra...

Kan windows uppdateringar göra så spelet inte startar? Eller kanske mods program. Allt det är borttaget så förstår inte vad det i så fall kan bero på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in